Μέσα στο χαρμόσυνο κλίμα της Αναστάσιμης περιόδου του Πεντηκοσταρίου, την Κυριακή, 15 Μαΐου 2022, τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στο Παραλίμνι, προεξάρχοντος του Πανιερωτάτου Αρχιεπισκόπου Τελμησσού κ. Ιώβ, τιτουλάριου ιεράρχου του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Μεταξύ των εφημέριων του ναού και της Μητροπόλεως συνιερούργησαν οι αιδεσιμολ. Πρωτ. Ioan SAUCA και ο πανοσιολ. Διάκονος Οικουμένιος Αμανατίδης.
Παρέστη συμπροσευχόμενος ο οικείος ποιμενάρχης Μητροπολίτης Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ. Βασίλειος, ο οποίος κήρυξε και το θείο λόγο.
Στην ανεπιτήδευτη και μεστή θεολογικών νοημάτων σύντομη ομιλία του ο Πανιερώτατος αναφέρθηκε στην ευαγγελική περικοπή και στη θεραπεία του για 38 έτη παραλυτικού ανθρώπου που ανέμενε υπομονετικά στην κολυμπήθρα της Βηθεσδά τη θαυματουργική παρέμβαση από Άγγελο Κυρίου.
Τα θαύματα του Ιησού Χριστού έχουν σκοπό να οδηγήσουν τον άνθρωπο στην πίστη τόνισε, για να συνεχίσει τη σκέψη την οποία κατέθεσε και κατά τη χθεσινή ομιλία του σε επετειακή εκδήλωση που διοργάνωσε ο ΧΣΓ της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου στην Λευκωσία
Ο Ιησούς Χριστός όπως μας διηγείται ο ευαγγελιστής Ιωάννης, μετά την συνομιλία με την Σαμαρείτιδα γυναίκα, επέστρεψε στην Κανά της Γαλιλαίας οπου διεμήφθη το περιστατικό με τον Βασιλικό ο οποίος είχε ζητήσει από τον Ιησού Χριστό να θεραπεύσει τον γιο του όστις ασθενούσε. Ο Κύριος του απάντησε, λέγοντάς του χαρακτηριστικά «ἐὰν μὴ σημεῖα καὶ τέρατα ἴδητε, οὐ μὴ πιστεύσητε» (Ιω.4:48). Πάντοτε ο άνθρωπος πρόσθεσε ο Μητροπολίτης Βασίλειος «ήθελε μία υποστήριξη για να οδηγηθεί στην πίστη. Αυτό συμβαίνει και στη σημερινή εποχή όταν ακούσουμε ότι έγινε θαύμα τρέχουμε να δούμε τι είναι αυτό το θαύμα». Όμως εάν το θαύμα μετατραπεί σε δημοσιογραφικό γεγονός -σ.σ προβολής από λαοπλάνους με αλλότριους σκοπούς- , τότε χάνει την αξία του το θαύμα. Εάν ζούσαν αυτοί την εποχή του Χριστού τα θαύματα θα καταστρέφονταν από τις δημοσιογραφικές περιγραφές γιατί το θαύμα δεν είναι απλώς το ότι γίνεται κάτι θαυμαστό ενώπιών μας είναι η παρουσία του Θεού που διενεργεί το θαύμα.
Επισερχόμενος στην καθ’ αυτή ερμηνευτική ανάλυση της περικοπής σημείωσε πως «η αμαρτία η οποία ξεκίνησε με την πτώση του ανθρώπου ήτανε μία συστημική κατάσταση. Ήταν η καίρια παρέμβαση που έκοψε τη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και τον οδήγησε στην αμαρτία που κατά συνέπεια είχε και την ασθένεια του σώματος και της ψυχής. Έτσι ο Θεός ο οποίος ενανθρώπησε και οδηγήθηκε μέχρι και στον σταυρίκο θάνατο για την δική μας σωτηρία παρεμβαίνει για να αφαιρέσει αυτή τη συστημική καταστροφή των σχέσεων του ανθρώπου με τον Θεό και να επανασυνδέσει τον άνθρωπο με τον Θεό. Η δική μας κολυμβήθρα δεν είναι η κολυμβήθρα της βηθεσδά πλέον αλλά είναι η κολυμβήθρα του βαπτίσματος κατά το οποίο λαμβάνουμε την χάρη Αγίου Πνεύματος», επεσήμανε.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.