Ο Αρχιμ. Γεράσιμος Φραγκουλάκης ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΝ ΑΡΓΙΑ ΚΛΗΡΙΚΟ ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΑΝΩΛΗ

Αρχιμ. Γεράσιμος Φραγκουλάκης
Αννόβερο Γερμανίας
“Ρε φίλε την πάτησες”
Είχε διαφημιστεί ωσάν να επρόκειτο για χολιγουντιανή ταινία ομιλία του “αποτειχισμένου” ιερέα Νικολάου Μανώλη με τίτλο: «Το ”μπούμερανγκ” & ο ”Νέρων” της Ζακύνθου».

Παρακολουθώντας κανείς την ομιλία αυτή, διαπιστώνει την φαιδρότητα των επιχειρημάτων που χρησιμοποιούνται από τον ομιλητή για να θεμελιώσει τις θέσεις του περί “αντιοικουμενισμού” και άλλων ευτράπελων και ευφάνταστων αιτιάσεων κυρίως κατά του προσώπου του Παναγιοτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, μία τακτική που εφαρμόζουν άλλωστε όλοι οι φερόμενοι ως “αντιοικουμενιστές”.

Όπως γίνεται αντιληπτό από τον τίτλο η ομιλία είναι διθεματική. Στο πρώτο μέρος αναφέρεται σε “μπούμερανγκ” που υπέστησαν δήθεν οι Αρχιερείς εκείνοι οι οποίοι κατά το κοινώς λεγόμενο “τράβηξαν το χαλινάρι” στην “χουφτίτσα” αυτή των ιερέων και μοναχών οι οποίοι, ποιος ξέρει τίνος την δόξα εζήλωσαν ή ποιος τους φούσκωσε τα μυαλά και αποσχίσθηκαν από την Εκκλησία δηλώνοντας “αποτείχιση”.

Ποιο είναι τώρα το “μπούμερνγκ”. Το ότι με το να “διώκονται” επειδή διέκοψαν το μνημόσυνο του επισκόπου τους έγιναν γνωστοί σε πάρα πολύ κόσμο! Δηλαδή με λίγα λόγια χαίρονται για εκείνο που θα έπρεπε να ντρέπονται. Το αν θα υποστούν συνέπειες γι’ αυτές τις αντιεκκλησιαστικές τους πράξεις είναι θέμα της Εκκλησίας και προσωπικώς εμένα δεν μου πέφτει κανένας λόγος. Βέβαια ο συγκεκριμένος ομιλητής φαίνεται να απολαμβάνει την δημοσιότητα με την “δίωξή” του χωρίς την οποία, όπως ο ίδιος λέει, δεν θα τον ήξερε ούτε η μάνα του!

Είναι να απορεί βέβαια κανείς για ποιες διώξεις μιλάνε! Γιατί μέχρι τώρα ό,τι θέλουν κάνουν. Μητροπολίτες δεν υπολογίζουν, με το έτσι θέλω και καταργώντας κάθε εκκλησιαστική αλλά και κρατική νομιμότητα προσπαθούν να στήσουν δικό τους θυσιαστήριο, καταλήψεις μοναστηριών κάνουν, κατά παράβαση των ιερών κανόνων άνοιξαν “κεκρόπορτες” και μπήκαν στην Εκκλησία καθηρημένοι κληρικοί και από τους λεγόμενους ΓΟΧ με τους οποίους συλλειτούργησαν, αφορισμένους “αγκάλιασαν” τους οποίους μάλιστα ανερυθρίαστα τους αποκαλούν “μέντορές” τους, “παρασυναγωγές” δημιούργησαν και πολλά άλλα στην τακτική του “μπείτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δώσετε”. Ποιος καταδιώκει επομένως ποιον; Αντί λοιπόν να γίνεται πανηγύρι για το “μπούμερανγκ” εναντίον άλλων, καλύτερα να σωφρονισθούν και να αλλάξουν τακτική πριν γυρίσει “μπούμερανγκ” εναντίον τους!

Εκεί όμως που “δίνει τα ρέστα” ο ομιλητής είναι στο δεύτερο μέρος, στην αναφορά του στον “Νέρωνα” της Ζακύνθου. Ποιος είναι αυτός; Ούτε λίγο, ούτε πολύ ο Οικουμενικός Πατριάρχης ο οποίος επισκέφθηκε την Ζάκυνθο! Αυτός φταίει για τον σεισμό στη Λέσβο, αυτός φταίει και για τις πυρκαγιές στην Ζάκυνθο! Για όνομα του Θεού! Αν είναι δυνατόν να ακούγονται τέτοια από στόμα ιερέως και να έχει την απαίτηση να τον πάρουμε στα σοβαρά. Βέβαια με βάση τη λογική του ομιλητή κανονικά στην Λέσβο θα έπρεπε να πληγεί η πόλη της Μυτιλήνης την οποία επισκέφθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και ο Πάπας και όχι το χωριό Βρίσα που απέχει 50 χιλιόμετρα από αυτήν. Επίσης η Κρήτη στην οποία πραγματοποιήθηκε η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος θα έπρεπε να είχε καταποντιστεί. Παρόμοια “γελοία” επιχειρήματα όμως έχουν γραφτεί κατά καιρούς και από άλλα αδελφά, “κλωνοποιημένα” ιστολόγια, οπότε μάλλον αυτή η συμπεριφορά πρέπει να αποτελεί πρακτική εξάσκηση των “αντιοικουμενιστικών” σεμιναρίων στα οποία πιθανώς συμμετέχουν!

Όσον αφορά δε στο θέμα των πυρκαγιών της Ζακύνθου, επισήμως και ανεπισήμως εκτιμάται ότι πρόκειται για σκόπιμους εμπρησμούς. Αν σκεπτόμουνα και εγώ το ίδιο γραφικά και επιπόλαια όπως ομιλητής θα μπορούσα να αναρωτηθώ: “Βρε σεις “αντιοικουμενιστάκια” μπας και έχετε σχέση με τους εμπρηστές ή μπας και είσαστε οι ίδιοι, για να κάνετε πιστευτό το επιχείρημά σας για ευθύνες του Οικουμενικού Πατριάρχη;”.

Όμως το πρόβλημα είναι αλλού. Βρέθηκαν κάποιοι που ξεσηκώθηκαν από ορισμένα γραπτά, δυστυχώς και αρχιερέων, νόμισαν ότι θα είχαν πλήθος λαού να τους ακολουθεί, όπως γινόταν στις “συνάξεις κληρικών, μοναχών και λαϊκών” που συνδιοργάνωναν κάποιες Μητροπόλεις και ενθουσιάστηκαν, νομίζοντας ότι θα γίνουν ήρωες και κατά συνέπεια γνωστοί και σε άλλους εκτός από τη μάνα τους, που καλά-καλά δεν τους γνώριζε και έτσι σήκωσαν “παντιέρα”, διέκοψαν οι ιερείς το μνημόσυνο του μητροπολίτη τους και κήρυξαν εαυτούς αγωνιστές και ομολογητές.

Στην πορεία βέβαια, κάποιοι από τους αρχικούς πρωταγωνιστές διαπιστώνοντας προφανώς την “γκάφα” που έκαναν, άρχισαν να υποχωρούν και να μένουν στα μετόπισθεν, βάζοντας άλλους μπροστά. Διαπιστώνοντας ότι τελικά δεν τους βγαίνει όπως είχαν υπολογίσει, έχουν περιέλθει σε θλίψη και ως γνωστόν “το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνην”, με αποτέλεσμα να ακούμε να λέγονται και να βλέπουμε να γίνονται όλα αυτά τα χαριτωμένα και ευτράπελα, όπως και η περί ης ο λόγος ομιλία του συγκεκριμένου ιερέα και όχι μόνο!

Θα δανειστώ μία φράση από την αρχή της ομιλίας του: “Ρε φίλε την πάτησες!”, γι’ αυτό κοίτα όσο είναι καιρός κι εσύ και οι συνοδοιπόροι σου να την “ξεπατήσετε”. Μην ξεχνάτε ότι η Εκκλησία μας είναι Εκκλησία και της συγγνώμης.

Ειλικρινά από καρδιάς σας εύχομαι “καλή μετάνοια!”

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.

1 Σχόλιο

Νεότερο
Καλύτερο Νεότερο Παλαιότερο
1

Πάτερ, για να μη δημιουργούνται λανθασμένες γνώμες, απαντήστε στα ακόλουθα :
οι πιστοί ξέρουμε ότι:
1. Ο Ιερός Κανόνας ορίζει πως ο ιερέας δύναται να αποτειχιστεί για λόγους αιρέσεως -"δι᾿ αἱρεσίν τινα"- , από τον επίσκοπο -"τῆς πρὸς τὸν πρόεδρον κοινωνίας ἑαυτοὺς διαστέλλοντες"- και δεν αποσχίζονται από την Εκκλησία. Είναι αδύνατον ο Ι.Κανόνας της Εκκλησίας να σε απομακρύνει από την ίδια την Εκκλησία. Άρα παρερμηνεύετε τον Ι.Κανόνα όταν λέτε οτι "αποσχίσθηκαν από την Εκκλησία δηλώνοντας «αποτείχιση»".
2. Αναφέρεστε γενικά για "αντιεκκλησιαστικές πράξεις" των αποτειχισμένων ιερέων και δεν τις συγκεκριμενοποιείτε. Ποιές είναι αυτές; εκτός κι αν εννοείτε την ως άνω διακοπή μνημοσύνου, η οποία όμως είναι καθαρώς εκκλησιαστική πράξη.
3. Πως στοιχειοθετείτε το: "με το έτσι θέλω και καταργώντας κάθε εκκλησιαστική αλλά και κρατική νομιμότητα προσπαθούν να στήσουν δικό τους θυσιαστήριο"; Δεν προσχώρησαν, ούτε δημιούργησαν κάποια παραεκκλησιαστική ομάδα ή παρασυναγωγή.
4. Από το να βάλετε κατά των αποτειχισμένων δεν είναι καλύτερα να καταδικάσετε και εσείς την παναίρεση του Οικουμενισμού; Κι ας μην αποτειχιστείτε. Προφυλάξτε όμως ως ποιμένας καλός τα λογικά πρόβατα υπερ ων Χριστός απέθανε.