Ο π. Αναστάσιος φέρνει στην επιφάνεια ένα πολύ σοβαρό θέμα, το οποίο έχει να κάνει με την Ορθόδοξη Ακαδημία της Κρήτης. Αναλυτικά η επιστολή του προς την Πανορθόδοξη Γραμματεία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας:

την Πανορθόδοξον Γραμματεία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας.
εις Γενεύην.

Κοινοποίηση: Παναγιώτατον Οικουμενικόν Πατριάρχην κ.κ. Βαρθολομαίον, εις Κωνσταντινούπολιν. Μακαριωτάτους Προκαθημένους των κατά τόπους Αγιωτάτων Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Σεβασμιώτατοι, σεβαστοί πατέρες, Ευσεβάστως σας γνωρίζω τα εξής:

1. Στην κεντρική είσοδο των εγκαταστάσεων και ακριβώς έξω από το Ι. Παρεκκλήσιο της Ορθοδόξου Ακαδημίας της Κρήτης, όπου τον προσεχή Ιούνιο θα συνέλθει η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, υπάρχει ανηρτημένο βιτρό, έργο του R. Bleninger (πρόγραμμα «Πρόσωπο προς Πρόσωπο» της ΟΑΚ).

Στο έργο εικονίζονται, όπως μπορείτε να δείτε στο συνημμένο φωτογραφικό υλικό, στο κέντρο της παραστάσεως τρεις ανθρώπινες φιγούρες ανάμεσα σε φλόγες, οι οποίες, προφανώς, υποδηλώνουν την ταλαιπωρημένη στο καμίνι της ζωής ανθρωπότητα. Οι τρεις αυτοί άνθρωποι υψώνουν σε στάση δεήσεως τα χέρια τους σε θρησκευτικά σύμβολα: ο ένας προς τον Σταυρό του Κυρίου, ο άλλος προς την Ημισέληνο (αριστερά του Σταυρού) και ο τρίτος προς το Άστρο του Δαυίδ (Εξάλφα, δεξιά του Σταυρού)! Ο Τίμιος Σταυρός και τα δύο σύμβολα των «μονοθειστικών θρησκειών» (Ημισέληνος και Εξάλφα) πλαισιώνονται και συνδέονται σε μία εικαστική ενότητα με το ουράνιο τόξο, το κατ’ εξοχήν σύμβολο της Νέας Εποχής.

Είναι πασιφανές ότι η σύνθεση αυτή προβάλλει με τον πλέον σαφή και αδιαμφισβήτητο τρόπο τον διαθρησκειακό συγκρητιστικό οικουμενισμό. Στον πλέον επίσημο χώρο της Ορθοδόξου Ακαδημίας της Κρήτης, που ανηγέρθη για να δίνει τη μαρτυρία της Ορθοδοξίας, δηλ. τη μαρτυρία της «μωρίας» και του «σκανδάλου» του Σταυρού του Χριστού (πρβλ. 1 Κορ. 1, 18-25), ο «λόγος ο του Σταυρού» σχετικοποιείται και εξισώνεται με ο,τι εκφράζει η Ημισέληνος και η Εξάλφα!

Σεβασµιώτατοι, σεβαστοί µου πατέρες,
Τέτοιες «καλλιτεχνικές» εµπνεύσεις και συνθέσεις µε βαθύτατο αποκρυφιστικό περιεχόµενο, συναντά κανείς µόνο στα κεντρικά γραφεία της Θεοσοφικής Εταιρίας (της αποκρυφίστριας H. P. Blavatsky) στο Adyar των Ινδιών!

Είναι αξιοθρήνητο στην κεντρική είσοδο και έξω από το Ι. Παρεκκλήσιο ενός Ορθοδόξου Εκκλησιαστικού Ιδρύµατος, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Οικουµενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, να προβάλλεται κατά τέτοιο ωµο και ανερυθρίαστο τρόπο η βλάσφηµη θεωρία των δήθεν «αβρααµικών θρησκειών» και, µάλιστα, το ασεβές αυτό συγκρητιστικό έργο να έχει εκτυπωθεί και σε καρτ- ποστάλ από την Ορθόδοξη Ακαδηµια!

Ελπίζω πως η Γραµµατεία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Εκκλησίας του Χριστού µας θα συµµεριστεί τη θλίψη και ανησυχία πολλών κληρικών και λαικών και θα µεριµνήσει ώστε το βλάσφηµο και θεοσοφικής εµπνεύσεως έργο όχι µόνο να µη βρίσκεται αναρτηµένο στην κεντρική είσοδο των εγκαταστάσεων και του Ι. Παρεκκλησίου της Ορθοδόξου Ακαδηµίας της Κρήτης κατά τις ηµέρες της διεξαγωγής των συνεδριάσεων της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Εκκλησίας του Χριστού µας, αλλά να γίνει η απαραίτητη σύσταση στους υπευθύνους της Ακαδηµίας για την οριστική του αποµάκρυνση από τις εγκαταστάσεις της.

2. Επιτρέψτε µου και µια ακόµη επισήµανση.
Στην κεντρική αίθουσα της Ακαδηµίας (στην οποία θα συνεδριάζει η Ολοµέλεια της Αγίας Συνόδου), υπάρχουν δύο υπερµεγέθεις πίνακες και ένα ανάγλυφο µε τον Προµηθέα δεσµώτη επί του Καυκάσου.
Ασφαλώς, ο µύθος του Προµηθέα, ερµηνευόµενος µέσω της περίφηµης ”προφητείας” του Αισχύλου1, εκφράζει την παναθρώπινη προσµονή του Λυτρωτού.

Οµως δεν πρέπει να µας διαφεύγει ότι ο «Προµηθέας» έχει αξιοποιηθεί κατάλληλα και από τον αποκρυφισµο, ως το συµβολο του επαναστάτου ανθρώπου, ο οποίος, επειδή έκλεψε τη φλόγα της αποκρύφου Γνώσεως για να την µεταγγίσει στους ανθρώπους, τιµωρήθηκε αιωνίως από τον θεό-δυνάστη και εχθρό της πνευµατικής εξελίξεως του ανθρώπου!

Δυστυχώς, η παντελής απουσία εικόνος του Ιησού Χριστού από την κεντρική, µεγάλη αίθουσα της Ορθοδόξου Ακαδηµίας της Κρήτης αφήνει µετέωρη και ανεκπλήρωτη την προσµονή του Λυτρωτού, ο οποίος ήρθε και θυσιάστηκε για να απελευθερώσει τον δεσµώτη «Προµηθέα». Αλήθεια, τι κριµα!

Δυο χιλιάδες χρόνια µετά τη Θυσία του Χριστού µας να παραµένει ο «Προµηθέας» δεσµώτης χωρίς, ο δυστυχής, να έχει γευθεί τη λύτρωση του σαρκωθέντος Θεού Λόγου… και αυτό να απεικονίζεται στο χώρο, που θα έπρεπε ακόµα και µέσω της γλώσσας των συµβόλων να διακηρύσσεται η µαρτυρία της Ορθοδοξίας, δηλ. η πληρότητα και η µοναδικότητα της διά του Ιησού Χριστού σωτηρίας του πεσόντος ανθρώπου.

Εξαιτούµενος τις αρχιερατικές σας ευχές, υιικώς εύχοµαι η Χάρις του Παναγίου Πνεύµατος να σας ενδυναµώσει να ανταποκριθείτε στη διακονία σας, ώστε η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος να αναδειχθεί αντάξια του ονόµατός της, µακριά από επικίνδυνους για την ενότητα και τη µαρτυρία της Εκκλησίας µας νεωτερισµούς.

Μετά σεβασµου
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

 

Διαβάστε την απάντηση του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου επί του θέματος.

Rousou Mina
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.