ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ: Συγκίνησε ο Σύρος Πανοσολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Αντώνιος Μαλούφ στην εκδήλωση «ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ» με την ομιλία του στο Δημαρχείο Αμαρουσίου την 1η Δεκεμβρίου 2019 με θέμα «Η καθημερινή ζωή των Χριστιανών της Συρίας, πριν και μετά τον πόλεμο».

Μεγάλη εκδήλωση της ΕΚΚΛΗΣΙΑ Online με θέμα τους Χριστιανούς της Συρίας και τους διωγμούς τους οποίους υφίστανται από το 2011 πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Αμαρουσίου την 1η Δεκεμβρίου 2019 με θέμα «ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ».

Βασικοί ομιλητές της εκδήλωσης ήταν:

  • Ανδρέας Καραγιάννης, εκδότης και νομικός της ηλεκτρονικής εφημερίδας ΕΚΚΛΗΣΙΑ Online
  • Νατάσα Κότσαρη, νομικός
  • Αρχιμανδρίτης π. Αντώνιος Μαλούφ με θέμα «Η καθημερινή ζωή των Χριστιανών της Συρίας, πριν και μετά τον πόλεμο».

Ο Εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίων Ακινδύνων, Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Αντώνιος Μαλούφ στηρίζει παντοιοτρόπως επί οκταετία το ενοριακό και φιλανθρωπικό έργο.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η προσπάθεια που επιτελεί με την πολύτιμη συνδρομή του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου για την αναστήλωση του Ιερού Ναού των Αγίων Ακινδύνων.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Αρχιμανδρίτη π. Αντώνιου, εφημέριου Ι.Ν. Αγίων Ακινδύνων και σε βίντεο.

Διαβάστε επίσης για τον μοναδικό Ιερό Ναό των Αγίων Ακινδύνων στους Αγίους Αναργύρους Αττικής.

Ομιλία Αρχιμανδρίτη π. Αντώνιου Μαλούφ

Οι χριστιανοί της Συρίας ποτέ δεν ήταν φιλοξενούμενοι. Ποτέ δεν ήταν μια φυλή η οποία προερχόταν από την έρημο και ποτέ δεν αποτέλεσε μία μεταφορά πληθυσμού από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Αντίθετα ήταν ένας πληθυσμός γηγενής.

Οι χριστιανοί της Συρίας χρονολογούνται πριν να φτάσει ο Απόστολος Παύλος, ο διδάσκαλος των εθνών, στην περιοχή και αυτό αναφέρεται στην πράξη των Αποστόλων στην Καινή Διαθήκη. Αναφέρεται χαρακτηριστικά η συνάντηση του Σαούλ (μετέπειτα Απόστολος Παύλος), με τον Κύριο στην πορεία του προς τη Δαμασκό για να διώξει τους Χριστιανούς. Η εμφάνιση του Κυρίου στο Σαούλ και η εντολή του να βαπτιστεί από τον Απόστολο Ανανία υποδηλώνει και ιστορικά την παρουσία χριστιανικής κοινότητας. Η χριστιανική κοινότητα αυτή θα αποτελέσει την πρώτη οργανωμένη χριστιανική κοινότητα στη Συρία. Ο Απόστολος Ανανίας υπήρξε ο πρώτος επίσκοπος Δαμασκού.

Εφόσον η Βηθλεέμ αποτέλεσε τον τόπο που έγινε η ενσάρκωση του Θείου Λόγου, η Γέννηση του Κυρίου από την Μαριάμ η Συρία αποτελεί τον τόπο που γεννήθηκε ο Χριστιανισμός. Το προηγούμενο αποδεικνύεται από την πλούσια ιστορία της εκκλησίας μας, με τους πολλούς Αγίους, τους Μάρτυρες, τους σημαντικούς Πατέρες και τους Μοναχούς της Εκκλησίας μας.

Για πρώτη φορά στην ιστορία αποδόθηκε το όνομα Χριστιανοί στην Αντιόχεια της Συρίας. Η Αντιόχεια εκείνης της εποχής ήταν η πρωτεύουσα της Συρίας και όλης της Μέσης Ανατολής. Το γεγονός αυτό την έκανε να την διεκδικούν πολλοί λαοί. Στην μεταβυζαντινή περίοδο μπήκε υπό την κυριαρχία των Γάλλων και στη συνέχεια των Τούρκων, με αποτέλεσμα η πρωτεύουσα της Συρίας να μεταφερθεί από την Αντιόχεια στη Δαμασκό. Όμως η Αντιόχεια παρέμενε και παραμένει ένα από τα θεολογικά κέντρα της ορθοδοξίας, ακόμα και σήμερα ο Πατριάρχης της Αντιόχειας λέγεται Πατριάρχης Αντιόχειας παρόλο που η έδρα του είναι στη Δαμασκό.

Στη Συρία έχουμε την διάκριση του Χριστιανισμού από τον Ιουδαϊσμό. Καθοριστικές στιγμές στην ιστορία του Χριστιανισμού συνέβησαν στη Συρία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν οι Τοπικοί Σύνοδοι, σημαντικοί δάσκαλοι της οικουμένης όπως ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ο μετέπειτα Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ο Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Πατριάρχης Αντιοχείας, ο Ιωάννης Δαμασκηνός ο μελωδός της εκκλησίας, ο Ισαάκ και ο Εφραίμ οι Σύριοι, ο Συμεών ο Στυλίτης, ο Ρωμανός ο Μελωδός της Εμέσης, η Ισαπόστολος Θέκλα και άλλοι Πατέρες του Χριστιανισμού.

Με την είσοδο του Ισλάμ στην Συρία τον 7ον Αιώνα, αλλάζει σημαντικά ο τρόπος ζωής των Χριστιανών. Πολυάριθμες ήταν οι κατοχές στην περιοχή, άλλες σκληρές και άλλες λιγότερο. Παρατηρήθηκαν μετατροπές ναών σε τζαμιά, έγιναν διωγμοί, μπήκαν δυσβάσταχτοι φόροι, και γενικά πάρθηκαν σκληρά μέτρα σε όσους ήθελαν να παραμείνουν Χριστιανοί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την μειώσει του χριστιανικού πληθυσμού με συνέπεια την μείωση της χρήσης των Ελληνικών και των Αραμαικών στις μεγάλες πόλεις όπως είναι η Αντιόχεια και η Δαμασκός. Μέχρι σήμερα υπάρχουν δύο τρία χωριά που μιλάνε αραμαικά και ένα χωριό που μιλανε ελληνικά και μάλιστα την κρητική διάλεκτο.

Στη σύγχρονη Συρία οι χριστιανοί ζούσαν ειρηνικά με όλους τους συμπατριώτες τους οι οποίοι ήρθαν μετά, όπως αναφέρθηκε πιο πριν, με προστατευμένα τα ανθρώπινα και θρησκευτικά τους δικαιώματα. Οι Χριστιανοί στη Συρία ζούσαν χωρίς διακρίσεις, ίσοι ανάμεσα σε ίσους. Πολλές είναι οι περιπτώσεις στις οποίες οι Χριστιανοί είχαν και έχουν αναλάβει θέσεις ευθύνης, κυβερνητικές θέσεις και θεσμικές θέσεις, έχουν σχολεία, έχουν εκκλησίες, έχουν μοναστήρια, έχουν ξεχωριστό δικαστήριο για αστικά θέματα και αποτελούν μια διακεκριμένη τάξη τόσο από μόρφωση, όσο και οικονομικά στην οικονομία της Συρίας. Αυτή αποτελεί τη γνήσια κοινωνία της Συρίας.

Το ποσοστό των Χριστιανών πριν τον πόλεμο ανερχόταν στο 22% του πληθυσμού. Υπήρχαν χριστιανικά χωριά στα οποία η μόρφωση είναι τόσο μεγάλη που μόνο το 1% είχε δημοτική εκπαίδευση, ενώ οι υπόλοιποι ήταν γιατροί, δικηγόροι, επιστήμονες, υπουργοί, πολιτικοί μηχανικοί, πυρηνικοί επιστήμονες, έμποροι και τεχνίτες.

Δυστυχώς αυτή η πνευματική και κοινωνική ανάπτυξη σταμάτησε απότομα, εξαιτίας της σκληρότερης στιγμής που μπορεί να περάσει ένα κράτος, δηλαδή αυτής του πολέμου.
Ο πόλεμος στη Συρία είναι εξωτερικός πόλεμος και αυτό που κακός νοείται ότι είναι εμφύλιος. Πλήττονται και Χριστιανοί και μετριοπαθείς Μουσουλμάνοι, και Αλεβήτες και μειονότητες.

Οι Τζιχαντιστές χτυπούν πόλεις και χωριά, καταστρέφουν μνημεία και πολιτιστικούς χώρους της χώρας, που χρονολογούνται τρείς αιώνες. Η ιστορική Παλμύρα που ήταν μνημείο της UNESCO καταστράφηκε, εκκλησίες της Μεσοποταμίας και της ιστορικής Απαμίας δεν υπάρχουν πια, έκαψαν το ιστορικό μοναστήρι της Ισαποστόλου Αγίας Θέκλας και έκαψαν το χωριό της Μαλουλας, το οποίο ήταν και αυτό υπό την προστασία της UNESCO. Απήγαγαν Δεσπότες όπως ο Μητροπολίτης Χαλεπιού Παύλος, ιερείς καλόγριες, γυναίκες, παιδιά και στρατιώτες. Άλλη μια περίπτωση ήταν ο πατέρας Σωτήριος που ήταν ιερέας της πόλης Κατάνης ο οποίος μεσολάβησε να απελευθερωθούν 2 γιατροί ενορίτες του πηγαίνοντας λύτρα στους απαγωγείς, οι οποίοι πήραν τα χρήματα και τον σκότωσαν. Ολόκληρο χωριό στα σύνορα με τον Λίβανο σφαγιάστηκαν και τα νεκρά σώματα πετάχτηκαν στο πηγάδι του χωριού μέχρι αυτό να γεμίσει.

Τίθενται τα ερωτήματα :

  1. Ποίος σκοτώνει τους χριστιανούς της Συρίας;
  2. Ποιός κρύβεται πίσω από αυτούς που σκοτώνουν;
  3. Γιατί είναι στόχος οι χριστιανοί;

 

Πλέον στο τόπο που γεννήθηκε ο Χριστιανισμός ο Χριστιανικός πληθυσμός ανέρχεται μόλις στο 1%. Οι Χριστιανοί της Συρίας είναι πρόσφυγες σε όλο τον κόσμο. Όσοι έμειναν και αποκεφαλίστηκαν αποτελούν τους νέους μάρτυρες της Εκκλησίας, που δεν πρόδωσαν τα πιστεύω τους.
Όλοι μιλούν για πρόσφυγες αλλά ποιοι μιλάνε για τους Χριστιανούς της Συρίας.

Ποιοι είναι οι πρόσφυγες στην Ευρώπη;

Είναι οι Χριστιανοί της Συρίας;

Οι Χριστιανοί της Συρίας δεν θέλουν να φύγουν από την πατρίδα τους. Στην αρχή του πολέμου τους είπαν ότι πλοία σας περιμένουν στο λιμάνι για να σωθείτε, όπως σαν επαναλαμβάνονται τα ίδια λόγια που ειπώθηκαν στην καταστροφή της Σμύρνης. Η απάντηση των Χριστιανών ήταν εδώ γεννηθήκαμε εδώ θα πεθάνουμε, αυτό που θέλουμε είναι να μας στείλετε την Ειρήνη. Όμως μέρα με τη μέρα η κατάσταση άρχισε να δυσκολεύει και το περιβάλλον για τους Χριστιανούς ήταν τρομερό. Ρουκέτες πέφτουν στα σπίτια των Χριστιανών και στα σχολεία των παιδιών τους, στο Πατριαρχείο, στον Καθεδρικό ναό, στις εκκλησίες, στο νοσοκομείο, στις γειτονιές και στους δρόμους. Κάψανε το Χαλέπι την κλειστή αγορά και τη Μητρόπολη στο Χαλέπι. Έριξαν 80 ρουκέτες στη Δαμασκό σε μία ώρα για να αναγκάσουν στους Χριστιανούς να φύγουν. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να μη μπορούμε να ζήσουμε οι ίδιοι στην πατρίδα μας.

Οι Χριστιανοί δεν έχουν όπλα και θέλουν να ζουν ειρηνικά σε κράτος που να υπάρχουν προστατευτικούς νόμους.

Μόνη δύναμη των Χριστιανών είναι το μολύβι. Το μολύβι εκείνο που μετέφρασε τότε τα Βιβλία από τα Ελληνικά και Αραμαικά που αποτελούσαν την επίσημη και την δημοτική γλώσσα της Συρίας στα Αραβικά και μόρφωσε όλους τους Άραβες. Αυτό πάλι το μολύβι θα δώσει ξανά την απάντηση που θα φέρει την ισορροπία στην περιοχή και θα απομακρύνει το φόβο, τις εχθροπραξίες και θα δημιουργήσει το ανάχωμα στα ξένα συμφέροντα που επιβουλεύονται το πλούτο της Συρίας.
Σήμερα με το τερματισμό του πολέμου μέσα στις οικονομικές δυσκολίες προσπαθούν οι Χριστιανοί να σβήσουν της πληγές του πολέμου. Ακόμα και αυτοί που ζουν σε κράτη της διασποράς έχουν ως αναφορά της κατά τόπους εκκλησίες.

Το πρώτο πράγμα που κάνουν οι Χριστιανοί στα κράτη υποδοχής είναι να επισκέπτονται της εκκλησίες και στην πορεία να βρίσκουν σχολείο για τα παιδιά τους. Διότι ξέρουν ότι η εκκλησία προσφέρει το Χριστό, ενώ το σχολείο το μολύβι.

Από τα προηγούμενα θα πρέπει τα κράτη να αντιληφθούν τι έχουν υποστεί οι Χριστιανοί της Συρίας και να μη τους αντιμετωπίζουν ως απλούς μετανάστες, αλλά ως πρόσφυγες που κυνηγήθηκαν λόγω της θρησκείας τους. Όλοι λένε ότι είναι μετανάστες και δεν λένε ότι είναι πρόσφυγες διωγμένοι από την πατρίδα τους για το Χριστό. Η ζωή των Χριστιανών της Συρίας ακολουθεί τα λόγια ότι ο Χριστός ξένος Γεννήθηκε και εγώ (ο πρόσφυγας) ξένος έγινα υπέρ Αυτού.

Γνωρίζετε ποιοι είναι οι Άγιοι Ακίνδυνοι οι Μάρτυρες;

Βίντεο Αρχιμανδρίτη π. Αντώνιου Μαλούφ

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 3.5 (8 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.