Τη δυνατότητα αυτή θα δώσει το υπουργείο Παιδείας, ύστερα από την ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής που εκτοξεύτηκαν σε σχολές όπως οι Ιατρικές, Πολυτεχνικές και Νομικές ενώ αντίθετα σημειώθηκε πτώση σε 112 σχολές.

Πώς θα λειτουργήσουν τα τμήματα με 2 ή 3 νέους φοιτητές – Αναδιαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη – Τον Σεπτέμβριο πρόσθετη υποβολή αίτησης για περίπου 20.000 επιπλέον θέσεις στα Δημόσια ΙΕΚ
Αλλάζουν από του χρόνου οι συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την εισαγωγή υποψηφίων στα Πανεπιστήμια, μετά τα φετινά αποτελέσματα, επειδή πολλές σχολές είχαν υψηλές βάσεις με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν οι υποψήφιοι να τις πιάσουν. Τη δυνατότητα αυτή θα δώσει το υπουργείο Παιδείας, ύστερα από την ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής που εκτοξεύτηκαν σε σχολές όπως οι Ιατρικές, Πολυτεχνικές και Νομικές ενώ αντίθετα σημειώθηκε πτώση σε 112 σχολές.

Συνολικά 35.600 υποψήφιοι δεν μπήκαν, περίπου 14.000 θέσεις έμειναν κενές ενώ η συζήτηση της επόμενης ημέρας είναι τι θα γίνουν σχολές με 5 και 6 εισακτέους, όπως το Μαθηματικό Λαμίας. Το ερώτημα που τίθεται είναι πως θα λειτουργήσει το πρώτο έτος, το οποίο είναι απαραίτητο και στους υπόλοιπους φοιτητές που μπορεί να χρωστούν μαθήματα. Σε ότι αφορά στα ΕΠΑΛ χαρακτηριστικό είναι ότι από τους 16.655 μπήκαν οι 6071.

8.594 υποψήφιοι εισάγονται σε δημόσια ΙΕΚ, μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ενώ τον Σεπτέμβριο θα δοθεί η δυνατότητα πρόσθετης υποβολής αίτησης για περίπου 20.000 επιπλέον θέσεις στα Δημόσια ΙΕΚ. Σύμφωνα με τα στοιχεία πολλοί υποψήφιοι επέλεξαν σύγχρονες ειδικότητες των ΙΕΚ όπως web designer και μάλιστα σε πόλεις εκτός του τόπου κατοικίας τους.

Στην φετινή «ταυτότητα» των Πανελλαδικών Εξετάσεων εκτός από την άνοδο στα «ρετιρέ» των πανεπιστημιακών και στρατιωτικών σχολών υπάρχουν και 29 τμήματα με περίπου 30 εισακτέους αφήνοντας περί τις 14.000 κενές θέσεις. Το φαινόμενο των τμημάτων με λιγότερους εισαχθέντες προβληματίζει το υπουργείο Παιδείας. Ηδη έχουν γίνει συζητήσεις που εστιάζουν ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται στο συντελεστή ΕΒΕ που όρισαν τα ίδια τα Πανεπιστήμια, στις επιδόσεις των υποψηφίων και στη μη επιλογή τους από τους υποψηφίους. Έχουν καταγραφεί 29 Σχολές ή Τμήματα που θα έχουν μέχρι 30 εισακτέους.

Τι θα γίνουν τα τμήματα με 2 πρωτοετείς

Στο εύλογο ερώτημα «Τι θα γίνουν τα τμήματα αυτά;» το υπουργείο προσανατολίζεται τους επόμενους μήνες στην αναδιαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη σε συνέχεια των προηγούμενων πρωτοβουλιών. Τα αποτελέσματα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είναι ένα από τα κριτήρια που θα ληφθούν υπόψη, μαζί με τις προτάσεις των ΑΕΙ για τον εξορθολογισμό τους καθώς και τις προτάσεις της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης σε συνάρτηση πάντοτε με τις ανάγκες στην αγορά εργασίας.

Σε ότι αφορά στις κενές θέσεις που μένουν, το υπουργείο λέει ότι αναβαθμίζεται το κύρος των σπουδών καθώς θα φοιτούν φοιτητές που πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για την επιτυχή φοίτηση και ολοκλήρωση των σπουδών και δεν θα εισάγονται σε μια σχολή την οποία θα αφήσουν στη μέση. Σύμφωνα με τα στοιχεία το 30% των φοιτητών μας δεν αποφοιτά ποτέ (ΙΟΒΕ 2017), ενώ υπάρχουν τμήματα από όπου αποφοιτούν 3 φοιτητές στους 100 ετησίως, Επίσης κρίνεται ότι με την ΕΒΕ αποκτούν λόγο τα Πανεπιστήμια κατά την επιλογή συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, διαμορφώνοντας την ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία. Σε ότι αφορά στα Δημόσια ΙΕΚ, γιατί αναβαθμίζονται και συνιστούν πλέον αξιόλογη επιλογή και σοβαρή εναλλακτική διαδρομή ενώ ενισχύονται σημαντικά και μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Η άποψη που επικρατεί είναι ότι η εκπαίδευση οδηγεί σε πραγματικές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, αφού έτσι θα καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, αντί για την «παραγωγή» αποφοίτων, τα πτυχία των οποίων έχουν ελάχιστη ή καθόλου ζήτηση.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.