Το ότι οι Εβραίοι πρέπει να απέχουν πλήρως από την κατανάλωση χοιρινού αναφέρεται στο… Λευιτικό και στο Δευτερονόμιο της Παλαιάς Διαθήκης.

Η απαγόρευση είναι παλαιότερη κατά αρκετές εκατοντάδες χρόνια της αντίστοιχης του Κορανίου, αλλά οι συνθήκες που οδήγησαν σε αυτές τις απαγορεύσεις είναι λίγο πολύ οι ίδιες.Σε πολλούς πολιτισμούς, το γουρούνι θεωρούνταν απεχθές, γιατί κυλιέται στη λάσπη και τρώει περιττώματα, ενώ στην Παλαιά Διαθήκη χαρακτηρίζεται ακάθαρτο γιατί δε μηρυκάζει, δεν τρέφεται δηλαδή με χορτάρι.

Ωστόσο, πολύ πριν από την εγκατάσταση των Εβραίων στη Χαναάν, στη γη που βρίσκεται δυτικά του ποταμού Ιορδάνη, οι άνθρωποι εκεί έτρωγαν χοιρινό. Σε ανασκαφές έχουν βρεθεί οστά χοίρων που χρονολογούνται 5.000 χρόνια πριν.

Ορισμένα από αυτά προέρχονται από θυσίες, άρα οι χοίροι θα πρέπει να θεωρούνταν ιερά ζώα. Είναι πιθανό η αντίθεση προς τη θρησκεία των Χαναανιτών να οδήγησε τους Εβραίους νομοθέτες να απαγορεύσουν αυστηρά το χοιρινό.

Και αυτο που δεν ειναι γνωστό σε πολλούς: Ακούγεται ένα: Γραάάπππ!, ένας θόρυβος από βαρύ μαχαίρι πάνω σε ξύλο. Μετά και δεύτερο πιο δυνατό, και τρίτο πιο χαλαρό. Κοιτάς και βλέπεις την ίδια και απαράλλαχτη κίνηση σαν τον παραδοσιακό χασάπη που κόβει το σφάγιο κομμάτια πάνω στο χοντρό κυκλικό ξύλο… (από ευκάλυπτο)

Ας παρατηρήσουμε πως η όλη διαδικασία έχει μια μυσταγωγία, εκπέμπει έναν φόβο. Όπως και το ίδιο ‘γκράπ’ που κάνει ο χασάπης όταν κόβει με τη μανιάρα πάνω στο ξύλο. Πολλοί γουρνοπουλάδες καμαρώνουν πως ξέρουν να κόβουν ‘ακριβώς’ όσο τους ζητήσεις , ‘στο γραμμάριο’.—Ποιός το φαντάζονταν πως υπάρχει και ένας άλλος πολύ σημαντικός λόγος που είναι δημοφιλής η γουρνοπούλα, εκτός από την νοστιμιά της.

Η γουρνοπούλα ήταν αντίσταση των Ελλήνων προς την Παλαιά Διαθήκη και προς τους Μουσουλμάνους Τούρκους.
Βιβλίο 3ον, Λευιτικόν, 11 κεφάλαιο, στίχοι: 4, 6,7,8, 22 Ο Κύριος (Γιαχβέ) μίλησε στον Μωυσή και του είπε: αυτά τα ζώα μπορείτε να τρώτε απ΄ όσα υπάρχουν πάνω στη γη. Κάθε πλάσμα που έχει χωρισμένη την οπλή και έχει σχισμή στις οπλές και αναμασάει την τροφή. Να μην τρώτε την καμήλα επειδή αναμασάει την τροφή αλλά δεν έχει χωρισμένη οπλή. Το λαγό, επειδή αναμασάει την τροφή αλλά δεν έχει χωρισμένη την οπλή, Επίσης το γουρούνι επειδή έχει χωρισμένη την οπλή, αυτό όμως δεν αναμασάει την τροφή. Είναι ακάθαρτο για εσάς. Δεν πρέπει να τρώτε καθόλου απ το κρέας τους, ούτε να τα αγγίζετε όταν είναι νεκρά. Είναι ακάθαρτα για σας. (…) Και συνεχίζει: από τα φτερωτά που περπατούν με τα τέσσερα και κάνουν άλματα (ενν: τα έντομα) μπορείτε να τρώτε μόνο την αποδημητική ακρίδα και την φαγώσιμη ακρίδα, και τον γρύλο, κλπ.

Η Παλαιά Διαθήκη,-λοιπόν, -ένα ιερό βιβλίο-, απαγορεύει το χοιρινό και το λαγό (τα πιο νόστιμα κρέατα) και μας λέει να τρώμε ακρίδες και γρύλους! Αυτό κάνουν οι μουσουλμάνοι και μερικοί εβραίοι. Δεν το κάνουν επειδή τάχα είναι αδηφάγο και παμφάγο ζώο και δείχνει ‘βρώμικο’ καθώς κυλιέται στις λάσπες. Αλλά επειδή λέει έτσι η θρησκεία τους.

Επειδή δεν αναμασά την τροφή, ενώ έχει χωρισμένα δάχτυλα.ο Μωάμεθ ήθελε να μοιάσει του Μωυσή κάνοντας ένα ψευτοθαύμα, και έθαψε ασκιά με νερό, ώστε να χτυπήσει το ραβδί και να βγεί νερό. Αλλά πήγαν τα γουρούνια και του τα χάλασαν, γι αυτό τα καταράστηκε, και είπε να μην τα τρώνε.

Τα παλαιά τα χρόνια, επί τουρκοκρατίας, αν έτρωγες αρνί ερχόταν ο Τούρκος και στο έπαιρνε, αλλά αν έτρωγες γουρνοπούλα ούτε καν πλησίαζε, από απόσταση!….Ο μόνος νομός στην Ελλάδα που τρώνε τόση γουρνοπούλα καθημερινά, και τις έχουν και επί των δρόμων είναι η Μεσσηνία.

Και περισσότερο η Τριφυλία: Κυπαρισσία-Κοπανάκι, κλπ. Κι αυτό ως έθιμο, ως ανάμνηση για όσα πέρασαν απ τους Τούρκους και ως υπόμνηση πως από εδώ ξεκίνησε η επανάσταση του 21. Η γουρνοπούλα τότε ήταν είδος αντίστασης, και τρόπος επιβίωσης.

Ο Κωστής Παλαμάς που έμεινε ένα χρόνο στην Άνω Πόλη Κυπαρισσίας, λέει πως όλα τα σπίτια είχαν πολλά γουρούνια, που γύριζαν και ελεύθερα στους δρόμους τρώγοντας ότι βρίσκανε μπροστά τους.

Ο νόμος που τα απαγόρευε να είναι ελεύθερα δεν μπορούσε να εφαρμοστεί. Και λέει επί λέξει: δοκίμασε να εφαρμόσεις τον νόμο, δεν θα τα καταφέρεις: αρκαδιά κλαίουσα τα χοιρίδια αυτής…

Καραγιάννης Ανδρέας

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.

2 Σχόλια

Νεότερο
Καλύτερο Νεότερο Παλαιότερο
1

Ολο τυχαία έπεσε το μάτι μου σε αυτό το άρθρο, αρχικά χάρηκα επειδή νόμισα ότι θα μάθω κάτι σοβαρό με τεκμηριωμένες αναφορές και παραπομπές! Δυστυχώς όμως, διαπίστωσα ότι το άρθρο είναι γεμάτο ανακρίβειες και συκοφαντίες.
Πως μπορεί ένας συγγραφέας με τόσα «προσόντα», όπως τον παρουσιάζει η ιστοσελίδα σας, να έχει τέτοια άγνοια, επιπολαιότητα και προκατάληψη για τέτοιο σοβαρό θέμα;
Πρώτον, ενώ ο συγγραφέας παραδέχεται ότι η απαγόρευση της κατανάλωσης χοιρινού αναφέρεται στη Π. Διαθήκη αφήνει να εννοηθεί πως αυτή η απαγόρευση αφορά μόνο τους εβραίους ξεχνώντας πως η Π. Διαθήκη αποτελεί τον Νόμο που δίδασκε και ακολουθούσε ο ίδιος ο Χριστός και όλοι οι άλλοι πιστοί συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών του και ότι ο ίδιος ο Χριστός είπε ότι δεν στάλθηκε για να αλλάξει ή να καταργήσει το Νόμο αλλά για να το εκπληρώσει. Άρα, ως χριστιανοί, οπαδοί του Χριστού, οφείλουμε να εφαρμόσουμε όλες τις εντολές αυτού του Νόμου.
Δεύτερον, όλοι οι σοβαροί επιστήμονες και οι πιο αξιόπιστες και έγκυρες επιστημονικές μελέτες τονίζουν την ακαταλληλότητα αυτού του κρέατος εξαιτίας των σοβαρών επιπτώσεων που προκαλεί στην υγεία.
Τρίτον, η απαγόρευση της κατανάλωσης χοιρινού για τους μουσουλμάνους δεν έχει να κάνει με τον Προφήτη Μωάμεθ αλλά είναι εντολή του Θεού στο Κοράνι προς όλους τους ανθρώπους. Επίσης, τα όσα αναφέρει για δήθεν ένα ψευτοθαύμα του Μωάμεθ δεν έχει καμία ιστορική αναφορά και το μόνο που δείχνει είναι η άγνοια και η προκατάληψη του συγγραφέα.
Θα μπορούσε ο κύριος «συγγραφέας» να ανατρέξει στο διαδίκτυο για να αντλήσει κάποιες σοβαρές πληροφορίες για το άτυχο άρθρο του. Τον συνιστώ να ρίξει μια ματιά τουλάχιστον στον εξής σύνδεσμο της παγκοσμίου κύρους wikipedia: en.wikipedia.org/wiki/Religious_restrictions_on_the_consumption_of_pork
Εδώ παραθέτω το εξής απόσπασμα της wikipedia πάνω σε αυτό το θέμα: «..Αν και ο Χριστιανισμός είναι επίσης μια Αβρααμική θρησκεία, οι περισσότεροι οπαδοί της δεν ακολουθούν αυτές τις εντολές του Μωσαϊκού νόμου και τους επιτρέπεται να καταναλώνουν χοιρινό κρέας. Ωστόσο, οι Αντβεντιστές της Έβδομης Ημέρας θεωρούν το χοιρινό θρησκευτικά απαγορευμένο κρέας, μαζί με άλλα τρόφιμα που απαγορεύονται από τον Εβραϊκό νόμο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ερυθραίας και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αιθιοπίας δεν επιτρέπουν την κατανάλωση χοιρινού κρέατος, ενώ στα Βαλκάνια το λαρδί θεωρείται ακάθαρτο.».
Τέλος, ποιος έδωσε το δικαίωμα στην εκκλησία να επιτρέπει πράγματα που απαγορεύει η θρησκεία; Ποιος έχει το δικαίωμα και το θράσος να ακυρώσει τις ξεκάθαρες εντολές του Ιησού Χριστού: «Μη νομίσετε πως ήρθα για να καταργήσω το νόμο ή τους προφήτες. Δεν ήρθα για να τα καταργήσω, αλλά για να τα πραγματοποιήσω και να εκπληρώσω. Σας βεβαιώνω πως όσο υπάρχει ο κόσμος, έως τη συντέλειά του, δε θα πάψει να ισχύει ούτε ένα γιώτα ή μία οξεία από το νόμο. Όποιος, λοιπόν, καταργήσει ακόμα και μία από τις πιο μικρές εντολές αυτού του νόμου και διδάξει έτσι τους άλλους, θα θεωρηθεί ελάχιστος στη βασιλεία του Θεού. Ενώ όποιος τις τηρήσει όλες και διδάξει έτσι και τους άλλους, αυτός θα θεωρηθεί μεγάλος στη βασιλεία του Θεού». Ματθ. 5:21-22
Προφανώς η μόνη λογική απάντηση είναι η εξής: Μόνο όσοι περιέπεσαν στην πλάνη!

2

κατέλαβε τον Πετρον έκτασις, ώστε να βλέπη αποκαλύψεις Θεού.

Πραξ. 10,11       καὶ θεωρεῖ τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγμένον καὶ καταβαῖνον ἐπ᾿ αὐτὸν σκεῦός τι ὡς ὀθόνην μεγάλην, τέσσαρσιν ἀρχαῖς δεδεμένον καὶ καθιέμενον ἐπὶ τῆς γῆς,

Πραξ. 10,11              Και βλέπει τον ουρανόν ανοιγμένο και να κατεβαίνη προς αυτόν ένα σκεύος, που ωμοίαζε με μεγάλο σινδόνι, δεμένον από τα τέσσερα άκρα, και το οποίον σιγά-σιγά κατέβαινε εις την γην.

Πραξ. 10,12       ἐν ᾧ ὑπῆρχε πάντα τὰ τετράποδα τῆς γῆς καὶ τὰ θηρία καὶ τὰ ἑρπετὰ καὶ τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ.

Πραξ. 10,12              Εις αυτό υπήρχαν όλα τα τετράποδα της γης και τα θηρία και τα ερπετά και τα πτηνά του ουρανού.

Πραξ. 10,13       καὶ ἐγένετο φωνὴ πρὸς αὐτόν· ἀναστάς, Πέτρε, θῦσον καὶ φάγε.

Πραξ. 10,13              Και έγινε μια φωνή προς αυτόν, η οποία του έλεγε· “Πετρε, σήκω, σφάξε και φάγε”.

Πραξ. 10,14       ὁ δὲ Πέτρος εἶπε· μηδαμῶς, Κύριε· ὅτι οὐδέποτε ἔφαγον πᾶν κοινὸν ἢ ἀκάθαρτον.

Πραξ. 10,14              Ο δε Πετρος απήντησε· “ποτέ και με κανένα τρόπο, δεν θα κάμω αυτό, Κυριε· διότι ποτέ έως τώρα δεν έφαγα κανένα μολυσμένον η ακάθαρτον, που το απαγορεύει ο νόμος”.

Πραξ. 10,15       καὶ φωνὴ πάλιν ἐκ δευτέρου πρὸς αὐτόν· ἃ ὁ Θεὸς ἐκαθάρισε σὺ μὴ κοίνου.

Πραξ. 10,15              Και πάλιν δια δευτέραν φοράν ήλθε η φωνή προς τον Πετρον· “αυτά, που ο Θεός έχει κάμει πλέον καθαρά, συ μη τα θεωρείς μολυσμένα και ακάθαρτα”.

Πραξ. 10,16       τοῦτο δὲ ἐγένετο ἐπὶ τρίς, καὶ πάλιν ἀνελήφθη τὸ σκεῦος εἰς τὸν οὐρανόν