H κατανάλωση καφέ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας για τους περισσότερους ενήλικες.

Ο καφές θεωρείται από πολλούς απαραίτητο ρόφημα προκειμένου να «ξυπνήσουν» και να ξεκινήσουν τις δραστηριότητές τους, ενώ συχνά καταναλώνεται περισσότερες από μία φορές μέσα στη μέρα.

Πράγματι, η καφεΐνη που περιέχει δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημα ως διεγερτικό, αυξάνοντας το αίσθημα εγρήγορσης, ενώ ερευνητικά δεδομένα των τελευταίων ετών δείχνουν πως ο καφές περιέχει ευεργετικά συστατικά και πως η συστηματική κατανάλωσή του, σε ποσότητες που δεν υπερβαίνουν συγκεκριμένα όρια, συνδέεται με πιθανά οφέλη για την υγεία.

Ωστόσο, η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία, οδηγώντας σε εμφάνιση συμπτωμάτων όπως αϋπνία, ευερεθιστότητα, ταχυκαρδία ή στομαχικές ενοχλήσεις. Σε γενικές γραμμές πάντως, η διεθνής βιβλιογραφία δείχνει πως η ημερήσια πρόσληψη έως και 400 mg καφεΐνης δε σχετίζεται με την εμφάνιση αρνητικών συνεπειών σε υγιείς ενήλικες.

Πόση καφεΐνη περιέχουν όμως τα διάφορα είδη καφέ που συνηθίζουμε να καταναλώνουμε; Στην πραγματικότητα, η περιεκτικότητα ενός ροφήματος καφέ σε καφεΐνη μπορεί να διαφέρει αρκετά, ανάλογα με τον τύπο και την ποικιλία του καφέ, καθώς και τον τρόπο παρασκευής του.

Έτσι, ένας μονός εσπρέσο ή καπουτσίνο περιέχει κατά μέσο όρο 63 mg καφεΐνης, ενώ στην περίπτωση που καταναλώνεται ως freddo, η ποσότητα καφεΐνης είναι διπλάσια.
Από την άλλη, η περιεκτικότητα του στιγμιαίου καφέ σε καφεΐνη κυμαίνεται από 65 έως 100 mg ανά φλιτζάνι, ενώ στην περίπτωση του καφέ φίλτρου διαμορφώνεται στα 100-120 mg ανά φλιτζάνι.
Τέλος, ο ελληνικός καφές περιέχει αναλογικά τη λιγότερη καφεΐνη, καθώς ποσότητα ενός μικρού φλιτζανιού, στο οποίο καταναλώνεται παραδοσιακά, προσφέρει 40 mg καφεΐνης.

Νταλιάρης Γιώργος

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.