Η γιορτή του Αγίου Γεωργίου πέφτει φέτος μετά το Πάσχα και συγκεκριμένα τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2021 και αυτός είναι ο λόγος που συμβαίνει.

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τη Μεγάλη Εβδομάδα και ήδη αρκετοί αρχίζουν να αναρωτιούνται πότε πέφτει του Αγίου Γεωργίου 2021.

Υπενθυμίζεται ότι η γιορτή του Αγίου Γεωργίου είναι «κινητή», γι’ αυτό και υπάρχει ειδικός τρόπος «υπολογισμού» για το πότε είναι κάθε χρόνο στο εορτολόγιο.

Ειδικότερα, ορισμένες χρονιές ο Άγιος Γεώργιος γιορτάζει στις 23 Απριλίου και άλλα έτη μετατίθεται και γιορτάζεται τη Δευτέρα του Πάσχα. Πολύ λογικό, λοιπόν, να προκύπτει το ερώτημα πότε είναι φέτος του Αγίου Γεωργίου 2021.

Κανονικά, ο Άγιος Γεώργιος γιορτάζει στις 23 Απριλίου. Σε περίπτωση, όμως, που η 23η Απριλίου πέφτει πριν από το Πάσχα, όπως φέτος, η εορτή του Αγίου Γεωργίου μετατίθεται τη Δευτέρα του Πάσχα.

Αυτό συμβαίνει καθώς κατά την περίοδο της Σαρακοστής, από Κυριακή απόγευμα μέχρι Παρασκευή πρωί, υπάρχει πένθος. Δεν γίνονται, δηλαδή, πανηγυρικοί εορτασμοί.

Αγίου Γεωργίου 2021 – Γιατί είναι «κινητή γιορτή» – Πότε γιορτάζεται
Οι γιορτές που συμπίπτουν τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή τη Μεγάλη Εβδομάδα, όπως για παράδειγμα η εορτή του Αγίου Γεωργίου ή του Αγίου Μάρκου, μετατίθενται την Κυριακή πριν από αυτές ή την εβδομάδα της Διακαινησίμου, την εβδομάδα δηλαδή μετά την Κυριακή του Πάσχα.

Σημειώνεται ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα η «θεωρία» ότι ο Άγιος Γεώργιος τιμάται μετά το Πάσχα, καθώς τα εκκλησιαστικά τροπάρια του Αγίου Γεωργίου περιέχουν αναστάσιμα λόγια, που δεν είναι δυνατό να τα ψάλουν πριν από την Ανάσταση. Με βάση την Εκκλησία, κάθε Κυριακή, είναι ημέρα αναστάσιμη. Απλώς, η ακολουθία του Αγίου Γεωργίου είχε γραφτεί πριν από την αλλαγή του ημερολογίου και τότε η εορτή έπεφτε πάντα μετά το Πάσχα.

Έτσι, φέτος, η γιορτή του Αγίου Γεωργίου είναι τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2021 (Δευτέρα του Πάσχα).

ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΚΑΣΣΙΑΝΗΣ ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ

ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΚΑΣΣΙΑΝΗΣ ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ: Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα με το τηρούμενο Μηναίο ή Μηνολόγιο, η Μεγάλη Τρίτη είναι αφιερωμένη αφενός στη μνεία του ιερού ευαγγελίου που αναφέρεται στη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, των Γραμματέων και των Φαρισαίων, και αφετέρου στην παραβολή των δέκα παρθένων.

Στον Όρθρο διαβάζεται από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (22, 15- 23, 39) η καταδίκη των Φαρισαίων. Στην Ακολουθία συνεχίζεται η ανάγνωση από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου όπου γίνεται λόγος για το Τέλος. Γι’ αυτό μιλούν και οι δύο παραβολές της ημέρας.

Η πρώτη αποτελεί την παραβολή των δέκα παρθένων, αναφέρει δηλαδή πέντε φρόνιμες και πέντε μωρές παρθένες, οι οποίες περιμένουν τον Νυμφίο (τον γαμπρό δηλαδή), να έρθει να παραλάβει κάθε νύφη. “Πέντε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι” και είχαν πάρει μαζί με τα λυχνάρια τους και αρκετό λάδι, “πέντε ήσαν μωραί”, τα λυχνάρια τους έσβησαν, καθώς δεν είχαν προνοήσει για το λάδι και έτσι δεν έγιναν δεκτές στο γαμήλιο δείπνο.

Αμαρτωλή γυναίκα

Η άλλη παραβολή είναι εκείνη των ταλάντων, που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε τα πνευματικά μας χαρίσματα, μεριμνώντας για την αύξηση τους.

Το βράδυ ψάλλεται ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης όπου είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47) που μετανιωμένη αλείβει τα πόδια του Κυρίου με μύρο, και συγχωρείται για τα αμαρτήματά της, καθώς επιδεικνύει μεγάλη αγάπη και πίστη στον Κύριο, ενώ ψάλλεται ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή τροπάρια της θρησκευτικής υμνολογίας, για την “εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσης γυναικός”, τροπάριο της Κασσιανής.

Η μέρα αυτή λέγεται ότι είναι αφιερωμένη στο καθάρισμα του σπιτιού. Σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας, τη Μεγάλη Τρίτη φτιάχνονται τα γνωστά πασχαλινά τσουρέκια και κουλουράκια, έθιμο ωστόσο, που συνήθως γίνεται τη Μεγάλη Πέμπτη. Στη Θάσο, αναβιώνει το πανάρχαιο έθιμο “Για βρεξ’ Απρίλη μ’”, όπου χορεύονται παραδοσιακοί χοροί.

Στην Ιερισσό της Χαλκιδικής έχουν το έθιμο “Του μαύρου νιου τ’ αλώνι”, στο οποίο μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού, οι γεροντότεροι αρχίζουν το χορό. Σιγά-σιγά πιάνονται όλοι οι κάτοικοι και συχνά ο χορός έχει μήκος τετρακόσια μέτρα. Τραγουδούν και χορεύουν όλα τα πασχαλινά τραγούδια και τελειώνουν με τον “Καγκέλευτο” χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 5 (1 ψήφος)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.