Όχι δέκα, ούτε είκοσι, ούτε τριάντα, αλλά εβδομήντα πέντε ολόκληρα χρόνια, χρειάστηκε να περάσουν μέχρι το ελληνικό δημόσιο να κατορθώσει να προβεί σε όλες τις απαραίτητες διατυπώσεις για την νομική εξασφάλιση των Μητροπόλεως του Οικουμενικού Πατριαρχείου στα Δωδεκάνησα.

Τρία τέταρτα του αιώνα από την απελευθέρωση και ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων στον ελληνικό κορμό οι Μητροπόλεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην συγκεκριμένη, στρατηγική, γωνιά της Ελλάδας ήταν κυριολεκτικά στον αέρα αφού όλα τα της διοικήσεως και της επιμέλειας τους προέκυπταν μέσα από κατά καιρούς υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους χωρίς να υπάρχει έστω κι ένα ψήγμα νόμου όπως αντίστοιχα ισχύει στην Εκκλησία της Ελλάδος, στην Εκκλησία της Κρήτης, στο Άγιον Όρος και σε όλες τις θρησκευτικές κοινότητες της χώρας.

Ενδεικτικό παράδειγμα του νομικού χάους που επικρατούσε στην περιοχή είναι η έως και σήμερα διατήρηση του οθωμανικού δημιουργήματος της «Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας Ρόδου» την οποία στέλνει στο «κοιμητήριο» της Ιστορίας το υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, οι πέντε Μητροπόλεις των Δωδεκανήσων αλλά και η Πατριαρχική Εξαρχία Πάτμου, εκκλησιαστικές οντότητες άμεσα συνδεδεμένες με τον Οικουμενικό Θρόνο, θα αποκτήσουν όλες τις απαραίτητες νομικές θωρακίσεις για την λειτουργία τους, όπως ακριβώς έχουν και όλες οι υπόλοιπες Μητροπόλεις ανά την επικράτεια.

Έτσι, με βάση το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, οι Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου θα είναι στο εξής Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, οι κληρικοί που υπηρετούν σε αυτές θα έχουν κανονικά τις οργανικές τους θέσεις ενώ η περιουσία των Μητροπόλεων των Ναών και των Μονών θα είναι πλήρως διασφαλισμένη.

Αξίζει να σημειωθεί πως ύστερα και από την διευθέτηση των νομικών αναγκών των Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου, το ελληνικό κράτος αποκτά ένα ενιαίο δίκτυ προστασίας των θρησκευτικών φορέων της χώρας, των θρησκευτικών λειτουργών αλλά και των ίδιων των πολιτών που θρησκεύουν αφού πλέον δεν θα υπάρχει ούτε ένας θρησκευτικός φορέας στην επικράτεια που να μην λειτουργεί κάτω από συγκεκριμένες νομικές προϋποθέσεις. Εάν σε αυτά μάλιστα προστεθούν όλες οι ρυθμίσεις με κυρίαρχο τον νόμο που θεσπίστηκε για την λειτουργία των υπολοίπων θρησκευτικών κοινοτήτων και εκκλησιαστικών νομικών προσώπων εκτός της επικρατούσας θρησκείας μιλάμε για μια «ιστορική τακτοποίηση» του θρησκευτικού χάρτη της χώρας.

Μετά την ψήφιση των ρυθμίσεων για τις Μητροπόλεις της Δωδεκανήσου ξεκινά ένας εξάμηνος «αγώνας δρόμου» και τις εκεί εκκλησιαστικές αρχές που θα πρέπει να εκδώσουν το σύνολο των διαπιστωτικών πράξεων για κάθε ναό και μονή της περιοχής τους.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.