Το μεγάλο ζήτημα ήταν και παραμένει η σχέση του νέου αρχιεπισκόπου με το Φανάρι και τη Ρωσία, καθώς η αναγνώριση της αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας έχει προκαλέσει την οργή της Μόσχας, η οποία έχει διακόψει την κοινωνία της με όσους στήριξαν την απόφαση του Βαρθολομαίου για την Εκκλησία του Κιέβου.

Θέμα ημερών είναι πια η «επόμενη μέρα» στην Εκκλησία της Κύπρου. Το αργότερο, εκτός απροόπτου, μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου θα εκλεγεί ο νέος Αρχιεπίσκοπος σε μια από τις πλέον ευαίσθητες περιόδους για το εθνικό θέμα αλλά και την Ορθόδοξη κοινότητα.

Οριστικά οι πιστοί που θα ψηφίσουν για την κατάρτιση του τριπρόσωπου είναι 550.000, ενώ έχουν αποκλειστεί οι αλλοδαποί, σε μια προσπάθεια να μην υπάρξουν σκιές για εμπλοκή ξένων δυνάμεων.

Οι εκλογές αυτές για την Εκκλησία της Κύπρου, εκτός του θεολογικού, υπάρχει και το θέμα της επίλυσης του κυπριακού, για το οποίο ο λαός πιστεύει οτι πρέπει να έχει λόγο η Εκκλησία.

Σε νέα δημοσκόπηση με αφορμή της εκλογές για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο, σε ποσοστό 65%, οι Κύπριοι υποστηρίζουν ότι ο νέος ηγέτης της Εκκλησίας θα πρέπει να ασχολείται με την επίλυση του προβλήματος, ενώ το 33% λέει όχι.

Ένα σημαντικό ποσοστό 43% εκτιμά ότι οι εκλογές θα επηρεάσουν τα γεωπολιτικά δεδομένα, ενώ το 54% πιστεύει ότι δεν θα παίξει κάποιο ρόλο.

Ανεξάρτητα από αυτά, το 59% δηλώνει ότι ενδιαφέρεται για τις Αρχιεπισκοπικές Εκλογές, ενώ ένα ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό της τάξεως του 52% διαφωνεί με την όλη διαδικασία. Παρά τις διαφωνίες, όμως, το 58% θα πάρει μέρος στις εκλογές.

Ενδιαφέρον έχουν τα ευρήματα σχετικά με τα προσόντα που θα πρέπει να έχει ο νέος αρχιεπίσκοπος.

Σε ποσοστό 48% πρέπει να είναι έντιμος, ενώ το 46% λέει ότι πρέπει να είναι φιλάνθρωπος. Η μόρφωση παίζει σημαντικό ρόλο (41%). Οι πιστοί θέλουν σε ποσοστό 38% να εκπέμπει ταπείνωση, να είναι πράος (32%), αδιάφθορος 24% και μόλις 12% προσιτός.

Σε ό,τι αφορά τους υποψηφίους, ο μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος είναι πιο κοντά στον λαό, σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης, ο οποίος προηγείται και στην παράσταση νίκης, ακολουθούμενος από τον Πάφου Γεώργιο και τον Ταμασού Ησαΐα.

Εάν οι εκλογές διεξάγονταν σήμερα, πρώτος σε πρόθεση ψήφου θα ήταν ο Λεμεσού Αθανάσιος με 26%, δεύτερος ο Ταμασού Ησαΐας, τρίτος ο Πάφου Γεώργιος με 15% και τέταρτος ο Κωνσταντίας Βασίλειος με 13%. Στις δύο τελευταίες θέσεις είναι ο Μόρφου Νεόφυτος με 5% και ο Κυρηνείας Χρυσόστομος με 3%.

Σε σχέση με τη βεβαιότητα ψήφου, το 88% των ψηφοφόρων του Μόρφου Νεόφυτου δηλώνουν σίγουροι για την επιλογή τους. Το αντίστοιχο ποσοστό για τον Λεμεσού Αθανάσιο είναι 78%, ενώ για τον Κωνσταντίας Βασίλειο 76%.

Την 18η Δεκεμβρίου οι πολίτες θα κληθούν αν ψηφίσουν έναν εκ των 6 υποψηφίων: Πάφου Γεώργιο, Λεμεσού Αθανάσιο, Μόρφου Νεόφυτο, Κωνσταντίας και Αμμοχώστου Βασίλειο, Ταμασού Ησαΐα και Κυρηνείας Χρυσόστομο. Από τους ιεράρχες, τρεις θα αναδειχθούν για την διεκδίκηση του Αρχιεπισκοπικού θρόνου, για τον οποίο θα ψηφίσουν τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, λίγες μέρες μετά τον καταρτισμό του τριπροσώπου.

Υπενθυμίζεται ότι υποψήφιοι είναι οι μητροπολίτες: Λεμεσού Αθανάσιος, Ταμασσού Ησαΐας, Πάφου Γεώργιος, Κωνσταντίας Βασίλειος, Κυρήνειας Χρυσόστομος και Μόρφου Νεόφυτος.

Από αυτούς, οι τρεις πρώτοι σε ψήφους θα συγκροτήσουν το τριπρόσωπο, από το οποίο θα εκλεγεί ο Αρχιεπίσκοπος από τα μέλη της Συνόδου, τα οποία δεν δεσμεύονται από τις επιλογές του λαού.

Ο μητροπολίτης Λεμεσού έχει ζητήσει, εμμέσως, η εκλογή να γίνει βάσει του αριθμού των ψήφων που θα λάβει κάθε υποψήφιος.

Με την άποψη αυτή διαφωνούν οι υπόλοιποι, οι οποίοι εκτιμούν ότι τον τελευταίο λόγο πρέπει να έχουν τα μέλη της Ιεράς Συνόδου, εκτός και αν ένας υποψήφιος συγκεντρώσει ποσοστό 51%, κάτι που φαίνεται να μην είναι εφικτό.

Αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι η εκλογή του νέου αρχιεπισκόπου απασχολεί περισσότερο χώρες όπως είναι η Ρωσία, η Αμερική και βεβαίως η Ελλάδα και όχι την κυβέρνηση της Κύπρου, η οποία θέλει ουδετερότητα.

Το μεγάλο ζήτημα ήταν και παραμένει η σχέση του νέου αρχιεπισκόπου με το Φανάρι και τη Ρωσία, καθώς η αναγνώριση της αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας έχει προκαλέσει την οργή της Μόσχας, η οποία έχει διακόψει την κοινωνία της με όσους στήριξαν την απόφαση του Βαρθολομαίου για την Εκκλησία του Κιέβου.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.