Πεντηκοστή: Εορτάζουμε σήμερα την ίδρυση της Εκκλησίας μας, αυτής της νοητής κιβωτού με την οποία ο Θεός απεργάζεται την σωτηρία, μας προετοιμάζει προς υπάντησή Του και μας παρέχει την πρόγευση της αιωνίου χαράς εν τη Βασιλεία Του.

Με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος δέκα ημέρες μετά την Ανάληψη του Κυρίου πραγματοποιείται η υπόσχεση που Εκείνος έδωσε στους Μαθητές Του: «Όταν θα έλθη ο Παράκλητος, το Πνεύμα της αληθείας, θα σας οδηγήσει στη σωτηριώδη αλήθεια» (Ιω. 16, 13). Και η απόδειξη της υποσχέσεως υπήρξε γεγονός που συγκλόνισε ολόκληρη την πόλη των Ιεροσολύμων και που συγκλονίζει έκτοτε την Εκκλησία στη διαχρονική της πορεία: οι Απόστολοι «γέμισαν από το Άγιο Πνεύμα και άρχισαν να ομιλούν ξένες γλώσσες, σύμφωνα με την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος και να κηρύσσουν με λόγους θεόπνευστους» (Πρ. 2, 4).

Η “γλωσσολαλία„ των Αποστόλων απετέλεσε το ορατό σημάδι της ενότητας των ανθρώπων· μιάς ενότητας η οποία είχε διαρραγεί όταν οι άνθρωποι θέλησαν να εξισωθούν με το Θεό, πράξη που είχε ως αποτέλεσμα τη διαίρεση των γλωσσών τους και τον κατακερματισμό της υπάρξεώς τους, εφόσον χάθηκε η δυνατότητα επικοινωνίας τους. Τώρα, όμως, με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος, αποκαταστάθηκε η χαμένη ενότητα των ανθρώπων, όπως γλαφυρότατα τονίζει το Κοντάκιο της σημερινής εορτής: «Όταν κάποτε ο Θεός δημιούργησε τη σύγχυση των γλωσσών των ανθρώπων (εξαιτίας της αμαρτίας τους), αυτό είχε ως συνέπεια τον κατακερματισμό των εθνών. Όταν όμως ο Θεός έστειλε το Άγιο Πνεύμα με τη μορφή πυρίνων γλωσσών, τότε προσκάλεσε και πάλι όλους τους ανθρώπους σε ενότητα. Γι’ αυτό σήμερα όλοι μαζί δοξάζουμε το Πανάγιο Πνεύμα».

Γιατί ο Κύριος απέστειλε το Άγιο Πνεύμα με τη μορφή του πυρός

Αλλά γιατί, αλήθεια, ο Κύριός μας απέστειλε το Άγιο Πνεύμα με τη μορφή του πυρός; Προφανώς για να μας διδάξει ότι η αλήθεια της πίστεώς μας είναι αντίστοιχη με το πυρ, ότι δηλαδή για να είμαστε συνεπείς Χριστιανοί πρέπει να έχουμε πίστη ως μία αναμμένη φλόγα. Όταν βαπτιστήκαμε, ελάβαμε τον φωτισμό του Θεού και την δυναμική να ενεργοποιήσουμε αυτόν τον φωτισμό (γι’ αυτό και μετά το Βάπτισμά μας επονομαζόμασταν «Νεο-φώτιστοι», δηλαδή άνθρωποι που έχουν το φως του Θεού).

Η ενεργοποίηση, όμως, του φωτός του Βαπτίσματός μας εναπόκειται στον δικό μας καθημερινό αγώνα μέσα στη ζωή: στον αγώνα μας κατά των παθών μας, στον αγώνα μας να συνειδητοποιήσουμε την αμαρτωλότητά μας και να μετανοήσουμε, στον αγώνα μας να ζήσουμε ως πραγματικοί Χριστιανοί έναντι των συνανθρώπων μας, δηλαδή με πραγματική αγάπη και με ευαισθησία απέναντι στα κοινωνικά προβλήματα της εποχής μας. Γι΄ αυτό όταν βαπτιστήκαμε μας ευχήθηκαν να είμαστε «καλοφώτιστοι», δηλαδή να ενεργοποιήσουμε το φως του Βαπτίσματος προς την ορθή κατεύθυνση.

Η γέννηση της Εκκλησίας

Η σημερινή εορτή της Πεντηκοστής υπενθυμίζει το κοσμοσωτήριο γεγονός της γεννήσεως της Εκκλησίας, δηλαδή την ολοκλήρωση του σχεδίου του Θεού να προσκαλέσει τον άνθρωπο σε μετάνοια και να τον οδηγήσει στην αιωνιότητα. Υπενθυμίζει, όμως, ταυτόχρονα την « προσωπική μας Πεντηκοστή», δηλαδή την έννοια και τη σημασία που θα πρέπει να έχει το Βάπτισμά μας στην προσωπική μας ζωή. Η σημερινή εορτή έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι ο Θεός προσκαλεί τον κάθε άνθρωπο σε ενότητα, διότι μόνο μέσα από παρόμοια ενότητα μπορεί ο καθένας μας να καταστεί πραγματικό μέλος της Εκκλησίας, να ενεργοποιήσει δηλαδή το φως του Βαπτίσματός του.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.