ΒΟΣΤΩΝΗ. Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα «Τα Νέα» της Αθήνας και συγκεκριμένα στον αρχισυντάκτη της Μιχάλη Μητσό.

Ανάμεσα στα θέματα που εθίγησαν στη συνέντευξη ήταν η ερώτηση αν είναι Πράκτορας των Τούρκων, για την επίσκεψη του στο Άγιο Όρος και την άρνηση της Ιερής Κοινότητας να τον υποδεχθούν επίσημα, για τις σχέσεις του με τον πρωθυπουργό, για τα ομόφυλα ζευγάρια, τις σχέσεις του για την Ομογένεια.

Συγκεκριμένα, αναφορικά με την επίσκεψη του στο Άγιο Όρος είπε πως «το πρόβλημα δεν είμαι εγώ. Το πρόβλημα είναι εσωτερικό της διοίκησης του Αγίου Όρους και των υπηρεσιών του, οι οποίες έχουν πάθει μία σχετική σύγχυση.
Διότι ενώ ασφαλώς κάποιοι ενοχλούνται με οτιδήποτε έχει σχέση με τα ομόφυλα ζευγάρια και γενικά με τους ομοφυλόφιλους, από την άλλη δεν έχουν μία θεολογική βάση στην οποία μπορούν να στηριχθούν και να μου ασκήσουν κριτική, αφού όλοι έχουν βαφτίσει παιδιά.
Τους ενοχλεί ότι φωτογραφήθηκα κατά τη διάρκεια του μυστηρίου και από αυτό θα μπορούσε να εκληφθεί ότι εγώ ευλογώ και τα ομόφυλα ζευγάρια. Μα τότε το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς για προκαθήμενους Εκκλησιών, ας πούμε τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και τον Οικουμενικό Πατριάρχη, που έχουν φωτογραφηθεί ας πούμε με τον κύριο Κασσελάκη, ο οποίος δεν κρύβει τη σεξουαλική του ταυτότητα ο άνθρωπος».

Στην ερώτηση σχετικά με το βάπτισμα των παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών και τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου πως θα πρέπει να μεγαλώνουν και μετά να αποφασίζουν αν θέλουν να βαπτιστούν, ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος είπε πως «εγώ δεν έχω καμία ιδιότητα που θα μου επέτρεπε να συμφωνώ ή να διαφωνώ με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών. Στη δική μας Εκκλησία δεν θεωρούμε ότι υπάρχει κάποιο κώλυμα για ένα παιδί οποιασδήποτε προέλευσης. Δεν μπορούμε να βάζουμε κάτω από το μικροσκόπιο τον τρόπο με τον οποίο συνελήφθη ένα παιδί και πώς ήρθε στον κόσμο. Εμάς ο ρόλος μας είναι να εξασφαλίζουμε τη νομιμότητα.
Να ξέρουμε ότι όσοι έχουν την κηδεμονία αυτού του παιδιού, είτε είναι φυσικοί γονείς είτε έχουν τη νομική επιμέλειά του, συναινούν στη βάπτιση. Αυτό είναι το νομικό κομμάτι. Το εκκλησιαστικό κομμάτι είναι να υπάρχει ανάδοχος, που είναι Ορθόδοξος και αποτελεί την εγγύηση για την ορθόδοξη ανατροφή του παιδιού. Δεν νοείται να ζυγίζονται οι γονείς στην ορθόδοξη ευσέβειά τους και αργότερα να αποφασίζεται αν το παιδί μπορεί να βαπτιστεί ή όχι. Γι’ αυτό υπάρχει ο ανάδοχος.
Εφόσον λοιπόν συντρέχουν αυτές οι δυο προϋποθέσεις, δεν υπάρχει ούτε εκκλησιαστικά ούτε νομικά κάποιο κώλυμα για να γίνεται η βάπτιση ενός παιδιού. Αυτό δηλαδή που έπραξα και εγώ το 2022».

Σχετικά με το γάμο των ομοφύλων είπε πως «σήμερα πιστεύω ότι η Εκκλησία περνάει μια αμηχανία, διότι LGBT υπήρχαν πάντοτε, δεν εμφανίστηκαν ξαφνικά στην εποχή μας σαν εξωγήινοι. Απλώς τώρα προσπαθούν να εξασφαλίσουν αξιοπρέπεια και σεβασμό από την υπόλοιπη κοινότητα. Η Εκκλησία πρέπει λοιπόν λίγο να ισορροπήσει και να επανεφεύρει τον ρυθμό και την ισορροπία που είχε πριν, αντιμετωπίζοντας όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως των επιλογών ή των χαρακτηριστικών που έχει ο καθένας».

Στην ερώτηση του κ. Μητσού «θέλω να περάσω τώρα στη δεύτερη κριτική που σας γίνεται. Αυτή αφορά τη σχέση σας με την Ομογένεια. Κάποιοι κύκλοι σας κατηγορούν για συγκεντρωτισμό, για ισχυρογνωμοσύνη, για προσωπική ατζέντα.
Εσείς πώς θα χαρακτηρίζατε τις σχέσεις με την Ομογένεια;», ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος κατηγόρησε, χωρίς να τον κατονομάσει τον «Εθνικό Κήρυκα», λέγοντας πως «αυτοί που προσπαθούν να διχάσουν την Ομογένεια είναι αυτοί οι οποίοι θα ήθελαν ο Αρχιεπίσκοπος να κάνει αυτό που του λένε εκείνοι. Κανείς σοβαρός Αρχιεπίσκοπος όμως δεν είναι δυνατόν ποτέ να παραχωρήσει, να εκχωρήσει τις ευθύνες του, σε ένα μέσο ενημέρωσης, το οποίο φιλοδοξεί να κατευθύνει ομογενειακά ζητήματα για να εισπράξει το αντίτιμο πάλι από την Ελλάδα.

Όσοι κοιτούν την Ομογένεια από την προοπτική των Αθηνών παρασύρονται από συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης που προσπαθούν να δημιουργήσουν αυτήν την εικόνα.

Αλλά όταν ζει κανείς στις Ηνωμένες Πολιτείες, και συζητά με τους θεσμούς που δραστηριοποιούνται εκεί, έχει μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Η ΑΧΕΠΑ, μια από τις πιο καλά δικτυωμένες και θεμελιωμένες ομογενειακές οργανώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν συμφωνεί με την άποψη ότι εγώ διαιρώ την Ομογένεια. Ούτε η Εθνική Φιλόπτωχος Αδελφότητα Κυριών, μια πάρα πολύ ισχυρή και αντιπροσωπευτική οργάνωση των Ηνωμένων Πολιτειών».

Για το αν είναι κατάσκοπος της Τουρκίας είπε, «Ε, όχι και κατάσκοπος! Δεν είμαι κατάσκοπος κανενός. Είμαι άνθρωπος της Εκκλησίας, είμαι παιδί του Οικουμενικού Πατριαρχείου, είμαι γέννημα και θρέμμα της Κωνσταντινουπόλεως και νομίζω ότι έχω γίνει στόχος της νοοτροπίας η οποία βλέπει με καχυποψία οποιονδήποτε Ελληνα δεν έχει γεννηθεί και δεν ζει στην Ελλάδα. Αυτή η νοοτροπία υπάρχει από την απελευθέρωση του ελληνικού κράτους: οι ελεύθεροι Ελληνες του ελεύθερου ελληνικού κράτους έβλεπαν τους άλλους Ελληνες που ζούσαν στην κατεχόμενη από την Οθωμανική Αυτοκρατορία τότε περιοχή ως Τουρκομερίτες, τέλος πάντων όχι τόσο Ελληνες. Και αυτό το έχουμε ζήσει και στην Κωνσταντινούπολη τόσα χρόνια, όπου πραγματικά αισθανόμαστε ότι συνθλιβόμαστε μεταξύ δύο νοοτροπιών. Της Τουρκίας, η οποία μας βλέπει ως κατασκόπους της Ελλάδος και ως ενδεχόμενους προδότες της Τουρκίας, και κάποιων ακραίων κύκλων της Ελλάδας, οι οποίοι μας βλέπουν ως τουρκόφωνους. Πολλές φορές η Ελλάδα μας πληγώνει, αλλά αυτό δεν είναι αιτία για να στραφούμε στην άλλη πλευρά. Ποτέ. Το αίμα νερό δεν γίνεται, αγαπητέ».

Αναφορικά αν μετάνιωσε για την παρουσία του στον Τούρκικο Οίκο της Νέας Υόρκης, είπε, πως «νομίζω πως τα όσα ακολούθησαν με δικαιώνουν. Καταρχάς εγώ δεν ήξερα τον κ. Ταλάτ, ούτε τον χαιρέτησα, ούτε μιλήσαμε, ούτε συναντηθήκαμε. Παρών όμως εκεί ήταν και ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος μίλησε κατά τον πλέον κολακευτικό τρόπο για την Τουρκία και για τον τούρκο πρόεδρο, τον κ. Ερντογάν. Δεν είδα την Ελλάδα να διακόψει τις διπλωματικές σχέσεις μαζί του ούτε την Κύπρο να αμφισβητήσει τη νομιμότητα ή την αντικειμενικότητά του. Εάν κάποιος έπρεπε πραγματικά να έχει δυσκολία μετά την παρουσία μου εκεί, να σφίξει το χέρι μου ξανά, ήταν οι Κύπριοι. Κι όμως με τους Κύπριους, και με τις κυπριακές οργανώσεις της Αμερικής, και με τον πρόεδρο της Κύπρου, έχω άριστες σχέσεις. Κάποιοι ελλαδικοί κύκλοι έχουν δυσκολία με αυτό και γίνονται κυπριότεροι των Κυπρίων. Αλλά και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος, για να συναντήσει στη Νέα Υόρκη τον τούρκο πρόεδρο, στο Τουρκικό Σπίτι πήγε. Και πολύ καλά έκανε».

Όταν ρωτήθηκε οι σχέσεις σας με την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό είναι αρμονικές, ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος ο οποίος όπως έγραψε ο «Εθνικός Κήρυκας» κατά την εν Αθήναις παραμονή του δεν έγινε δεκτός από τον πρωθυπουργό της χώρας Κυριάκο Μητσοτάκη, ούτε από κάποιο κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος απάντησε ως εξής: «Με τον κύριο Πρωθυπουργό και την οικογένειά του ανέκαθεν διατηρούσα και εξακολουθώ να διατηρώ άριστες σχέσεις. Υπήρξε μια πολύ σοβαρή προσπάθεια να υπονομευθεί αυτή η σχέση, η οποία νομίζω ότι απέτυχε, κατέρρευσε.
Αφησε κάποια πίκρα, αλλά αυτή η πίκρα δεν αφορά το πρόσωπο του Πρωθυπουργού, απλώς είναι η πικρή γεύση στο στόμα που σου μένει όταν κάποιοι προσπαθούν να σου χαλάσουν μια φιλία παλιά, εγκάρδια, ειλικρινή και αφιλοκερδή. Διότι και οι δύο το έθνος υπηρετούμε από διαφορετικές θέσεις».

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.