Για λίγο καιρό ξαπόστασε και ξανά προς την… δόξα τραβά η μάχη για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο, την ώρα που ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος βρίσκεται εν ζωή, δίνοντας τη δική του μάχη με προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει και αφότου τις προηγούμενες μέρες είχε μεταβεί σε εξιδεικευμένο κέντρο του Ισραήλ για εξετάσεις.

Εδώ και καιρό, η μάχη των δελφίνων για διαδοχή στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, έχει ήδη αρχίσει και ο καθείς προβαίνει στις δικές του ενέργειες, για να κερδίσει τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοχή από την Ιερά Σύνοδο, ώστε να αυξήσει τις πιθανότητές του, για να αναλάβει την ηγεσία της Εκκλησίας όταν και όποτε χρειαστεί. Το ψυχροπολεμικό μέτωπο στην Εκκλησία κράτησε για μεγάλο χρονικό διάστημα, με τον Αρχιεπίσκοπο να βρίσκεται σε ανοιχτή κόντρα με τους Μητροπολίτες Ταμασού Ησαΐα, Κύκκου Νικηφόρο, αλλά και με τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο, με φόντο τις θέσεις τους για το Αυτοκέφαλο της Ουκρανικής Εκκλησίας, στο οποίο ο Μακαριώτατος τάχθηκε υπέρ των Ουκρανών.

Οι τόνοι έπεσαν και από τις δύο πλευρές το τελευταίο διάστημα, με τον Μητροπολίτη Ταμασού να προβαίνει σε μια ενέργεια που δείχνει ότι ρίχνει γέφυρες για εξομάλυνση των σχέσεων του με τον Μακαριώτατο, αφού τον επισκέφθηκε τις προηγούμενες μέρες και συζήτησαν για θέματα ενδιαφέροντος, μεταξύ των οποίων και το Ουκρανικό.

Εκκλησιαστικοί κύκλοι, σε μια προσπάθεια να ερμηνεύσουν τις ενέργειες του Μητροπολίτη Ταμασού, εξήγησαν ότι ο Μητροπολίτης φαίνεται να έβαλε νερό στο κρασί του, για να βελτιωθούν οι σχέσεις των δύο πλευρών κι αυτός ήταν ο λόγος που αποφάσισε να τον επισκεφθεί.

«Δεν πιστεύει ότι θα τον στηρίξει ο Αρχιεπίσκοπος στις εκλογές κι αυτό είναι ξεκάθαρο, ωστόσο θέλει να έχει καλές σχέσεις με τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας», διαμήνυσε η ίδια πηγή και εξήγησε ότι όσοι τάχθηκαν στην αντίπερα όχθη για το Ουκρανικό, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, «ήταν φυσιολογικό να τον επισκεφθούν, για να του πουν ότι μετά την εισβολή αλλάζουν τα δεδομένα και πως πλέον υπάρχει έδαφος για να συνεργαστούν».

Άλλοι στο Φανάρι και ο Αρχιεπίσκοπος στο Ισραήλ

Μετά από τη συνάντηση του Ταμασού με τον Αρχιεπίσκοπο, ο Ησαΐας μετέβη στο Φανάρι, για να συναντηθεί με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, την ίδια ώρα που ο Μακαριώτατος ταξίδεψε στο Ισραήλ, λόγω των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει.

Κάποιες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας ήθελαν την μετάβαση του Αρχιεπισκόπου στη γείτονα χώρα να ήταν προγραμματισμένη, ωστόσο όπως αναφέρουν πρόσωπα που βρίσκονται κοντά στις εξελίξεις στα εκκλησιαστικά θέματα, αυτό έρχεται σε σύγκρουση με το γεγονός ότι ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας είχε συνάντηση με τον Έλληνα Υπουργό Εξωτερικών, Νίκο Δένδια, η οποία ακυρώθηκε.

Από πλευράς Αρχιεπισκοπής πάντως, υποστηρίζουν ότι η μετάβαση στο Ισραήλ ήταν προγραμματισμένη για την Πέμπτη το απόγευμα, μετά τη συνάντηση με τον Νίκο Δένδια, ωστόσο δεν γνώριζε ότι η Παρασκευή και το Σάββατο είναι αργία στη χώρα, με αποτέλεσμα να επισπεύσει την μετάβασή του.

Σε ότι αφορά στην επίσκεψη του Ταμασού Ησαΐα στο Φανάρι, όπως αναφέρουν πληροφορίες από τον στενό κύκλο του Μητροπολίτη, αυτή ήταν προγραμματισμένη και μεταξύ άλλων συζητήθηκε το φλέγον θέμα του Ουκρανικού, ενώ ο Πανιερώτατος είχε και κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βαρθολομαίο.

Πέραν του Ησαΐα, τον Βαρθολομαίο επισκέφθηκε και ο Μητροπολίτης Λεμεσού, Αθανάσιος, ενώ το προηγούμενο διάστημα την πύλη του Πατριαρχείου πέρασαν και οι Μητροπολίτες Πάφου, Γεώργιος και Κωνσταντίας-Αμμοχώστου, Βασίλειος.

Θέση της πλευράς των δύο Μητροπολιτών που τάσσονται στο πλευρό της Ρωσικής Εκκλησίας, είναι πώς πρόκειται για προγραμματισμένες συναντήσεις, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος τους. Η άλλη πλευρά διαμηνύει ότι η κίνηση των Ησαΐα και Αθανάσιου, έγινε για να «αποσείσουν την στήριξη στους Ρώσους» και πως οι επισκέψεις τους, δεν έχουν καμία σχέση με τις επισκέψεις των Πάφου και Κωνσταντίας στο Φανάρι.

Όλα τα δεδομένα, ερμηνεύονται από κάποιους ως διεργασίες για την επόμενη ημέρα στην Εκκλησία, δεδομένης της κατάστασης του Αρχιεπισκόπου. Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος πάντως, μέχρι πρότινος, διαμήνυε ότι δεν παραιτείται από τη θέση του, παρά τις πληροφορίες που διέρρεαν κάποιοι, ξεκαθαρίζοντας ευθαρσώς ότι το μυαλό του ακόμα δουλεύει.

Υπενθυμίζεται ότι στη βάση δημοσκόπησης, οι τρεις επικρατέστεροι για να αποτελέσουν το τριπρόσωπο είναι οι Μητροπολίτες Λεμεσού, Ταμασού και Μόρφου, ενώ ακολουθεί ο Μητροπολίτης Πάφου, Γεώργιος.

Πάντως στο πρόσφατο παρελθόν υπήρξαν κάποιες πληροφορίες, τις οποίες δεν διέψευσε ο Μακαριώτατος, ότι σκέφτεται την αλλαγή του καταστατικού ώστε η απόφαση για τον νέο Αρχιεπίσκοπο να λαμβάνεται εξ’ ολοκλήρου από την Ιερά Σύνοδο.

Τη δεδομένη στιγμή, ψηφίζει ο λαός το τριπρόσωπο κι απ’ εκεί και πέρα είναι θέμα της Συνόδου να επιλέξει τον εκλεκτό για το θρόνο της Εκκλησίας.

Όπως είχε αναφέρει ο Μακαριώτατος, «με το παλιό καταστατικό, η Σύνοδος ήταν ανύπαρκτη. Ότι ψήφιζε ο λαός, ήτο το τελικό. Είχε την πλειοψηφία, γινόταν η κληρικολαϊκή συνέλευση, αφού η Σύνοδος ήταν υπό σκιά. Με το νέο καταστατικό, είπαμε ότι πρέπει να το διορθώσουμε, διότι οι κανόνες της Εκκλησίας προβλέπουν ότι ο Επίσκοπος πρέπει να εκλέγεται από τη Σύνοδο και τον τελικό λόγο τον έχει η Σύνοδος».
Οι διεργασίες όλων των πλευρών που γλυκοκοιτάζουν τον θρόνο της Εκκλησίας, δεν αποκλείεται να ενταθούν το επόμενο διάστημα, δεδομένων των ενεργειών που γίνονται κυρίως παρασκηνιακά. Παρατηρείται ταυτόχρονα προσπάθεια των διαφόρων πλευρών για ανάδειξη του εκλεκτού της μπροστά στα φώτα της δημοσιότητας.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.