Υπάρχουν λέξεις που δεν είναι απλώς λέξεις. Είναι πνευματικές ανάσες, φωτεινοί δρόμοι, σημάδια ελπίδας. Μια τέτοια λέξη – ή μάλλον ευχή – είναι το «Χριστός Ανέστη». Δεν είναι απλή τυπική προσφώνηση του Πάσχα. Είναι κάτι βαθύτερο: είναι αναγέννηση. Είναι η ομολογία πίστης στον Αναστημένο Κύριο, αλλά και η εσωτερική ανάγκη κάθε ανθρώπου να ξανασηκωθεί, να ζήσει, να ελπίσει.
Η ψυχή του ανθρώπου συχνά κουράζεται. Οι μέριμνες της καθημερινότητας, οι απογοητεύσεις, η αμαρτία, ο φόβος του θανάτου, την βαραίνουν. Όμως, η Ανάσταση έρχεται κάθε χρόνο για να μας θυμίσει πως δεν είμαστε φτιαγμένοι για τη φθορά. Ο Χριστός, με τον Σταυρό και την Ανάστασή Του, δεν μας υπόσχεται απλώς έναν Παράδεισο μελλοντικό. Μας χαρίζει ήδη από τώρα τη δυνατότητα να ζούμε με χαρά, δύναμη και πίστη.
Όταν λέμε «Χριστός Ανέστη», δεν μιλάμε για έναν νεκρό ήρωα ή έναν ηθικοδιδάσκαλο του παρελθόντος. Μιλάμε για τον Ζωντανό Θεό, που νίκησε τον θάνατο. Για Εκείνον που είναι παρών στο σήμερα, που θεραπεύει, που φωτίζει, που ανασταίνει όχι μόνο σώματα, αλλά και ψυχές.
Κάθε φορά που ανταλλάσσουμε αυτή την ευχή, είναι σαν να δίνουμε στον άλλο μια σπίθα πίστης. Όπως οι λαμπάδες παίρνουν φως από το Άγιο Φως και το μεταδίδουν η μία στην άλλη, έτσι και η καρδιά παίρνει φλόγα από την ευχή αυτή. Το «Χριστός Ανέστη» είναι πρόσκληση: «Έλα να ζήσεις κι εσύ τη χαρά της Ανάστασης. Έλα να περάσεις από τον θάνατο στη ζωή».
Δεν χρειάζεται να είσαι «τέλειος» για να πεις ή να νιώσεις την Ανάσταση. Χρειάζεται μόνο να την θελήσεις. Να ζητήσεις από τον Χριστό να σε επισκεφθεί. Και Εκείνος, όπως έκανε με τους μαθητές Του, θα έρθει μέσα στους κλεισμένους «χώρους» της καρδιάς σου και θα πει: «Εἰρήνη σοι».
Το Πάσχα είναι γιορτή χαράς, αλλά πάνω απ’ όλα είναι γιορτή μεταμόρφωσης. Ας κρατήσουμε την ευχή «Χριστός Ανέστη» όχι μόνο ως λόγια, αλλά ως τρόπο ζωής. Με πίστη, με αγάπη, με ευγνωμοσύνη για το ανεκτίμητο δώρο της Ανάστασης. Και τότε, η ζωή μας θα γίνει αληθινά φως και χαρά.





































