Στο ΕΚΚΛΗΣΙΑonline χθες καταθέσαμε ένα ερώτημα σχετικά με το αν οι φιλοδοξίες του Μητροπολίτου Ζιμπάμπουε φθάνουν μέχρι τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο της Κύπρου. Παραθέσαμε τις πληροφορίες που είχαμε και θέσαμε κάποια ερωτήματα. Ο πολυγραφότατος κ. Σεραφείμ επέλεξε να μας απαντήσει με ειρωνεία χαρακτηρίζοντας τον ιστότοπό μας "δήθεν" και το κείμενο "κακόβουλο". Καλοπροαίρετα λοιπόν εμείς οι "κακόβουλοι" παραθέτουμε την απάντηση του κ. Σεραφείμ και....του απαντούμε επίσης. 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΚΑΚΟΒΟΥΛΟΝ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΔΗΘΕΝ EKΚΛΗΣΙΑ ON LINE

Του Σεβ. Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ Κυκκώτη

Στην αρχή σκέφθηκα να μη απαντήσω καθόλου σε κακόβουλο δημοσίευμα που εις το όνομα της ελευθερίας μερικοί φθάνουν σε αυθαιρεσία. Μια απάντηση όμως επώνυμη με βοήθησε να βρω τη δύναμη να απαντήσω.«Δηλαδη οποιος γραφει πολλα αρθρα στο διαδυκτιο ειναι για να παρει καποια θεση ή γιατι ειναι γνωστης μερικων πραγματων; ευτυχως που βρηκατε αφορμη να ασχοληθητε μαζι του και να αφησετε αλλους στην ησυχια τους. Ποιός θα ειναι ο επομενος»

Ευχαριστώ πάρα πολύ την δίκαια απάντηση της αγαπητής κ. Ανδρούλλας Γεωργίου. Πληγώθηκα απο το κείμενο για τις δήθεν φιλοδοξίες μου. ο λόγος που γράφω για την Πανορθόδοξη Σύνοδον είναι ότι από τα φοιτητικά μου χρόνια και στις μεταπτυχιακές μου σπουδές από το 1983 μέχρι το 1997 και μετά που διακόνησα Γενικός Διευθντής στην Πατριαρχικη μας Σχολή στην Ναϊρόμπι από το 1997 μέχρι το 2001 προσπαθούσα στον ελεύθερο μου χρόνο να μαζέψω όλα τα κείμενα των Διορθοδόξων Συναντήσεων από διάφορες σημαντικές βιβλιοθήκες και τα αρχεία των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών. Στη συνέχεια όταν διακονούσα ως Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως στην Νότιο Αφρική με αρκετούς αξιόλουγους συνεργάτες ετοιμάσαμε το βιβλίο μου “Ενότητα και Μαρτυρία της Ορθοδόξου Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο”, μας πήρε τέσσερα χρόνια να το ετοιμάσουμε (2001 – 2005) και τελικά με την οικονομική βοήθεια του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Γέροντα μου Κύκκου και Τηλλυρίας κ. Νικηφόρου το εκδώσαμε με τη τεχνική επιμέλεια των εκδόσεων Νεκτάριου Παναγόπουλου στην Αθήνα το 2005. Είναι ένα βιβλίο με 530 σελίδες.

Όταν ετοιμάζαμε το βιβλίο αυτό η αγωνία μας και οι προσευχές μας ήταν να συμβάλουμε έστω και ελάχιστα στην συνεργασία των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών και στην ενίσχυση της ορατής ενότητας των Ορθοδόξων να συμβάλουμε όλοι μαζί στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που απειλούν την ανθρώποτητα. Από τη στιγμή όμως που αποφασίσθηκε να γίνει τον επόμενο χρόνο η Πανορθόδοξη Σύνοδος θεώρησα με τους συνεργάτες μου ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτά τα κείμενα για ένα καλοπροαίρετο θετικό προβληματισμό και για ενημέρωση των αδελφών μας για να γίνει το καλύτερο για το καλό όλων μας, Τα διορθόδοξα κείμενα τα ετοίμασαν με πολύ πίστη στο Θεό και ευσέβεια εκ μέρους των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκκλησιών κορυφαίοι κληρικοί και Καθηγητές Θεολογίας, ως προτάσεις για να διευκολύνουν το έργο των Μελών της Πανορθόδοξης Συνόδου που έχει και την κανονική ευθύνη των αποφάσεων.

Αν καταφέρνω και γράφω κάτι είναι που έχω την αγάπη και την κατανόηση και στήριξη των Μακαριωτάτων Προκαθημένων της Αλεξάνδρειας και πνευματικού μου Πατέρα κ. Θεοδώρου Β’ και του Κύπρου κ. Χρυσοστόμου Β’. Είναι και οι δύο κορυφαίοι Προκαθημένοι που η πρόνοια του Θεού τους έταξεν να μας διακονούν όλους μας σε δύσκολες εποχές και έχουν πολλά ακόμη να μας προσφέρουν για πολλές δεκαετίες. Είναι καλύτερα όταν αναφερόμαστε σ’ αυτούς απλώς να προσευχώμαστε να τους δίνει ο Θεός υγείαν και φώτιση να συνεχίσουν το κορυφαίον εκκλησιαστικό τους έργον.

Τελειώνοντας να θυμίσω τα λόγια του Ιησού Χριστού”Εντολή νέαν σας δίνω, να αγαπάτε αλλήλους, καθώς εγώ σας αγάπησα, έτσι και σεις να αγάτε ο ένας τον άλλον. Από αυτό θα ξέρουν όλοι ότι είσθε μαθηταί μου, εαν δηλαδή έχετε αγάπην μεταξύ σας” (Ιωάννου κεφ. 13, 34 – 36).

Νομίζω ένας από εμας αδελφέ μου και καλέ μου φίλε που έγραψες το κείμενο σου για δήθεν φιλοδοξίες μου δεν έχει αυτήν την αγάπη που μας συμβουλεύει ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Αν θέλεις να με κρίνεις για το περιεχόμενο των κειμένων μου κανένα πρόβλημα, να μου κολλάς όμως την ρετσινιά φιλοδοξιών για θέσεις που δεν μπορώ να ανταποκριθώ και μάλιστα θέσεις που ήδη κατέχουν οι καλύτεροι ανάμεσα μας δεν μπορώ να το αποδεχθώ.

με πολύ αγάπη και συγνώμη για την απάντηση μου.

+Ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ Κυκκώτης

Η ανταπάντηση του ΕΚΚΛΗΣΙΑonline

Ως οφείλουμε κι εμείς με τη σειρά μας με πολλή (και όχι πολύ) αγάπη θα απαντήσουμε στην απάντηση του Σεβασμιωτάτου παρόλο που αυτή περιέχει δείγματα ειρωνείας. Ας πάρουμε πρώτα τη φράση του για “κακόβουλο δημοσίευμα που εις το όνομα της ελευθερίας μερικοί φθάνουν σε αυθαιρεσία”. Προφανώς την κατοχυρωμένη ελευθερία του τύπου και την ελευθερία εκφράσεως γνώμης δεν την γνωρίζει ο Σεβασμιώτατος.  Όπως εκείνος έχει την ελευθερία να γράφει ό,τι θέλει έτσι την έχουμε κι εμείς εφόσον βέβαια δεν προσβάλλουμε και δεν υβρίζουμε κανέναν. Τώρα αν το ρεπορτάζ μας “χαλάει τη μαγιά” των δημοσίων σχέσεων που στήνει με περισσή προσπάθεια τόσα χρόνια ο Σεβασμιώτατος ή αν έχει συνηθίσει στους ύμνους και στα συγχαρητήρια δεν είναι δικό μας πρόβλημα.

Δεύτερον για να μπαίνουμε και στην ουσία, ο Σεβασμιώτατος μιλώντας για την Πανορθόδοξη που θα πραγματοποιηθεί συν Θεώ του χρόνου αναφέρεται σε “ένα καλοπροαίρετο θετικό προβληματισμό και για ενημέρωση των αδελφών μας για να γίνει το καλύτερο για το καλό όλων μας”. Αφού ζητάει κριτική επι των κειμένων του θα θέταμε τα εξής ερωτήματα μιας και κατά δήλωσή του είναι “γνωστης μερικων πραγματων”: Γιατί δεν ασχολείται με τις ιεροκανονικές προϋποθέσεις συγκρότησης μιας Πανορθόδοξης Συνόδου, τομέας που πάσχει εμφανώς η επερχόμενη του 2016; Γιατί δεν ασχολείται με τις πολύ πρόσφατες δηλώσεις του Πατριάρχη Μόσχας για “ίντριγκες” και “υπόγεια ρεύματα”; Γιατί δεν μας εξηγεί τους λόγους που η Σύνοδος αυτή δεν αποκαλείται Οικουμενική αλλά Πανορθόδοξη; Γιατί δεν μας εξηγεί τους λόγους που κανείς δεν απάντησε στο Βατικανό όταν προ μηνών ειπώθηκε πως θα υπάρχουν και παρατηρητές της Καθολικής Εκκλησίας στην Πανορθόδοξη; Γιατί δεν διευκρινίζεται τι τελικά έγινε στο Πουσάν και αν θα είναι αντεικείμενο συζήτησης και στην Πανορθόδοξη; Ασυζητητί πολύ καλή η δουλειά των φοιτητικών του χρόνων με τη συγκέντρωση όλων των στοιχείων που παραθέτει αλλά στην παρούσα φάση άλλα είναι τα φλέγοντα και ο ίδιος καλείται να πάρει θέση μιας και δεν είναι πλέον φοιτητής. 

Τρίτον, το “αγαπάτε αλλήλους” του Κυρίου μας που επικαλείται ο κ. Σεραφείμ ισχύει, μόνο που καλώς ή κακώς για τον Σεβασμιώτατο πρέπει να ισχύει όντως για “αλλήλους”. Και το “αλλήλους” σημαίνει Σεβασμιώτατε και αυτούς που κατά καιρούς έχετε χαρακτηρίσει “ζηλωτές” επειδή έχουν τη συνήθεια να υπερασπίζονται την ορθότητα της πίστεως μας βάσει των Ιερών Κανόνων. Και μιας και θίξατε το θέμα της αγάπης να σας θυμίσουμε τα λεγόμενα του Αποστόλου Παύλου περί αγάπης: 

“Η αγάπη μακροθυμεί, χρηστεύεται, η αγάπη ου ζηλοί, η αγάπη ου περπερεύεται, ου φυσιούται, ουκ ασχημονεί, ου ζητεί τα εαυτής, ου παροξύνεται, ου λογίζεται το κακόν, ου χαίρει επί τη αδικία, συγχαίρει δε τη αληθεία, πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει. Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει.”

Μτφρ: Η αγάπη είναι μακρόθυμη, είναι ευεργετική και ωφέλιμη, η αγάπη δε ζηλεύει, η αγάπη δεν ξιπάζεται (= δεν καυχιέται), δεν είναι περήφανη, δεν κάνει ασχήμιες, δε ζητεί το συμφέρον της, δεν ερεθίζεται, δε σκέφτεται το κακό για τους άλλους, δε χαίρει, όταν βλέπει την αδικία, αλλά συγχαίρει, όταν επικρατεί η αλήθεια. Όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει.Η αγάπη ποτέ δεν ξεπέφτει

Και τέλος,  κλείνοντας ο κ. Σεραφείμ κάνει λόγο “για θέσεις που δεν μπορώ να ανταποκριθώ”. Συνεπώς να συμπεράνουμε πως αν οι πληροφορίες μας βγούν αληθινές δε θα θέσει υποψηφιότητα για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο της Κύπρου. 

Χατζηγιάννης Μ

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.