ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ - ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ - ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ: Γιατί μελετάμε την Αγία Γραφή; Γιατί μελετάμε την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη; Πως πρέπει να διαβάζουμε το Ευαγγέλιο; Η Αγία Γραφή είναι κατά κάποιο τρόπο η βιογραφία του Θεού στον κόσμο αυτό. Και μάλιστα από την Αγία Γραφή, η Καινή Διαθήκη είναι η βιογραφία του σαρκωθέντος Θεού σ’ αυτό το κόσμο.

Διαβάστε επίσης γιατί μελετάμε τους Βίους των Αγίων;

Εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube

Μέσα στην Αγία Γραφή περιγράφεται πως ο Θεός, για να δείξει τον εαυτό Του στους ανθρώπους, έστειλε το Θεό Λόγο, ο οποίος σαρκώθηκε και έγινε άνθρωπος, και σαν άνθρωπος είπε στους ανθρώπους, όλα όσα ο Θεός έχει, όλα όσα ο Θεός επιθυμεί για τον κόσμο αυτό και για τους ανθρώπους που ζουν σ’ αυτόν.

Αποκάλυψε ο Θεός Λόγος το σχέδιό Του στον κόσμο.

Ο Θεός Λόγος με τη βοήθεια του λόγου, έδειξε το Θεό στους ανθρώπους, όσο είναι δυνατό ο ανθρώπινος λόγος να περιλάβει τον απερίληπτο Θεό.

Ο,τι είναι απαραίτητο στον κόσμο αυτό και στους ανθρώπους που ζουν σ’ αυτόν, ο Κύριος το έδωσε μέσα στην Αγία Γραφή. Μέσα σ’ αυτήν έδωσε τις απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα.

Δεν υπάρχουν ερωτήματα που να βασανίζουν την ανθρώπινη ψυχή και για τα οποία να μην έχει δοθεί μέσα στην Αγία Γραφή είτε άμεση είτε έμμεση απάντηση.

Οι άνθρωποι δεν μπορούν να επινοήσουν περισσότερα ερωτήματα απ’ όσες απαντήσεις υπάρχουν μέσα στην Αγία Γραφή. Το ότι δεν βρίσκεις στην Αγία Γραφή απάντηση σε κάποιό σου ερώτημα, σημαίνει η ότι έθεσες ασήμαντο ερώτημα η ότι δεν μπόρεσες να διαβάσεις την Αγία Γραφή και να πάρεις την τελική απάντηση.

Τι έδειξε ο Θεός στην Αγία Γραφή

Στην Αγία Γραφή ο Θεός έδειξε:

  1. Τι είναι ο κόσμος, από που προέρχεται, για ποιο λόγο υπάρχει, προς τα που πορεύεται, που θα καταλήξει.
  2. Τι είναι ο άνθρωπος, από που έρχεται, που πηγαίνει, ποια είναι η ουσία του, για ποιο λόγο υπάρχει, πως θα τελειωθεί.
  3. Τι είναι τα ζώα, τι είναι τα φυτά, για ποιο λόγο υπάρχουν; τι εξυπηρετεί η ύπαρξή τους; τι προσφέρουν;
  4. Τι είναι το καλό, από που προέρχεται, που οδηγεί, για ποιο λόγο υπάρχει, πως αποκτάται.
  5. Τι είναι το κακό, από που προέρχεται, πως υπάρχει, για ποιο λόγο υπάρχει, πως θα τελειώσει,
  6. Τι είναι δίκαιοι και τι αμαρτωλοί. Πως από έναν αμαρτωλό βγαίνει δίκαιος και πως ένας επηρμένος δίκαιος μπορεί να καταντήσει αμαρτωλός. Πως ο άνθρωπος υπηρετεί το Θεό και πως το διάβολο. ολόκληρος ο δρόμος από το αγαθό ως το κακό, από το Θεό ως το διάβολο.
  7. Όλα, από την αρχή ως το τέλος, ολόκληρος ο δρόμος του ανθρώπου από τη σάρκα ως το Θεό, από τη σύλληψή του μέχρι την εκ νεκρών ανάστασή του.
  8. Τι είναι η ιστορία του κόσμου, η ιστορία του ουρανού και της γης, τι είναι η ιστορία της ανθρωπότητας, ποιος ο δρόμος τους, ο σκοπός και η τελείωσή τους.

 

Γνωρίζετε πόσα και ποιά είναι τα βιβλία της Αγίας Γραφής;

Γενικά, ο Θεός στην Αγία Γραφή είπε όλα όσα χρειαζόταν να πει στους ανθρώπους. Στην Αγία Γραφή βρίσκεται η βιογραφία του κάθε ανθρώπου, του καθενός μας ανεξαιρέτως.

Σ’ αυτήν ο καθένας μας μπορεί να βρει ολόκληρο τον εαυτό του να παρουσιάζεται και να περιγράφεται λεπτομερώς: όλες οι αρετές σου και τα ελαττώματα που έχεις και δεν έχεις.

Θα βρεις τους δρόμους μέσω των οποίων η ψυχή σου και η ψυχή κάθε ανθρώπου, βαδίζει από την αμαρτία στην τελειότητα και ολόκληρο το δρόμο από τον άνθρωπο ως το Θεό και από τον άνθρωπο ως το διάβολο.

Στην Αγία Γραφή θα βρεις τρόπους ν’ απελευθερωθείς από την αμαρτία. Θα βρεις με μια λέξη, όλη την ιστορία της αμαρτίας και της αμαρτωλότητας, και όλη την ιστορία της αρετής και των δικαίων.

Είσαι θλιμμένος; στην Αγία Γραφή θα βρεις παρηγοριά. Είσαι λυπημένος; τη χαρά. Είσαι θυμώδης; τη γαλήνη. Είσαι εμπαθής; τη σωφροσύνη. Είσαι άφρονας; τη σοφία. Είσαι κακός; την καλωσύνη. Εσαι εγκληματίας; το έλεος και τη δικαιοσύνη. είσαι μισάνθρωπος; την αγάπη.

Σ’ αυτήν θα βρεις φάρμακο για όλες σου τις ατέλειες και τα ελαττώματα, και τροφή για όλες σου τις αρετές και τις ασκήσεις.

Είσαι αγαθός; η Αγία Γραφή θα σε μάθει να γίνεις αγαθότερος και αγαθότατος. Είσαι ευαίσθητος; αυτή θα σε μάθει την αγγελική τρυφερότητα. Είσαι έξυπνος; αυτή θα σε μάθει τη σοφία. Αγαπάς την ομορφιά και την ωραιότητα του τρόπου και του λόγου; Δεν υπάρχει ωραιότερος και συγκινητικότερος από το λόγο που υπάρχει στο βιβλίο του Ιώβ, και του Σολομώντος, και του Δαβίδ, και του Ιωάννου του Θεολόγου, και του Αποστόλου Παύλου…

Εδώ η μουσική, η αγγελική μουσική της αιωνίας αληθείας του Θεού, ντύθηκε με ανθρώπινες λέξεις.

Όσο περισσότερο ο άνθρωπος διαβάζει και μελετά την Αγία Γραφή, τόσο περισσότερο βρίσκει αιτίες όλο και πιο πολύ να την μελετά ασταμάτητα. Αυτή είναι, κατά τους λόγους του Αγίου Χρυσοστόμου, σαν την ευωδιαστή ρίζα, που όσο περισσότερο τρίβεται, τόσο περισσότερο ευωδιάζει.

Όσο βασικό είναι το γιατί πρέπει να διαβάζει κανείς την Αγία Γραφή, το ίδιο επίσης βασικό είναι το πως πρέπει να διαβάζει κανείς την Αγία Γραφή.

Προετοιμασία για την μελέτη της Αγίας γραφής

Πως πρέπει να διαβάζει κανείς την Αγία Γραφή;

Οι άγιοι Πατέρες, με επικεφαλής τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο, είναι οι καλύτεροι καθηγητές σ’ αυτό. Ο Άγιος Χρυσόστομος, μπορούμε να πούμε, έγραψε το πέμπτο Ευαγγέλιο. Οι άγιοι Πατέρες συνιστούν σοβαρή προετοιμασία για την ανάγνωση και τη μελέτη της Αγίας Γραφής.

Μελετήστε το Ευαγγέλιο Κυριακής και κάθε ημέρας από την ΕΚΚΛΗΣΙΑ Online.

Και η προετοιμασία έγκειται σε τι; Καταρχήν στη προσευχή.

Προσευχήσου στο Κύριο να φωτίσει το νού σου, ώστε να κατανοήσει τους λόγους της, και να χαριτώσει την καρδία σου να αισθανθείς την αλήθεια των λόγων αυτών και τη ζωή. Συνειδητοποίησε ότι αυτά είναι λόγια του Θεού, που αυτός ο ίδιος απευθύνει σε σένα.

Οι προσευχές, σε σχέση με τις άλλες ευαγγελικές αρετές, είναι η καταλληλότερη για να καταστήσει ικανό τον άνθρωπο να κατανοήσει την Αγία Γραφή.

Γνωρίζετε ποιοι είναι οι τρεις τρόποι προσευχής;

Πως πρέπει να μελετάμε την Αγία Γραφή;

Πως πρέπει να διαβάζεται η Αγία Γραφή;

Με προσευχή, φόβο και σεβασμό, γιατί σε κάθε λέξη υπάρχει και από μια σταγόνα αιωνίας αληθείας, και όλες οι λέξεις αποτελούν απέραντο ωκεανό της αιωνίας αληθείας.

Η Αγία Γραφή δεν είναι βιβλίο, αλλά ζωή.

Γιατί οι λέξεις της «πνεύμα και ζωή εστιν» (Ιωάν. 6,63), γι’ αυτό μπορούν να γίνουν καταληπτές εάν τις κάνουμε ψυχή της ψυχής μας και ζωή της ζωής μας.

Αυτό είναι βιβλίο που διαβάζεται με ζωή, με έργο. Πρώτα αξίζει να ζήσει κανείς και μετά να καταλάβει.

Εδώ ισχύει ο λόγος εκείνος του Σωτήρα:

Εάν τις θέλη το θέλημα αυτού ποιείν, γνώσεται περί της διδαχής πότερον εκ του Θεού εστιν (Ιωάν, 7,17).

Δούλεψε για να καταλάβεις. Αυτό είναι βασικός κανόνας της ορθόδοξης ερμηνευτικής. Συνήθως ο άνθρωπος στην αρχή διαβάζει γρήγορα την Αγία Γραφή, και μετά όλο και πιο αργά, μέχρις ότου στο τέλος αρχίζει να διαβάζει λέξη προς λέξη.

Γιατί σε κάθε λέξη ανακαλύπτει ατελείωτη αλήθεια και άφατο μυστήριο.

Παράλληλα μ’ αυτό εξάσκησε και μια αρετή. Εξάσκησέ την μέχρις ότου σού γίνει συνήθεια.

Παραδείγματος χάριν εξάσκησε πρώτα τη συγχώρεση των προσβολών.

Αυτό να σού γίνει καθημερινό καθήκον, και παράλληλα με αυτό εύχου προς τον Κύριο:

Κύριε αγαθέ, δώσέ μου αγάπη γι’ αυτούς που με προσβάλλουν.

Και όταν μετατρέψεις την αρετή αυτή σε συνήθεια, τότε θα σού είναι ευκολότερη κάθε άλλη μετά απ’ αυτήν, και έτσι θα εργαστείς με τη σειρά μέχρι την τελευταία.

Βασικό είναι να διαβάζεις την Αγία Γραφή όσο το δυνατόν περισσότερο.

Ο,τι ο νους δεν αντιλαμβάνεται θα το αισθανθεί η καρδία. Κι αν ακόμα ο ναυς σου δεν αντιλαμβάνεται και η καρδία σου δεν αισθάνεται, εσύ εν τούτοις διάβαζε.

Γιατί με την ανάγνωση σπείρεις το λόγο του Θεού στην ψυχή σου και ο σπόρος αυτός εκεί δεν θα καταστραφεί, αλλά βαθμιαία και απαρατήρητα θα περάσει στην φύση της ψυχής σου, και θα εκπληρωθεί σε σένα ο λόγος του Σωτήρα, για τον άνθρωπο εκείνο, ο οποίος:

Βαλεί τον σπόρον επί της γης, και καθεύδει και εγείρεται νύκτα και ημέραν, και ο σπόρος βλαστά και μηκύνεται ως ουκ οίδεν αυτός. (Μαρκ. 4,26 – 29).

Βασικό είναι να σπείρεις και ο Θεός είναι εκείνος που κάνει ν’ αυξάνεται η σπορά. Μόνο μη βιάζεσαι για την επιτυχία, ώστε να μη μοιάσεις με τον άνθρωπο εκείνο που σήμερα σπέρνει και την επομένη θέλει να θερίσει.

Γιατί να διαβάζουμε την Αγία Γραφή;

Διαβάζοντας την Αγία Γραφή μεταφέρεις το φύραμα στη ζύμη της ψυχής και του σώματός σου, το οποίο σταδιακά αυξάνεται, διαπερνά την ψυχή μέχρις ότου διεισδύσει σ’ αυτήν και ζυμωθεί με την Ευαγγελική αλήθεια και δικαιοσύνη.

Τελικά η παραβολή για τον σπορέα και το σπόρο μπορεί να εφαρμοσθεί στον καθένα μας.

Σε μας δόθηκε μέσα στην Αγία Γραφή ο σπόρος της θεικής αληθείας.

Διαβάζοντάς την, σπείρουμε το σπόρο αυτό στην ψυχή μας. Και αυτός πέφτει και σε πετρώδη και σε ακανθώδη μέρη της ψυχής αλλά κάτι πέφτει και στην καλή γη της καρδίας μας και φέρει καρπό.

Και όταν θα δεις τον καρπό και τον δοκιμάσεις τότε από την γλυκύτητα και την χαρά θα βιαστείς να καθαρίσεις και τα πετρώδη και τα ακανθώδη μέρη της ψυχής σου, να οργώσεις και να σπείρεις το σπόρο του λόγου του Θεού. Ξέρετε πότε ο άνθρωπος είναι σοφός μπροστά στα μάτια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού; Όταν ακούει τους λόγους και τους εκτελεί.

Η αρχή της σοφίας είναι η υπακοή του λόγου του Θεού (Ματθ. 7, 24). Κάθε λόγος του Σωτήρα έχει την ισχύ και την δύναμη να θεραπεύει και τις φυσικές και τις ψυχικές ασθένειες.

«Ειπέ λόγο, και ιαθήσεται ο παίς μου» (Ματθ. 8, 8).

Ο Σωτήρας «είπε λόγο» και θεραπεύθηκε ο δούλος του εκατοντάρχου. Όπως τότε, έτσι και τώρα, ο Κύριος αδιάκοπα επαναλαμβάνει τους λόγους Του και σε σένα και σε μένα και σ’ όλους μας.

Μόνο πρέπει να σταθούμε, να εμβαθύνουμε σε αυτούς και να τους δεχθούμε με την πίστη του εκατοντάρχου. Και το θαύμα θα γίνει και σε μας. Και θα θεραπευθεί η ψυχή μας όπως ακριβώς θεραπεύθηκε ο δούλος εκείνου.

Γιατί στο Ευαγγέλιο είναι γραμμένο και το ακόλουθο:

Προσήνεγκαν αυτώ δαιμονιζομένους πολλούς και εξέβαλε τα πνεύματα λο­γω και πάντας τους κακώς έχοντας εθεράπευσεν. (Ματθ. 8,16).

Αυτό κάνει και σήμερα, γιατί «ο Κύριος Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός, και εις τους αιώνας» (Εβρ. 13,8).

Στην μέλλουσα κρίση θα κριθούν εκείνοι που δεν υπακούσαν στον λόγο του Θεού. Και θα είναι ανεκτότερη η γη των Σοδόμων και της Γομμόρας απ’ ο,τι η ημέρα της κρίσεως γι’ αυτούς (Ματθ. 10, 14 – 15).

Πρόσεξε! Στην τελική κρίση θα σού ζητηθεί λόγος, για το τι έκανες με τους λόγους του Θεού, για το αν τους υπάκουσες και υιοθέτησες, αν χαιρόσουν η ντρεπόσουν γι’ αυτούς.

Αν ντρεπόσουν γι’ αυτούς, και ο Θεός θα ντραπεί για σένα «όταν έλθη εν τη δόξη του Πατρός αυτού μετά των αγγέλων των αγίων» (Μαρκ. 8, 38). Λίγες είναι οι λέξεις των ανθρώπων που δεν είναι έρημες και κενές, γι’ αυτό και είναι λίγες εκείνες για τις οποίες δεν θα κριθούμε (Ματθ. 12, 36).

Για ν’ αποφύγει αυτό ο άνθρωπος πρέπει να μελετήσει και να μάθει τα λόγια του Θεού από την Αγία Γραφή, να τα οικειοποιηθεί.

Γιατί γι’ αυτό το λόγο ο Θεός τα ανακοίνωσε στους ανθρώπους, για να τα κάνουν κτήμα τους και μέσω αυτών να κάνουν δική τους και την ίδια την αλήθεια του Θεού.

Σε κάθε λόγο του Σωτήρα υπάρχει περισσότερη αιωνιότητα και αφθαρσία, απ’ ο,τι σ’ ολόκληρο τον ουρανό και σ’ ολόκληρη τη γη με ολόκληρη την ιστορία τους.

Γι’ αυτό ο Κύριος είπε:

Ο ουρανός και η γη παρελεύσονται, οι δε λόγοι μου ου μη παρέλθωσιν (Ματθ. 24,35).

Αυτό σημαίνει ότι στους λόγους του Σωτήρα υπάρχει ο Θεός και κάθε τι θεικό, γι’ αυτό δεν θα παρέλ­θουν.

Ο άνθρωπός που τους οικειοποιείται γίνεται πιο άφθαρτος από τον ουρανό και τη γη, γιατί μέσα σ’ αυτούς υπάρχει μία δύναμη που κάνει τον άνθρωπο αθάνατο και αιώνιο.

Η εκμάθηση των λόγων του Θεού και η εκπληρώσή τους κάνει τον άνθρωπο – συγγενή του Κυρίου. Αυτός ο ίδιος το δήλωσε όταν είπε «Μήτηρ μου και αδελφοί μου ου­τοι είσιν οι τον λόγον του Θεού ακούοντες και ποιούντες» (Λουκ. 8, 21).

Τούτο σημαίνει: ακούς, διαβάζεις το λόγο του Θεού; είσαι κατά το ήμισυ αδελφός του Χριστού. Τον εκτελείς; είσαι ολόκληρος αδελφός του Χριστού. Και αυτό είναι χαρά και προνόμιο μεγαλύτερο κι από τα αγγελικά προνόμια.

Με την εκμάθηση της Αγίας Γραφής ξεχειλίζει μία μακαριότητα στην ψυχή που δεν μοιάζει με τίποτα το γήινο. Ο Σωτήρας αυτήν εννοούσε όταν είπε: «Μακάριοι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν» (Λουκ. 11, 28).

Ο Θεός είναι Λόγος

Μεγάλο είναι το μυστήριο του Λόγου.

Τόσο μεγάλο ώστε αυτό το ίδιο το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, ονομάζεται στην Αγία Γραφή Λόγος.

Ο Θεός είναι Λόγος (Ιωάν. 1,1). Όλοι οι λόγοι, που απορρέουν από τον αιώνιο και απόλυτο αυτό Λόγο, είναι γεμάτοι Θεό, θεική αλήθεια, αιωνιότητα, δικαιοσύνη. Ακούς τους λόγους αυτούς; Ακούς το Θεό. Τους διαβάζεις;

Διαβάζεις απ’ ευθείας τους λόγους του Θεού. Ο Θεός – Λόγος έγινε σαρξ, έγινε άνθρωπος (Ιωάν. 1, 14) και ο βουβός και βραδύγλωσσος άνθρωπος άρχισε να ορθώνει λέξεις αιωνίας αληθείας και δικαιοσύνης του Θεού.

Στους λόγους του Θεού υπάρχει κάποιος χυμός αθανασίας ο οποίος με την ανάγνωση των λόγων Του πέφτει σταγόνα – σταγόνα στην ψυχή του ανθρώπου και την ζωογονεί από το θάνατο και την φθορά.

Αυτό αποκαλύπτει ο Σωτήρας όταν λέει:

Αμήν, αμήν λέγω υμίν, ότι ο τον λόγον μου ακούων και πιστεύων τω πέμψαντι με έχει ζωήν αιώνιον… και μεταβέβηκεν εκ του θανάτου εις την ζωήν. (Ιωάν. 5,24).

Τούτο σημαίνει ότι με την ανάγνωση, και την εκμάθηση των λόγων του Θεού διδάσκεσαι την αθανασία και την αιωνιότητα διδάσκεσαι την αθάνατη και αιώνια ζωή.

Αν πιστεύεις σ’ αυτούς τους λόγους μ’ όλη σου την πίστη, έμαθες ήδη τι είναι αιώνια ζωή και πέρασες από το θάνατο στη ζωή. Γι’ αυτό ο Σωτήρας επιμένει αποφασιστικά: «Αμήν, αμήν λέγω υμίν, εάν τις τον εμόν λόγον τηρήση, θάνατον ου μη θεωρήση εις τον αιώνα» (Ιωάν. 8, 51).

Κάθε λόγος του Χριστού είναι γεμάτος Θεό, γι’ αυτό όταν εισέρχεται στην ψυχή του ανθρώπου, την καθαρίζει από κάθε ρύπο.

Από κάθε Του λόγο βγαίνει δύναμη, η οποία καθαρίζει από την αμαρτία.

Γι’ αυτό ο Σωτήρας στο Μυστικό Δείπνο είπε στους πάντα παρόντες ακροατές Του, στους μαθητές Του, τους λόγους εκείνους: «ήδη υμείς καθαροί έστε διά τον λόγον, ον λελάληκα υμίν» (Ιωάν.15,3).

Ο,τι είναι γραμμένο μέσα στην Αγία Γραφή, ο Κύριος και οι Απόστολοι Του ονόμασαν λόγο Θεού, λόγο Κυρίου (Ιωάν. 17, 13 – Πρ. Απ. 6, 2 -13, 46- 16,32-19, 20-Β ‘ Κορ. 2,17-Κολ. 1, 15 -Β’ Θεσ. 3, 1). Και αν δεν τον διαβάζεις και δεν τον δέχεσαι σαν τέτοιο, τότε θα μείνεις στο σκοτάδι των βουβών και βραδύγλωσσων ανθρωπίνων λέξεων, των κενών και ερήμων.

Κάθε λόγος του Σωτήρα είναι γεμάτος αλήθεια και όταν εισέλθει στην ψυχή την αγιάζει σ’ όλη την αιωνιότητα.

Γι’ αυτό ο Σωτήρας απευθύνει την προσευχή Του, προς τον ουράνιο Πατέρα Του:

Πάτερ! αγίασον αυτούς εν τη αληθεία. Ο λόγος ο σας αλήθειά εστίν. (Ιωάν. 17,17).

Δεν δέχεσαι το λόγο του Χριστού σαν λόγο του Θεού, σαν λόγο αληθείας; Αυτό είναι ψέμα και ο πατέρας του ψέματος που βρίσκεται μέσα σου, επαναστατεί κατ’ αυτής της αληθείας.

Σε κάθε λόγο του Σωτήρα υπάρχουν πολλές υπερφυσικές αλήθειες και ευλογίες. Και αυτό είναι που χαριτώνει την ψυχή του ανθρώπου, όταν ο λόγος του Χριστού την επισκεφθεί.

Γι’ αυτό ο Άγιος Απόστολος ολόκληρη την οικονομία της σωτηρίας ονομάζει: «λόγον της χάριτος του Θεού» (Πραξ. Απ. 20, 32), «λόγον Αληθείας» (Εφ. 1, 13), «λόγον ζωής» (Φιλιπ. 2, 16).

Σαν ζώσα χαροποιός δύναμη, ο λόγος του Θεού ενεργεί θαυματουργικά και ζωοδοτικά, όταν ο άνθρωπος τον ακούει και τον δέχεται με πίστη (Α’ Θεσ. 2, 13). Όλα έχουν σπιλωθεί από την αμαρτία, αλλά και όλα καθαρίζονται με το λόγο του Θεού και την προσευχή, τα πάντα, κάθε δημιούργημα του Θεού, από τον άνθρωπο ως το σκουλήκι (Α’ Τιμ. 4, 6).

Γνωρίζετε τη σημασία και τα είδη της Προσευχής;

Με την αλήθεια που έχει μέσα του, με την δύναμη που έχει, ο λόγος του Θεού είναι «τομώτερος υπέρ πάσαν μάχαιραν δίστομον και δικνούμενος άχρι μερισμού ψυχής τε και πνεύματος, αρ­μών τε και μυελών, και κριτικός ενθυμήσε­ων και εννοιών καρδίας» (Εβρ. 4,12). Δεν υπάρχει τίποτα το μυστικό μπροστά σ’ αυτόν και γι’ αυτόν.

Γιατί κάθε θείος λόγος έχει μέσα του κάτι από τον αιώνιο Λόγο του Θεού, έχει την δύναμη να γεννά και αναγεννά πνευματικά τους ανθρώπους. Και γεννώμενος απ’ αυτόν ο άνθρωπος, γεννιέται από την αλήθεια.

Πάνω σ’ αυτό βασιζόμενος και ο Άγιος Απόστολος Ιάκωβος γράφει προς τους χριστιανούς, ότι ο Θεός τους «απεκύησε λόγον αληθείας» (1,18) και ο άγιος Πέτρος τους λέει ότι είναι «αναγεγεννημένοι διά λόγου ζώντος Θεού και μένοντος στους αιώνες» (Α’ Πετρ. 1, 23).

Γνωρίζετε ποιοι ήταν οι Δώδεκα Απόστολοι;

Όλοι οι λόγοι, που είπε ο Θεός στους ανθρώπους, προέρχονται από τον Αιώνιο Λόγο, που είναι λόγος ζωής και παρέχει αιώνια ζωή.

Ζώντας με το Λόγο αυτό ο άνθρωπος αναγεννιέται από το θάνατο στη ζωή.

Γεμίζοντας τον εαυτό του με την αιώνια ζωή, ο άνθρωπος γίνεται νικητής του θανάτου και κοινωνός θείας φύσεως (Β’ Πετρ. 1, 4) και η μακαριότητά του δεν θα έχει τέλος.

Σε όλα αυτά το βασικό, το βασικότερο, είναι η πίστη και το αίσθημα αγάπης προς τον Κύριο Ιησού Χριστό. Γιατί με τη θαλπωρή αυτού του αισθήματος ανοίγεται το μυστήριο κάθε λόγου του Θεού, όπως με τη θαλπωρή των ακτίνων του ηλίου ανοίγει ο κάλυκας του ευόσμου λουλουδιού.

Αμήν.

Ανέκδοτη ομιλία του Οσίου Σέρβου θεολόγου Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς.

Για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα ακολουθήστε μας στα Google News.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 5 (1 ψήφος)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.