Στημένη την είχαν σε κληρικό της Μητροπόλεως Ταμασού οι μοναχοί της Μονής Οσίου Αββακούμ, όπως υποστηρίζει το περιβάλλον του, το οποίο θεωρεί πως η καταγγελία εναντίον του για νταραβέρια με γυναίκα έγινε για σκοπούς αντεκδίκησης του Μητροπολίτη Ταμασού Ησαΐα, ο οποίος τους κατήγγειλε για σεξουαλικά και άλλα παραπτώματα με αποτέλεσμα να καθαιρεθούν.

Ο εν λόγω (υπό έρευνα) ιερωμένος φαίνεται πως ουδεμία εμπλοκή είχε στην υπόθεση των μοναχών της μονής Οσίου Αββακούμ αλλά θεωρείτο ότι έχαιρε της εκτίμησης και της εμπιστοσύνης του Μητροπολίτη Ταμασού Ησαΐα και, όπως υποστηρίζεται από το περιβάλλον του, οι μοναχοί επιδιώκουν κυρίως να πλήξουν τον ίδιο τον Ησαΐα και απλώς χρησιμοποιούν προς το σκοπό αυτό στενό συνεργάτη του.

Τα δεδομένα τη υπόθεσης, όπως και τα στοιχεία που αφορούν κληρικό της Μητροπόλεως Ταμασού, εναντίον του οποίου εξετάζονται κατηγορίες για πολύ στενές σχέσεις με άνδρες, έχουν διαβιβαστεί γραπτώς από τον Μητροπολίτη Ταμασού στην Ανακριτική Επιτροπή η οποία θα τα εξετάσει, όπως ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση των τριών μοναχών της μονής Οσίου Αββακούμ οι οποίοι καθαιρέθηκαν ήδη.

Θέση της Μητροπόλεως Ταμασού είναι πως έχουν τηρηθεί όλες οι προβλεπόμενες (από το καταστατικό της Εκκλησίας της Κύπρου) διαδικασίες και ότι ακολουθείται η ίδια πρακτική που ακολουθήθηκε και στην περίπτωση των τριών καθαιρεθέντων μοναχών (Νεκταρίου, Πορφυρίου και Αββακούμ).

Σημειώνεται, πως ενώπιον της Ανακριτικής Επιτροπής ετέθησαν και μηνύματα τα οποία φέρεται να αντάλλαξε ο υπό έρευνα αρχιμανδρίτης με μοναχούς της μονής Οσίου Αββακούμ, οι οποίοι θεωρούν ότι με αυτά τον καίνε κυριολεκτικά. Σημειώνεται πάντως, πως όταν εξεταζόταν το θέμα των μοναχών, τουλάχιστον ένας από τους εμπειρογνώμονες φέρεται να γνωμάτευσε, πως τα μηνύματα μέσω τηλεφώνου είναι δυνατόν να «στηθούν», δηλαδή να κατασκευαστούν. Ωστόσο, ακόμη και αν ισχύσει κάτι τέτοιο, υπάρχουν και οι προσωπικές μαρτυρίες των μοναχών. Από την όλη εικόνα που θα παρουσιάσουν οι καταγγέλλοντες μοναχοί και ο καταγγελλόμενος, η Ανακριτική Επιτροπή θα λάβει τις δικές της αποφάσεις είτε αυτές θα αφορούν παραπομπή του ενός ή και των δύο μοναχών στο Συνοδικό Δικαστήριο είτε μόνο του ενός και απαλλαγή του άλλου είτε απαλλαγή και των δύο.

Το ίδιο θα ισχύσει και με τον συνεργάτη του Μητροπολίτη Ταμασού, ο οποίος φέρεται, σύμφωνα με τις καταγγελίες, να αντάλλαξε μηνύματα και με τους καταγγέλλοντες σχετικά με σχέση που είχε με γυναίκα.

Πάντως, δεδομένου και του χειρισμού της υπόθεσης των τριών μοναχών, το κλίμα είναι βαρύ και δεν θα είναι εύκολο να τηρηθούν άλλα μέτρα και σταθμά. Το όλο κλίμα επιβαρύνεται περεταίρω, δεδομένης της θέσης του Αρχιεπισκόπου ότι η Εκκλησία πρέπει να καθαρίσει από κρούσματα «κανονικών παραπτωμάτων». Σημειώνεται, πως και ο ίδιος όταν ήταν μητροπολίτης έστησε μέχρι και «καραούλι» έξω από οικία προκειμένου να συλλάβει επ’ αυτοφώρω κληρικό ο οποίος φερόταν να ξεπόρτιζε από το σπίτι και να διατηρούσε εξωσυζυγική σχέση. Με άλλα λόγια, το κλίμα ευνοεί τα ερευνητικά/δικαστικά όργανα της Εκκλησίας να δράσουν χωρίς περιορισμούς (στο πλαίσιο του καταστατικού) προκειμένου να απονείμουν εκκλησιαστική δικαιοσύνη.

Δεν αποκλείεται δε, ένεκα του πρόσφορου εδάφους που έχει καλλιεργηθεί, να προκύψουν και νέες καταγγελίες για άλλους κληρικούς για διάφορα παραπτώματα.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.