Άγιος Ιούδας Θαδδαίος: Η Καινή Διαθήκη αναφέρει τον αδελφόθεο Ιούδα μόνον ονομαστικά και δεν παρέχει πληροφορίες για το πρόσωπό του. Παρά όμως τη σιωπή της πολλοί αρχαίοι συγγραφείς του αποδίδουν τον τίτλο του αποστόλου.

Απόστολος Ιούδας Θαδδαίος – Καινή Διαθήκη

Γενικά οι δυτικοί συγγραφείς αποδέχονται κατά πλειοψηφία την ταύτιση των δύο αποστόλων, ενώ οι ανατολικοί την απορρίπτουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία.

Στα Ευαγγέλια δεν υπάρχουν αναφορές που επιβεβαιώνουν την παρουσία αδελφών του Κυρίου μεταξύ των μαθητών Του. Υπάρχει όμως μαρτυρία που εμφανίζει τους αδελφούς Του να δυσπιστούν στο πρόσωπό Του. Η αμφισβήτησή τους μάλιστα κάποτε έλαβε ακραία χαρακτηριστικά, αφού έφτασαν στο σημείο να υποστηρίξουν ότι ο Κύριος ήταν παράφρονας (Μάρκο 3, 21).

Οι αδελφοί του Κυρίου εμφανίζονται για πρώτη φορά να αποδέχονται το πρόσωπό Του στις Πράξεις των Αποστόλων. Η μεταστροφή των αδελφών του Κυρίου συντελέσθηκε στο διάστημα των σαράντα ημερών που μεσολάβησαν μεταξύ της Ανάστασης και της Ανάληψής Του. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν συνάγεται από τις αναφορές των ευαγγελίων, ότι κάποιος αδελφός του Κυρίου υπήρξε και μαθητής Του.

Το βασικό επιχείρημα όσων αποδέχονται την ταύτιση των δύο προσώπων στηρίζεται στην πρωτοχριστιανική γραμματεία και σχετίζεται με τον τίτλο του αποστόλου. Η σκέψη τους ακολουθεί την εξής πορεία:

Ο αδελφόθεος Ιούδας ονομάζεται ρητά στην αρχαία παράδοση και την υμνολογία της εκκλησίας απόστολος.
Αυτό αποδεικνύει ότι ανήκε στον στενό κύκλο των δώδεκα μαθητών, αφού μόνο σε αυτόν αποδίδεται ο εν λόγω χαρακτηρισμός.
Συνεπώς, ένας μαθητής εκ των δώδεκα λεγόταν Ιούδας και ήταν αδελφός του Κυρίου.
Αποκλειομένου του Ιούδα Ισκαριώτη, ο μόνος που μπορεί να ταυτιστεί με τον αδελφόθεο Ιούδα είναι ο Ιούδας Ιακώβου (Λεββαίος ή Θαδδαίος).

Είναι πασιφανές, ότι η επιχειρηματολογία τους είναι αβάσιμη, αφού θεμελιώνεται στη λανθασμένη άποψη πώς μόνον οι δώδεκα μαθητές του Κυρίου ονομάζονται απόστολοι. Όμως η Καινή Διαθήκη και η πρωτοχριστιανική γραμματεία ονομάζουν αποστόλους και πρόσωπα που δεν ανήκαν στον κύκλο των δώδεκα μαθητών ή και έζησαν μετά από αυτούς.

Συνεπώς, το ότι ένα ιερό πρόσωπο, και εν προκειμένω ο αδελφόθεος Ιούδας, είναι και ονομάζεται απόστολος δεν αποδεικνύει ότι ανήκε στον κύκλο των δώδεκα μαθητών ή ότι ταυτίζεται με κάποιον από αυτούς.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 4 (2 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.