Την δροσερή και καταπράσινη Προύσα επισκέφθηκε κατά το διήμερο 5 και 6 Ιουλίου 2024 ομάδα μαθητών της Γερμανικής Σχολής Αθηνών με επικεφαλής τον Καθηγητή αυτής Άρη Μπίρνταχα, Θεολόγο, στα πλαίσια θερινής εκδρομής εκπαιδευτικού χαρακτήρα σε αλησμόνητες πατρίδες της Μικράς Ασίας.

Ο νεανικός όμιλος της Γερμανικής Σχολής, τον οποίο συνώδευε καθ’ όλη την διάρκεια της παραμονής του στην όμορφη θεούπολη της Βιθυνίας ο οικείος Ποιμενάρχης, Σεβ. Μητροπολίτης Προύσης κ. Ιωακείμ, επισκέφθηκε αρχικά την ερατεινή Τρίγλεια της Προποντίδος, η οποία υπήρξε αμιγώς Ορθόδοξη Ελληνική κωμόπολη μέχρι το 1922, ενώ σήμερα αποτελεί παραδοσιακό οικισμό, προστατευόμενο με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας.

Πρώτος σταθμός της περιηγήσεως στον τόπο, οι απόγονοι του οποίου σήμερα ζούνε στην Νέα Τρίγλεια Χαλικιδικής, την Ραφήνα Αττικής και σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, ήταν ο επισκευασμένος από τον τοπικό Δήμο Ναός, ο οποίος ετιμάτο στο όνομα της Παναγίας Επισκέψεως και του Αγίου Βασιλείου, σήμερα δε χρησιμοποιείται ως αίθουσα Πολιτιστικού Κέντρου. Ακολούθως, επισκέφθηκαν το παραπλήσιο Ελληνικό Εκπαιδευτήριο, που ανήγειραν, με το φιλότιμο που τους διέκρινε και με προσωπική τους εργασία, οι Τριγλειανοί, χάρις στην έμπνευση και την ενθάρρυνση του τότε Μητροπολίτη Σμύρνης Χρυσοστόμου, γνησίου τέκνου της Τριγλείας, ο οποίος και τα είχε εγκαινιάσει την 1η Σεπτεμβρίου 1913. Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν τον σε ερειπώδη κατάσταση ευρισκόμενο Βυζαντικό Ναό της Παναγίας Παντοβασίλισσας και την Μονή Χηνολάκκου (Οσίου Στεφάνου), η οποία από το 1661 λειτουργεί ως τέμενος.

Επόμενος σταθμός ήταν το νέο Δημαρχείο των Μουδανιών, όπου ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος κ. Deniz Dalgıç, Πανεπιστημιακός Καθηγητής Αρχιτεκτονικής και ιδρυτής ιδιωτικού κολλεγίου, καλωσόρισε θερμά τον κύριο Μπίρνταχα και τους μαθητές του, προς τους οποίους επανέλαβε την επιθυμία του να εγκαθιδρυθούν πυκνότερες επαφές, επικοινωνίες και συνεργασίες μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητος των δύο χωρών.

Από τα παραθαλάσσια Μουδανιά οι νέοι περιηγητές ωδηγήθηκαν στον ορεινή πρωτεύουσα του Νομού, όπου επισκέφθηκαν, μεταξύ άλλων, το ιστορικό Δημαρχιακό Μέγαρο της Προύσης, το οποίο είχε εγκαινιασθεί επισήμως το 1905 με την συμμετοχή των τότε αρχόντων του τόπου, των υψηλοβάθμων Οθωμανών αξιωματούχων της εποχής, και των επί κεφαλής των μη Μουσουλμανικών Κοινοτήτων της Προύσης, Ορθοδόξου, Αρμενικής και Εβραϊκής.

Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή των επισκεπτών στην Ακολουθία του Εσπερινού που τελέσθηκε από τον Μητροπολίτη Ιωακείμ στον παλαιό Ρωμαιοκαθολικό Ναό της πόλης, τον οποίο χρησιμοποιούν, ελλείψει άλλου λατρευτικού χώρου, εκ περιτροπής όλοι οι Χριστιανοί της Προύσης.

Την επομένη οι νέοι περιηγητές της Προύσης επισκέφθηκαν την εντός των Βυζαντινών τειχών παλαιά πόλη, όπου βρισκόταν το κτηριακό συγκρότημα της Ιεράς Μητροπόλεως μέχρι της άλωσης της Προύσας (6/4/1326), με τους Ναούς του Προφήτου Ηλιού και του Τιμίου Προδρόμου, ενώ ακολούθως μετέβησαν στον παραδοσιακό οικισμό του Cumalıkızık, ο οποίος το 2014 εντάχθηκε με απόφαση της UNESCO στον κατάλογο των ιστορικών τόπων-μνημείων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Τουρκίας.

Τελικός σταθμός των περιηγήσεων στον Νομό Προύσης ήταν η Νίκαια, τόπος συγκλήσεως των Οικουμενικών Συνόδων του ενιαίου Χριστιανισμού Πρώτης (325 μ.Χ.) και Εβδόμης (787 μ.Χ.), όπου οι επισκέπτες της Γερμανικής Σχολής έγιναν εγκαρδίως δεκτοί, σε ειδυλλιακή τοποθεσία στην όχθη της λίμνης Ασκανίας, από τον Δήμαρχο Νικαίας κ. Kağan Mehmet Usta, ο οποίος κατά το καλωσόρισμά του υπογράμμισε την σημασία που αποδίδει η υπό τον ίδιο Δημοτική Αρχή σε εκδηλώσεις που προβάλουν την σπουδαιότητα του τόπου ως ιστορικής κοιτίδος που διεδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην ιστορία του ανθρωπίνου πολιτισμού.

Έτσι ολοκληρώθηκε η θερινή εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών της Γερμανικής Σχολής, η οποία περιέλαβε, χάρις στο προσωπικό ενδιαφέρον του κ. Μπίρνταχα, και την Πόλη, την Ίμβρο καθώς και τον Αρχαιολογικό χώρο της Τροίας.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.