Πάλεψε ο Νάκος παλικαρίσια με το θηρίο, αλλά δεν τα κατάφερε. Έφυγε μια ήρεμη δύναμη της Θεσσαλονίκης. Καλό ταξίδι φίλε", σημείωσε σχετικά ο κ. Δημαράς.

Πέθανε σήμερα Τετάρτη (20/10) ο ιδιοκτήτης του Μύλου Θεσσαλονίκης και του ραδιοφωνικού σταθμού Πανόραμα 9,84, Νάκος Τρυφωνίδης.

Τη δυσάρεστη είδηση έκανε γνωστή ο φίλος του και δημοσιογράφος Νίκος Δημαράς με ανάρτησή του στο Facebook.

“Συγκλονιστήκαμε σήμερα. Χάσαμε τον αδελφικό φίλο και συνεργάτη, τον Νάκο Τρυφωνίδη, ιδιοκτήτη του Μύλου Θεσαλονίκης και του Ραδιοφωνικού Σταθμού ΠΑΝΌΡΑΜΑ 9,84. Πάλεψε ο Νάκος παλικαρίσια με το θηρίο, αλλά δεν τα κατάφερε. Έφυγε μια ήρεμη δύναμη της Θεσσαλονίκης. Καλό ταξίδι φίλε”, σημείωσε σχετικά ο κ. Δημαράς.

Στα περίπτερα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αλλά και των τοπικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν μεμονωμένα στην Anuga, τρία ήταν τα προϊόντα που κυριάρχησαν. Αναμφίβολα, η φέτα, η οποία θεωρείται ο βασιλιάς των εξαγωγών, με τους Θεσσαλούς τυροκόμους να έχουν αλλεπάλληλες επαφές με εκπροσώπους του λιανεμπορίου και της εστίασης, οι ξηροί καρποί, οι οποίοι μπαίνουν δυναμικά στη διατροφή των καταναλωτών και το τσίπουρο, το οποίο επιχειρεί να φτάσει την αίγλη του ούζου. Αν και τα οφέλη από τη συμμετοχή σε κάποια μεγάλη διεθνή έκθεση είναι μακροχρόνια, εν τούτοις επειδή οι περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις δίνουν το «παρών» εδώ και πάρα πολλά χρόνια σε τέτοια γεγονότα, το ισοζύγιο είναι θετικό.
Όπως αναφέρουν στην «ΕτΔ» Λαρισαίοι επιχειρηματίες, η εμπειρία των οποίων σε διεθνείς εκθέσεις είναι μεγάλη, «αυτές απαιτούν υψηλό επαγγελματισμό, συνέπεια, επιμονή και διαρκή ανανέωση. Να μην απογοητευθεί κάποιος αν στα δύο πρώτα χρόνια οι συμφωνίες για εξαγωγές είναι λίγες».
Η «ΕτΔ» αξιοποιώντας την εμπειρία τους, τους ζήτησε να αναλύσουν τις απαιτήσεις των εκθέσεων και τις ανάγκες της διεθνούς αγοράς τροφίμων.

Κ. ΛΑΝΑΡΑΣ
Ο ιδιοκτήτης της Agronauts Κώστας Λανάρας, ο οποίος συμμετέχει εδώ και 15 χρόνια στην Anuga (και σε άλλες εκθέσεις του εξωτερικού) εμφανίζεται καταρχήν ικανοποιημένος από το κλίμα που συνάντησε στην έκθεση, καθώς «εκτός από τους σταθερούς συνεργάτες, συναντηθήκαμε και με νέους, μιας και το αγοραστικό ενδιαφέρον για τους ξηρούς καρπούς, ολοένα και αυξάνεται. Η επιφύλαξη που επικρατούσε πριν την Έκθεση, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, έδωσε τη θέση της στον ενθουσιασμό για τη συνέχεια, με τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα».
Ο κ. Λανάρας θεωρεί καθοριστική «τη συμβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στη στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων, τόσο με τα περίπτερα που στήνει σε διεθνείς εκθέσεις, όσο και με τα έργα υποδομής». Σύμφωνα με τον κ. Λανάρα «στην ευρύτερη περιοχή Κισσάβου- Τεμπών παράγεται το 1% της παγκόσμιας παραγωγής αμυγδάλου και το 18% της εγχώριας παραγωγής, ενώ οι δεντρώδεις καλλιέργειες στον νομό Λάρισας ανέρχονται σε 80.000 στρέμματα. Συνεπώς οι αρδευτικές ανάγκες είναι μεγάλες κι έργα όπως το φράγμα Πουρναρίου (Λιβαδότοπος) κι αυτό των Αμπελακίων είναι σημαντικά. Είναι θετικό το γεγονός ότι ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός το έχει αναλάβει προσωπικά. Θεωρώ ότι στον σχεδιασμό της Περιφέρειας θα πρέπει να ενταχθεί και η απόκτηση ταυτότητας, ως ΠΟΠ προϊόν, για το αμύγδαλο Συκουρίου, ώστε να κερδηθεί και η επιθυμητή προστιθέμενη αξία. Όλα αυτά που επιχειρεί η Περιφέρεια, καλό είναι να τα εξετάσει η Πολιτεία και να ακολουθήσει. Εμείς πάλι σαν Agronuts, σε συνεργασία με το μελετητικό γραφείο του Γ. Καραστέργιου πιστοποιούμε την Ομάδα Παραγωγών, μέσω του global gap και υλοποιούμε πρόγραμμα ύψους 1,2 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω του Μέτρου 4.2.1. Όλα αυτά, έχουν στόχο την ποιοτική διασφάλιση των ξηρών καρπών από αυτό είναι που αναζητά η διεθνής αγορά». Στο περίπτερο της Agronuts ξεχωρίζει και το βραβείο που αποκόμισε η εταιρεία, σε διεθνή διαγωνισμό γευσιγνωσίας για το αμύγδαλο (ποικιλία φυρανιά), αφού οι επισκέπτες δίνουν έμφαση σε όλους τους τομείς και φυσικά σε τέτοιες διακρίσεις.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Ο Νίκος Κατσάρος και η σύζυγός του Ζωή, αποτελούν την τέταρτη γενιά της οικογένειας και είναι αντάξιοι της βαριάς ιστορίας που κουβαλούν, αφού ο παππούς (και συνονόματός του), ξεκίνησε το πρώτο αποσταγματοποιείο παγκοσμίως, πριν από 165 χρόνια, ενώ ήταν εκείνος που δημιούργησε το υπέροχο απόσταγμα Ούζο (Θεσσαλικά Χρονικά 1935). Μακρόχρονη είναι και η παρουσία της επιχείρησης στις εκθέσεις, αφού δίνει το «παρών», σε ετήσια βάση σε 18 εκθέσεις, 6 στην Ελλάδα και οι υπόλοιπες στο εξωτερικό (Μαλαισία, Κίνα, Σιγκαπούρη, Αμερική, Καναδά). Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, αφού η Εταιρεία εξάγει σε 32 χώρες και το 81% του τζίρου της, προέρχεται από τις εξαγωγές.
Σύμφωνα με τον Νίκο Κατσάρο «για να έχεις μία αποτελεσματική παρουσία σε εκθέσεις τέτοιου βεληνεκούς, θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει η επιμονή, η συνέπεια, να επενδύεις κάθε χρόνο στα προϊόντα σου, να τα ανανεώνεις με φρέσκιες ιδέες και να ακολουθείς πιστά τις ανάγκες της διεθνούς αγοράς. Για παράδειγμα, όλοι οι κωδικοί των προϊόντων μας είναι σε τρεις γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά), ενώ συνοδεύεται και από την τοπική γλώσσα για τη χώρα όπου προορίζεται το προϊόν (Κινέζικα, Βουλγαρικά, κ.λπ.).
Οι διακρίσεις για τα κρασιά, το ούζο και το τσίπουρο Κατσάρου είναι αμέτρητες. Αξιοσημείωτο είναι το βραβείο που κατέκτησε η οικογένεια αδελφών Κατσάρου το 1889 κατά τη Δ’ Ολυμπιάδα, ενώ ακολούθησαν και πολλά άλλα από το 1905 μέχρι και το 1932, όπου κατακτήσαμε το Μεγάλο Χρυσό στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ενώ το εκλεκτότερο , ευγενέστερο, η «ναυαρχίδα» των αποσταγμάτων είναι το Παλαιωμένο Τσίπουρο. Βέβαια το απόσταγμα που κέντρισε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον επισκεπτών και επιχειρηματιών στην Anuga ήταν το “αγγέλου δάκρυ” (Angel tears) που είναι το πρώτο στην Ελλάδα τσίπουρο τριπλής απόσταξης.
Η γερμανική αγορά δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στο ούζο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ετήσια βάση 900 επικαθήμενα φορτηγά μεταφέρουν από την ελληνική αγορά το ούζο στη χώρα αυτή. Ακόμη και για το Ιράκ υπάρχει αντίστοιχα μεγάλη εξαγωγή, λόγω των Κούρδων χριστιανών, οι οποίοι μπορούν να πίνουν. «Ωστόσο και το τσίπουρο έχει τα φόντα και τη δυναμική να αποκτήσει την αίγλη του ούζου και να κατακτήσει τις διεθνείς αγορές. Η Ευρώπη μέχρι στιγμής το γνωρίζει. Μέσα από τις διεθνείς εκθέσεις, οφείλουμε να το κάνουμε γνωστό και στον υπόλοιπο κόσμο» καταλήγει ο Νίκος Κατσάρος.

ΤΥΡΟΚΟΜΟΙ
Αισθητή ήταν η παρουσία των τυροκόμων του νομού Λάρισας στο σχετικό περίπτερο της Anuga, καθώς τα περίπτερά τους κέντρισαν το ενδιαφέρον των επισκεπτών, ενώ η φέτα κυριάρχησε στις γευσιγνωσίες και στις συζητήσεις για εξαγωγές. Αν και το ποσοστό εξαγωγών των θεσσαλικών τυροκομικών επιχειρήσεων είναι μεγάλο, εν τούτοις οι περισσότεροι επιχειρηματίες επιδιώκουν να αυξήσουν το σχετικό μερίδιο. Σε αυτό βοηθά η δεδομένη εικόνα της ελληνικής φέτας ως ενός υγιεινού προϊόντος και η τάση προς πιο υγιεινή διατροφή που επικρατεί στη διεθνή αγορά. Αν ένας τυροκόμος μπορεί να ανταποκριθεί στα μεγάλα μεγέθη της πολύ ανταγωνιστικής ευρωπαϊκής κυρίως αγοράς και είναι συνεπής στους χρόνους παράδοσης, τότε έχει όλα τα εχέγγυα να αυξήσει περαιτέρω τις εξαγωγές. Λόγω της υψηλής ποιότητας των ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων και εφόσον σταματήσουν τα φαινόμενα νοθείας που δυσφημίζουν τη φέτα στο εξωτερικό, τότε το εθνικό μας προϊόν, μπορεί να αποκτήσει έναν πιο σημαντικό ρόλο στην αγορά «delicatessen» και «premium products» (λ.χ. εξειδικευμένα καταστήματα τυριών) και στα βιολογικά καταστήματα, αφού ξένοι πελάτες βιολογικών καταστημάτων, γενικά έχουν μεγαλύτερη προθυμία να πληρώσουν για την ποιότητα ενός προϊόντος.
Γιώργος Ρούστας

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.