ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE: Ανατρεπτική συνέντευξη παραχώρησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Λαγκαδά Λητής και Ρεντίνης κ Ιωάννης στον δημοσιογράφο Πάνο Γκόρη και το ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE.
Για τη Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νηπίων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης:
Η Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα αρκετά υπευθυνο και σημαντικό έργο, και οπωσδήποτε θα πρέπει να υπάρχει αλλά το πρόβλημα είναι ποιοι θα το υπηρετήσουν και ποιοι θα προβούν δια της παιδαγωγικής μεθόδου ανάπτυξη του όλου θέματος στις ευαίσθητες αυτές ηλικίες.
Πρόκειται για ευαίσθητα θέματα και χρειάζονται υπεύθυνο χειρισμό από ανθρώπους που θα έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση και την ανάλογη πείρα.
Δεν αρκούν μόνο οι ρυθμίσεις των διαταγμάτων. Απαιτούνται εργασίες εις βάθος , τη δημιουργία των προγραμμάτων αλλά κυρίως την εφαρμογή από τα κατάλληλα πρόσωπα.
Είναι σαν να μιλούμε ότι πρέπει να διδάσκουμε την κβαντική θεωρία από το δημοτικό και να το κρίνουμε αυτό επάναγκες και να το βάζουμε στο πρόγραμμα αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι δάσκαλοι θα είναι μια αποτυχία.
Θεωρητικά μπορούμε να συζητούμε και να λέμε ότι πρέπει να γίνει. Απο κει και πέρα δεν υπάρχουν οι ασφαλείς δικλείδες και προυποθέσεις που να βεβαιώνουν πως κάτι τέτοιο θα έχει επιτυχή εφαρμογή.
Πρέπει βέβαια να λάβουμε υπόψιν μας ότι η εποχή μας όπως έχει εξελιχθεί με το διαδίκτυο οπωσδήποτε δημιουργούν προβληματισμούς πολύ ισχυρούς και θα πρέπει η κοινωνία μας , η οικογένεια, η πολιτεία, το Υπουργείο, τα προγράμματα της Παιδείας να τα δουν με σοβαρότητα και υπευθυνότητα λαμβάνοντας υπόψιν τις ευαίσθητες ψυχολογικές παραμέτρους του ανθρώπου και ειδικά του παιδιού.
Αναφορικά με το θέμα των θρησκευτικών σημείωσε:
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση υποτιμήσεως του μαθήματος των θρησκευτικών, περιορισμού του και εμφανίζονται και άλλες πρακτικές σε ότι αφορά την επιλογή της ύλης.
Εκείνο που πρέπει να γίνει κατανοητό από πλευράς Υπουργείου είναι ότι η διδασκαλία των θρησκευτικών πρέπει να αποτελέσει όχι πάρεργον μάθημα αλλά να είναι από τα κύρια μαθήματα διότι συντελεί στη διαμόρφωση της προσωπικότητος των νέων ανθρώπων. Οι οποίοι μάλιστα ζουν πλεόν σε μια πολυπολιτισμική διαθρησκειακή κοινωνία.
Πρέπει τα ελληνόπουλα να μάθουν την Ορθόδοξη Πίστη και Διδασκαλια και να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στον ευρύτερο θρησκειολογικό χώρο μάθησης πληροφόρησης και κατανόησης θρησκευμάτων που αποτελούν πλέον καθημερινότητα στην ελληνική κοινωνία.
Είναι απαράδεκτο όμως να υπάρχουν σχολεία στα οποία διδάσκεται το Ισλάμ, σχολεία που διδάσκουν άλλες χριστιανικές ομολογίες και να αποφεύγεται ή να περιορίζεται ακόμη και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο το μάθημα των θρησκευτικών.
Νομίζω ότι χρειάζεται να δούμε το θέμα με περισσότερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Το μάθημα των θρησκευτικών δεν είναι η χαμένη ώρα, δεν αξίζει να υποβιβάζεται και να έχουμε υπόψιν μας ότι είναι το μάθημα που μπορεί να διαδραματίσει σημαντικότατο ρόλο εις ότι αφορά τη διαμόρφωση προσωπικοτήτων στην πατρίδα μας.
Όλοι εμείς που διδαχθήκαμε τα θρησκευτικά την παράδοση της Πίστεως μας, παράλληλα κάναμε και μαθήματα που μας ενημέρωναν για τις άλλες θρησκείες, με περιεχόμενο θρησκειολογίας όπως τα λέγαμε, δεν μας εζημίωσαν σε τιποτα. Ας έχουμε υπόψι αυτές τις βασικές αξιακές δομές και ας παύσουμε μια συζήτηση η οποία δεν οδηγει πουθενα, μόνο στο να χάνουν τα παιδιά μας ευκαιρίες μάθησης με τα ουσιαστικά πνευματικά αγαθά της Πατρίδος και του Γένους μας.
Για την κακοκαιρία στο Λαγκαδά:
Καταστροφές σημαντικές δεν είχαμε. Οι ναοί μας, τα μοναστήρια, τα προσκυνήματα, τα σπίτια των κατοίκων δεν υπέστησαν καταστροφές.
Το πρόβλημα στη γεωργία είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα σε όλη την πατρίδα μας που επηρεάζουν δυσμενώς την προσδοκία στις παραγωγές που αυτή τη στιγμή ετοιμάζονται οι γεωργοί μας να αξιοποιήσουν στη διαδικασία τη συγκομιδής.
Με τη βοήθεια του Θεού όλα θα αντιμετωπιστούν.
Σεβασμιότατε συμφωνούμε σε αυτά που λέτε. Αλλά και η Εκκλησία θα πρέπει να κάνει κάτι περισσότερο στο θεσμό των κατηχητικών σχολείων. Να τα κάνει πιο σύγχρονα ούτως ώστε να τα στέλνουν οι γονείς και να μαθαίνουν τις αλήθειες τις ορθόδοξης πίστης.
Απάντηση