Κυριακή των Αγίων Πάντων: Μετά την Δεσποτική Εορτή της Πεντηκοστής έρχονται ενώπιόν μας οι Άγιοι Πάντες ως δοχεία της Χάριτος, ως καρποί του Παναγίου Πνεύματος. Άγιοι Πάντες! Οι γνωστοί και οι άγνωστοι. Άγνωστοι βέβαια για μας, γνωστοί όμως διά τον Θεόν, θεόγνωστοι, όλοι οι Άγιοι ενώπιόν μας. Τους προσκυνούμε, τους τιμούμε και τους δοξάζουμε σήμερα, Κυριακή των Αγίων Πάντων.

Κυριακή των Αγίων Πάντων: Η παρουσία των Αγίων στη ζωή μας

Και είναι οι Άγιοι από τους πρώτους αιώνες, από εκείνον τον Πρωτομάρτυρα, τον Άγιο Στέφανο, μέχρι τους Αγίους του αιώνα μας, μέχρι τον Άγιο Λουκά, τον χειρουργό, τον Αρχιεπίσκοπο Κριμαίας και Συμφερουπόλεως. Άγιοι όλων των ηλικιών, πάσης μορφώσεως, Άγιοι άνδρες και γυναίκες, που έλαβαν τα προσωνύμια, Απόστολοι, και Ιεραπόστολοι, Πατέρες, Διδάσκαλοι, Μάρτυρες, Νεομάρτυρες, Όσιοι, Νεομάρτυρες. «Νέφος Μαρτύρων», όπως μας λέγει ο Απόστολος Παύλος. Και όπως εις το Τροπάριον θαυμάσια ακούμε, ότι οφείλουμε να αναβοήσουμε και να λέμε, «Χαίρετε Προφητών ο σύλλογος… Χαίρετε Αποστόλων ο χορός… Χαίρετε Μαρτύρων ο δήμος… Χαίρετε Πατέρων ο μελισσών». Οι Άγιοι Πάντες ενώπιόν μας.

Ωστόσο, έχουμε σκεφθεί, όταν σταθείς μπροστά στην εικόνα ενός Αγίου, τι σκέψεις ίσως περνάνε από το μυαλό σου; Ίσως κάποιοι μπροστά σ’ έναν Άγιο, μπροστά σε μία εικόνα ενός Άγίου, έρχονται και παρέρχονται, προσπερνούν, είτε με περιφρόνηση, είτε με αδιαφορία. Άλλοι μπροστά στην εικόνα στέκονται και σκέπτονται την Αγιογραφία, δηλαδή την τεχνοτροπία, εάν είναι Βυζαντινή ή εάν είναι Ευρωπαική, σκέπτονται ίσως ποιόν αιώνα φιλοτεχνήθηκε η εικόνα, βλέπουν ίσως μόνον το εξωτερικό και δεν προχωρούν εις το βάθος.

Κυριακή των Αγίων Πάντων: Εορτή 14 Ιουνίου

Η παρουσία των Αγίων

Ωστόσο, η παρουσία ενός Αγίου, η παρουσία μιάς εικόνας κρύβει κάτι βαθύτερο. Η παρουσία ενός Αγίου έρχεται, πρώτον, και ελέγχει τον κάθε άνθρωπο. Η παρουσία ενός ελέγχει την αμαρτωλότητά μας, ελέγχει τις πράξεις μας, έρχεται και τέμνει το είναι μας και ανατέμνει τον εσωτερικό μας κόσμο. Έρχεται και μας θυμίζει τα αμαρτήματά μας, τα πάθη μας, όλα αυτά, τα οποία ο Απόστολος Παύλος εις την προς Γαλάτας και προς Κορινθίους Επιστολήν του σημειώνει, εκείνα τα πάθη της σαρκός και όλα τα άλλα, τα οποία κάνουν τον άνθρωπο να μην κληρονομεί την Βασιλείαν των Ουρανών. Έρχονται οι Άγιοι και μας ελέγχουν, ελέγχουν το τριμερές της ψυχής μας, και το επιθυμητικόν και το λογικόν και το θυμοειδές. Ελέγχουν τις πράξεις μας.

Αλλά δεν μένει μόνον η παρουσία των Αγίων εις τον έλεγχο. Η παρουσία των Αγίων συγχρόνως παρηγορεί τον άνθρωπο. Μας παρηγορούν οι Άγιοι. Γιατί βλέποντας και εισερχόμενοι μέσα εις τον βίο του κάθε Αγίου, έρχόμαστε και παίρνουμε και εμείς τα χαρακτηριστικά εκείνα και τις αρετές, προσπαθούμε να αγωνισθούμε και να φθάσουμε εις την αγιότητα, που είχε εκείνο το πρόσωπο, εκείνη η μορφή. Η παρουσία των Αγίων γλυκαίνει και παρηγορεί την ζωή μας από τον πόνο, τις δοκιμασίες, τις θλίψεις, είτε είναι ψυχικές, είτε είναι σωματικές. Κοντά σ’ έναν Άγιο γαληνεύεις. Γιατί ο Άγιος, αν και σε ελέγχει, σε ελέγχει με αγάπη. Γι’ αυτό και οι Άγιοι πρεσβεύουν για μας, γι’ αυτό και είμαστε μαζί με τους Αγίους εις την Προσκομιδή, εκεί εις το Άγιο Δισκάριο. Πρεσβεύουν για μας οι Άγιοι, δέονται για μας, ακούνε οι Άγιοι τις παρακλησεις μας. Έρχονται παράκλητοι δίπλα μας. Και τα θαύματα διά του Ιησού Χριστού τα πραγματοποιούν για την δική μας σωτηρία. Οι Άγιοι όντως μας παρηγορούν και μας γαληνεύουν.

Αλλά και ένα τρίτο σημείο, η παρουσία των Αγίων εμπνέει, εμπνέει την ζωή μας. Άλλωστε, τα θαυμάσια συγγράμματά τους, η σοφία τους, τα κείμενα, τα οποία έγραψαν οι Θεοφόροι Πατέρες και οι Άγιοι, μα και η ίδια τους η ζωή έρχεται και εμπνέει τον άνθρωπο και τον πιστό. Μας εμπνέουν σε έργα αγαθά, τα οποία πρώτοι εκείνοι πραγματοποίησαν, σε έργα Ιεραποστολής, σε έργα ευεργεσίας.

Η παρουσία των Αγίων ελέγχει, παρηγορεί και εμπνέει. Κι αυτό γιατί η παρουσία κάθε Αγίου είναι λαμπηδών του Αγίου Πνεύματος. Γιατί αυτοί πρώτοι ηγάπησαν τον Χριστόν και διά τον Χριστόν μαρτύρησαν και διά την δόξαν του Χριστού έδωσαν το είναι τους, την άσκησή τους και αυτήν την ζωήν τους. Το όνομα του Χριστού στα χείλη κάθε Αγίου ήτανε νέκταρ και στο στόμα μέλι και στην ψυχή τους αμβροσία. Το όνομα, «το υπέρ παν όνομα» (Φιλιπ. 2, 9) του Κυρίου.

Μπροστά σε μία εικόνα ενός Αγίου οφείλεις να σταθείς, να σκεφθείς και να μην την προσπεράσεις. Και τότε θα μάθεις τι σημαίνει Άγιος και τι αυτός ο Άγιος εκφράζει, αυτό που ονομάζεται αγιότητα, αγιότητα βίου. Και όταν σταθείς και σκεφθείς και μάθεις, τότε θα προσκυνήσεις. Και όταν προσκυνάς, μαθαίνεις ότι το εργαστήριο της αγιότητος, αυτήν την αγιότητα που απέκτησε αυτός, που ήτανε σαν κι εμάς άνθρωπος, τότε αυτό το εργαστήριο της αγιότητος το μαθαίνεις, ότι είναι η Εκκλησία. Εκείνη, που μεταμορφώνει τον άνθρωπο, τον κάθε αμαρτωλό, όσο αμαρτωλός και αν είναι και τον φέρνει εις διόρθωσιν βίου, εις αγιότητα βίου.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.

2 Σχόλια

Νεότερο
Καλύτερο Νεότερο Παλαιότερο
1

κ πού να Δεις~Βιώσεις Όταν Τους ΚΟΙΤΆΣ κατάματα!!!{το Πόσα Λένεεε!!!} Μεθ ημών ο Θεός 🙏📿🤝🕊️💟🤗🤗🤗την Ευχή 💞😉😊

2

Κ πού να Δεις κ να Βιώσεις ~Τι Γίνεται κ τι Σου ΛΈΝΕ όταν Τους ΚΟΙΤΆΣ κατάματα!!!Την Ευχή 🤗🙏📿🤝🤗 Χαίρετε 🌹 Μεθ ημών ο Θεός