Στον απόηχο της προλαβούσης Δεσποτικής εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδας και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός το Σάββατο, 16η του μηνός Σεπτεμβρίου ε.έ., επί τη μνήμη της Μεγαλομάρτυρος Αγίας Ευφημίας, ιερούργησε στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Γεωργίου Πραγγίου, του Δήμου Διδυμοτείχου, όπου ιδιαιτέρως τιμάται η Αγία.
Το πρωί της επόμενης, Κυριακής μετά την Ύψωση, ο Σεβασμιώτατος προέστη της Ευχαριστιακής Συνάξεως στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίας Ειρήνης στην Κυανή Διδυμοτείχου. Ο Σεβασμιώτατος με αφορμή το ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας, μεταξύ άλλων, τόνισε: «Στον Γολγοθά βλέπουμε στημένους τρεις σταυρούς. Στο μέσον βρίσκεται ο Τίμιος του Κυρίου Σταυρός, ενώ δεξιά και αριστερά του υπάρχουν οι άλλοι σταυροί, πάνω στους οποίους βρίσκονται δύο ληστές. Και το εκπληκτικό είναι ότι οι σταυροί των δύο ληστών δεν ομοιάζουν μεταξύ τους. Γιατί ο ένας γίνεται σωτήριος, ενώ ο άλλος γίνεται καταδίκη, παρά το γεγονός ότι και οι δύο σταυρωμένοι με το Χριστό είναι ληστές, δηλαδή κακούργοι, εγκληματίες. Ο ένας σταυρωμένος ληστής σώζεται όχι για τα καλά του έργα, αλλά επειδή ομολόγησε τον Χριστό λέγοντας “μνήσθητί μου ἐν τῇ Βασιλείᾳ σου” και έτσι έμεινε πραγματικός άνθρωπος. Ο άλλος σταυρωμένος ληστής καταδικάζεται όχι για τα εγκληματικά του έργα, αλλά επειδή βλασφήμησε τον Χριστό.
»Ένας Γολγοθάς είναι η γη. Στο μέσον βρίσκεται ο Εσταυρωμένος και Αναστάς Κύριος. Στο πρόσωπο δε των δύο ληστών υπάρχει όλη η ανθρωπότητα. Όλοι οι άνθρωποι βρισκόμεθα γύρω από τον Χριστό, επάνω στο σταυρό μας, στο σταυρό δηλαδή της αμαρτίας και του θανάτου. Όλοι είμαστε αμαρτωλοί. Κανείς δεν εξαιρείται από αυτό το γενικό κανόνα, γιατί κανένας δεν μπορεί να ζήσει, έστω και μία στιγμή χωρίς να αμαρτήσει. Εκείνο όμως που διακρίνει τους ανθρώπους δεν είναι η αμαρτωλότητα και η καθαρότητα, αλλά η σχέση τους με το Χριστό. Ο ένας πιστεύει στο Χριστό, Τον ομολογεί, μετανοεί και σώζεται. Ο άλλος εξακολουθεί να Τον βλασφημεί, να μη θέλει να έχει σχέση μαζί Του και καταδικάζεται. Καθένας, λοιπόν, σώζεται ή καταδικάζεται ανάλογα με την συμπεριφορά που δείχνει απέναντι στο Χριστό. Έτσι ο Σταυρός του Χριστού γίνεται ζυγός δικαιοσύνης».