Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε, το απόγευμα της Δευτέρας 22 Ιουνίου 2026, η μουσικοχορευτική εκδήλωση της Ενορίας του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Κιλκίς, της Ιεράς Μητροπόλεως Πολυανής και Κιλκισίου, σε συνεργασία με τον Δήμο Κιλκίς, ενταγμένη στα «Ελευθέρια» της πόλεως, στο κατάμεστο από κόσμο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς.
Πρόκειται για την παρουσίαση της προσπάθειας που κατέβαλαν ολόκληρη την χρονιά τέσσερα από τα Τμήματα της Σχολής Παραδοσιακών Τεχνών που λειτουργεί στην Ενορία του Αγίου Δημητρίου και συγκεκριμένα αυτά της Βυζαντινής Μουσικής, της Μουσικής, των Παραδοσιακών Χορών και των Ποντιακών Χορών.
Στην εισαγωγή της εκδήλωσης, ο Προϊστάμενος της Ενορίας παν. Αρχιμ. π. Επιφάνιος Θεοδωρίδης ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Βαρθολομαίο για την πνευματική του στήριξη καθώς και τον Δήμαρχο Κιλκίς κ. Δημήτριο Κυριακίδη για την έμπρακτη υποστήριξή του στην λειτουργία της Σχολής Παραδοσιακών Τεχνών.
Την εκδήλωση ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος στην προσλαλιά του ανάφερε τα εξής:
«Με αισθήματα ιδιαίτερης χαράς και ευγνωμοσύνης προς τον Θεό, ευρισκόμαστε σήμερα σε αυτήν την ελπιδοφόρα συνάντηση πολιτισμού, παράδοσης και εκκλησιαστικής ζωής, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων των Ελευθερίων της ηρωικής πόλεως του Κιλκίς.
Η αποψινή εκδήλωση αποτελεί καρπό της αγαστής συνεργασίας του Δήμου Κιλκίς και της Ενορίας του Αγίου Δημητρίου, μιας ενορίας ζωντανής, δημιουργικής και εξωστρεφούς, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στην τέλεση των Ιερών Ακολουθιών αλλά αναπτύσσει ένα πολύπλευρο ποιμαντικό έργο που αγγίζει την καρδιά της κοινωνίας και ιδιαίτερα της νέας γενιάς.
Ζούμε σε μία εποχή κατά την οποία οι νέοι μας βομβαρδίζονται καθημερινά από πρότυπα ξένα προς τις παραδόσεις και τις αξίες μας. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η Εκκλησία καλείται να δώσει δημιουργικές απαντήσεις, να προσφέρει χώρους συνάντησης, παιδείας και καλλιέργειας. Να ανοίξει δρόμους που οδηγούν όχι μόνο στη γνώση αλλά στην αρετή, όχι μόνο στην δεξιότητα αλλά και το ήθος. Αυτό ακριβώς υπηρετεί η Ενοριακή Σχολή Παραδοσιακών Τεχνών του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου, της οποίας τα Τμήματα θα απολαύσουμε απόψε.
Το Τμήμα Βυζαντινής Μουσικής διαφυλάσσει την ιερά μουσική παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Μία παράδοση αιώνων που ανυψώνει τον άνθρωπο από τη γη προς τον ουρανό και μεταβάλλει την μουσική σε προσευχή.
Το Τμήμα Μουσικής καλλιεργεί την αισθητική αγωγή και την αρμονία της ψυχής, διότι η αληθινή μουσική αποτελεί γλώσσα πολιτισμού και πνευματικής ευγένειας.
Το Τμήμα Παραδοσιακών Χορών μεταδίδει στα παιδιά και στους νέους μας τη μνήμη των προγόνων μας, τα βιώματα των ελληνικών κοινοτήτων και τον τρόπο με τον οποίο το Γένος μας εξασφάλιζε τη χαρά, την ελπίδα, την πίστη και τη συλλογικότητα του.
Το Τμήμα Ποντιακών Χορών διαφυλάσσει έναν ανεκτίμητο θησαυρό του Ελληνισμού. Κάθε βήμα και κάθε κίνηση αποτελεί μια σιωπηρή αφήγηση ιστορίας, αγώνα και προσφυγιάς, μαρτυρίου και επιβίωσης.Είναι ένας φάρος τιμής προς τις αλησμόνητες πατρίδες και τους προγόνους που κράτησαν ανόθευτη την πίστη και την ελληνική τους ταυτότητα.
Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι η παράδοση δεν είναι ένα μουσειακό κατάλοιπο του παρελθόντος. Είναι μια ζωντανή δύναμη που τροφοδοτεί το παρόν και φωτίζει το μέλλον.
Όταν η Εκκλησία υπηρετεί την παράδοση δεν επιστρέφει νοσταλγικά στο χθες αλλά οικοδομεί υπεύθυνα το αύριο».
Συνεχάρη θερμά τον Προϊστάμενο της Ενορίας και Πρωτοσύγκελλο της τοπικής Μητροπόλεως Παν. Αρχιμ. π. Επιφάνιο Θεοδωρίδη για την αξιόλογη πορεία της Σχολής Παραδοσιακών Τεχνών καθώς και τον Πρεσβ. π. Σάββα Αμοιρίδη και τον Αρχιδιάκονο π. Φιλόθεο Τσαμπαζάκη για το ζήλο, το δημιουργικό πνεύμα και τη γνήσια ποιμαντική ευαισθησία τους με την οποία προσφέρουν στα Τμήματα Παραδοσιακών και Ποντιακών Χορών.
Χαιρετισμό απηύθυναν τόσο ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Δημήτριος Κυριακίδης, ο οποίος αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή την Σχολή Παραδοσιακών Τεχνών του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου και ενέταξε και τις τρεις Εκδηλώσεις της Ενορίας στα φετινά «Ελευθέρια», όσο και ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Θεμιστοκλής Κοσμίδης.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης επιδόθηκαν οι Βεβαιώσεις συμμετοχής στους μαθητές των Τμημάτων και οι Έπαινοι στους Υπευθύνους τους, τον Πρεσβ. π. Σάββα Αμοιρίδη, τον Αρχιδιάκονο π. Φιλόθεο Τσαμπαζάκη και τον Μουσικό κ. Γεώργιο Δρικούδη καθώς και στις κυρίες της Εκκλησιαστικής Επιτροπής της Σχολής Παρασκευή Χατζημητάκου, Δέσποινα Καραμπίδου, Ιφιγένεια Κατσάρη και Μαρία Δημάκη.





































