Κατά την ημέρα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού πανηγυρίζει ο Ι. Ναός Εσταυρωμένου Ταύρου και πλήθη πιστών προσέρχονται να προσκυνήσουν τον Τίμιο Σταυρό.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας χοροστάτησε στον Όρθρο και προέστη της Θ. Λειτουργίας πλαισιωμένος από τον προϊστάμενο Αρχιμ. Γαβριήλ Τασσόπουλο και τον συνεφημέριό του Πρωτοπρ. Παναγιώτη Γκουλιαμτζή. Προσήλθαν και οι Αρχιμ. Ειρηναίος Νάκος και Πρωτοπρ. Νεκτάριος Μαρκάκης.

1. Ο Σταυρός,είπε στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος,αποκαλείται από τον Ι. Υμνογράφο «αήττητον όπλον»,όπως ψάλλουμε στις Καταβασίες της εορτής.

Είναι ένα όπλο,που κανείς δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει και να το νικήσει.

Γι’ αυτό και φέρουμε τον Σταυρό, όχι απλώς ως κόσμημα, αλλά ως πηγήν δυνάμεως και αγιασμού. Όμως υπάρχει ο κίνδυνος μιάς παρεξηγήσεως.

Ο Σταυρός δεν είναι ένα «φυλακτό» με μαγική, θα έλεγα, δύναμη,που ενεργεί αυτόματα στον άνθρωπο, που τον φέρει.

Για να είναι πηγή δυνάμεως ο Σταυρός υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις.

Να τιμάμε τον Σταυρό και μάλιστα σήμερα εορτή της Υψώσεως τίθεται το ερώτημα: τι σημαίνει τιμή και Υψωση του Σταυρού:

2. Τιμώ και υψώνω τον Σταυρό σημαίνει:

α. Αποδέχομαι τον Χριστό ως Σωτήρα και Λυτρωτή,που με την θυσία Του επί του Σταυρού μας ελευθέρωσε από την αμαρτία.

«Κρουνούς αθανασίας έχεις ανοίξει.
Όσα καρφιά στο σώμα σου έχουν μπήξει
τόσες πηγές ζωή για με αναβλύζουν
και λούζουν την ψυχή μου και μ ´αγνίζουν» (Γ. Βερίτης).

β. Προσπαθώ στη ζωή μου,ερευνώ,μελετώ να μάθω «τι το θέλημα του Θεού το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον» (Ρωμ. ιβ, 2). Και αγωνίζομαι να ζώ σύμφωνα με αυτό.

γ. Ενσωματώνομαι στο Σώμα του Χριστού, την Εκκλησία, που είναι «ο Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνας». Και ρουφώ τα νάματα της Χάριτος του Αγ. Πνεύματος.

3. Μόνο όταν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, δεν υποβιβάζεται ο Σταυρός σε ένα «μαγικό» αντικείμενο, αλλά γίνεται για μάς «όπλον ειρήνης, αήττητον τρόπαιον»!

Και τότε μπορούμε να απευθυνόμαςτε στο Σταυρό, δηλ.στον επί του Σταυρού Εσταυρωμένο Κύριο και να Τον ικετεύουμε: «Σταυρέ του Χριστού ελέησον ημάς» !

Γιατι, βεβαίως, δεν μας ελεεί ο Σταυρός, που είναι ένα άψυχο αντικείμενο, αλλά αυτός, που καρφώθηκε πάνω στον Σταυρό.

Και έκανε τον Σταυρό από όργανο εκτελέσεως καταδίκων, βασιλικό θρόνο και πηγή αγιασμού και Χάριτος.

Τέλος ο Σεβασμιώτατος ερμήνευσε τον συμβολισμό του σημείου του Σταυρού, που, όταν τον κάνουμε ενσυνείδητα ελκύουμε την Χάρη και την δύναμη του Θεού.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.