Στην Δ ´ Στάση των Χαιρετισμών ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Ι.Ν. Αγ. Πολυκάρπου Βοτανικού, πλαισιωμένος από τον προϊστάμενο του Ναού Αρχιμ. Φιλάρετο Νικολαΐδη.

1. Στο σύντομο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ξεκίνησε από τον στίχο των Χαιρετισμών

«Χαίρε κιβωτέ χρυσωθείσα των πνεύματι».

Η κιβωτός των Ισραϊλιτων,είπε,ήταν ένα κιβώτιο «επίκεκαλυμμένο πάντοθεν χρυσίω»,που μέσα του εφύλασσαν αυτοί, ό,τι ιερότερο είχαν, τις πλάκες του Νόμου,που έλαβε ο Μωϋσής στο Σινά. Όμως η Παναγία είναι η Κιβωτός,που κράτησε στην γαστέρα της τον ίδιο τον Νομοθέτη! Μία Κιβωτός, που το Άγιο Πνεύμα πραγματικά την χρύσωσε με την Χάρη Του.

2. Γι ´αυτό η Παναγία είναι η « θεόμιλος και θεοχώρητος και η κοσμοσέβαστος Θεού κιβωτός» (Ιωάννης Δαμασκηνός).

«Θεόμιλος»: που επικοινωνεί με τον Θεόν.
«Θεοχώρητος»: που εχώρεσε τον αχώρητον Θεόν.
«κοσμοσέβαστος» : που προκαλεί τον σεβασμό του κόσμου ολοκλήρου.

Αλλά και η Κιβωτός του Νώε ήταν προτύπωση της Παναγίας. Όσοι μπήκαν στην Κιβωτό, σώθηκαν από τον κατακλυσμό. Όμως και η Παναγία είναι η « ολκάς των θελόντων σωθήναι».

Είναι η Κιβωτός,που σώζει τον κόσμο από τον«κατακλυσμό» της αμαρτίας.

3. Αλλά όπως η Κιβωτός του Νώε είναι προτύπωση της Παναγίας και η Παναγία είναι προτύπωση τηςΕκκλησίας. Όσοι εισέρχονται στην Εκκλησια, σώζονται. Τι σημαίνει σώζονται; Γίνονται σώοι, ολόκληροι.

Και έτσι όπως η Παναγία τίκτει – γεννά – τον Θεό στον κόσμο, έτσι και η Εκκλησία τίκτει– φέρνει – τον κόσμο στον Θεό.Όλα αυτά όμως εξαρτώνται από την λέξη των « θελόντων » να σωθούν, που αναφέρεται στον Ακάθιστο Ύμνο. Πρέπει ο άνθρωπος να « θέλει». Όλα εξαρτώνται από την ελευθερία μας. Ο Θεός δεν αναγκάζει κανένα. Γι’ αυτό υπάρχει τόση αποστασία στην εποχή μας.

Ερωτάται εμείς ανήκουμε στους «θέλοντας» να σωθούν; Οπωσδήποτε η απάντηση είναι: Ναι! Ας το επιβεβαιώνουμε με την ζωή μας.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.