ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ: Μία από τις κυριότερες και μεγαλύτερες Θεομητορικές εορτές του έτους είναι τα «Εισόδια» της Θεοτόκου. Η Εκκλησία μας την τιμά την 21 Νοεμβρίου, με ιδιαίτερη λαμπρότητα. Η σημασία της εορτής αυτής είναι μεγάλη και ιερή, καθώς αποτελεί τη βάση και την αρχή για όλη τη μετέπειτα ζωή της Θεοτόκου.

Εισόδια της Θεοτόκου-21 Νοεμβρίου: η τρίχρονη Μαρία στα Άγια των Αγίων

Όπως γνωρίζουμε η Παναγία Θεοτόκος, γεννήθηκε από γονείς γηραιούς, τον Ιωακείμ και την Άννα, που είχαν παρακαλέσει με πολύ πόνο το Θεό να τους δώσει ένα τέκνο και να το αφιερώσουν στο Ναό Του. Πραγματικά, αυτό και έκαναν. Όταν η Μαρία έγινε τριών ετών την έφεραν οι ίδιοι οι γονείς της στο Ναό και την παρέδωσαν στα χέρια του Αρχιερέα Ζαχαρία.

Αυτός την αγκάλιασε, την ευλόγησε και είπε: «Εμεγάλυνε ο Κύριος το όνομά σου σε όλες τις γενεές. Με σένα θα ευλογηθούν τα έθνη και ο Κύριος θα λυτρώσει τους υιούς του Ισραήλ».

Ανέβασε την τριετή Μαρία στα Άγια των Αγίων, στον ιερότερο χώρο του Ναού, όπου εισερχόταν μόνο ο Αρχιερέας μια φορά το χρόνο. Αυτό έγινε με την παραχώρηση του Θεού κατά το άγιο θέλημά Του. Διότι έμελλε να γεννηθεί ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός από αυτήν για τη σωτηρία του κόσμου.

Το γεγονός ότι εισήλθε στα Άγια των Αγίων γυναίκα, φάνηκε σε πολλούς άτοπο.

Αυτό το θέμα διαλεύκανε ο Ζαχαρίας λέγοντας στο λαό ότι ο Θεός του γνωστοποίησε ποιο είναι το θέλημά Του και αυτό είναι να εισέλθει η Παρθένος Μαρία στα Άγια των Αγίων. Μετά τη γέννηση του Κυρίου από τη Θεοτόκο, ο Ζαχαρίας τη συναρίθμησε και πάλι μαζί με τις άλλες παρθένες που ζούσαν σε ιδιαίτερο χώρο του Ναού, όπως αναφέρει ο Μέγας Βασίλειος.

Η είσοδος της Θεοτόκου στο Ναό είναι το προοίμιο της εύνοιας του Θεού στους ανθρώπους, η προαγγελία του Χριστού και η πραγματοποίηση του σχεδίου της Θείας οικονομίας για τη σωτηρία του κόσμου.

Ὁ Οἶκος
Τῶν ἀπορρήτων τοῦ Θεοῦ καὶ θείων μυστηρίων, ὁρῶν ἐν τῇ Παρθένῳ, τὴν χάριν δηλουμένην, καὶ πληρουμένην ἐμφανῶς, χαίρω, καὶ τὸν τρόπον ἐννοεῖν ἀμηχανῶ τόν ξένον καὶ ἀπόρρητον, πῶς ἐκλελεγμένη ἡ ἄχραντος, μόνη ἀνεδείχθη ὑπὲρ ἅπασαν τὴν κτίσιν, τὴν ὁρατὴν καὶ τὴν νοουμένην. Διό, ἀνευφημεῖν βουλόμενος ταύτην, καταπλήττομαι σφοδρῶς νοῦν τε καὶ λόγον, ὅμως δὲ τολμῶν, κηρύττω καὶ μεγαλύνω· Αὕτη ὑπάρχει σκηνὴ ἐπουράνιος.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.