Με λαμπρότητα εορτάστηκε η μεγάλη Δεσποτική Εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην Ι. Μητρόπολη Κορίνθου. Συγκεκριμένα, την παραμονή της Εορτής, Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος χοροστάτησε στον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό στον Ενοριακό Ι. Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Κορίνθου συνοδευόμενος από Ιερείς της Ι. Μητροπόλεώς μας και άλλων Ι. Μητροπόλεων και με την παρουσία πλήθους ευσεβών Πιστών και του Δημάρχου Κορινθίων κ. Βασίλειου Νανόπουλου και Δημοτικών Συμβούλων.
Ο Προϊστάμενος του Ι. Ναού και Υπεύθυνος της Τράπεζας Τροφίμων και Ενδυμάτων της Ι. Μητροπόλεως μας «ΘΕΟΠΡΟΣΦΟΡΑ» Πανοσ. Αρχιμ. π. Αρκάδιος Ραζνύ ομίλησε, κατ’ εντολή του Ποιμενάρχου μας, ερμηνεύοντας τα γεγονότα της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και παρακάλεσε τον Σεβασμιώτατο να εύχεται, ώστε όλοι να αξιωθούμε τις προσωπικής μας μεταμορφώσεως και να γευθούμε την Δόξα του Τριαδικού Θεού. Μετά το πέρας του Εσπερινού πραγματοποιήθηκε η Λιτάνευση της Ι. Εικόνας.
20220806 101051 resized 1
Το πρωί του Σαββάτου 6ης Αυγούστου ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος τέλεσε την πανηγυρική Θ. Λειτουργία στον αυτό Ι. Ναό και ομίλησε στους Πιστούς επισημαίνοντας ότι στα γεγονότα της ζωής του Χριστού και των Αγίων αλλά και στο Εορτολόγιο της Εκκλησίας υπάρχει μια αλληλουχία, καθώς το ένα γεγονός διαδέχεται, συμπληρώνει και νοηματοδοτεί το άλλο. Ο Χριστός κατευθυνόμενος προς τα Ιεροσόλυμα και την Σταύρωση προετοιμάζει τους Μαθητές να δουν, να ακούσουν και να κατανοήσουν τα γεγονότα, αλλά ταυτόχρονα τους διδάσκει να τα κρατήσουν στον νου και στην καρδιά τους, καθώς αν δεν ολοκληρωθούν θα τους είναι ακατανόητα. Γι’ αυτό μετά την Μεταμόρφωσή Του τους είπε: «μηδενὶ εἴπητε τὸ ὅραμα ἕως οὗ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐκ νεκρῶν ἀναστῇ» (Ματθ. Ιζ΄, 9). Ο Χριστός με το Θαύμα της Μεταμορφώσεως διδάσκει τους Μαθητές Του ότι υπάρχει Αιώνιος Ζωή και μετά τον θάνατο ο άνθρωπος δεν πεθαίνει, αφού υπάρχει το σχέδιο της Θείας Οικονομίας ο άνθρωπος να σωθεί και να επανέλθει στην δόξα, που έλαβε κατά την δημιουργία του, ως «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» δημιούργημα του Θεού. Ο Χριστός ήρθε «ίνα ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσι» (Ιωάν. Ι΄,10). Βέβαια, οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι η Βασιλεία του Χριστού δεν έχει καμία σχέση με τις εξουσίες και τα βασίλεια της γης που πιέζουν και καταναγκάζουν τους ανθρώπους με σκληρές νομοθεσίες. Παρατηρούμε στις μέρες μας την ψήφιση ενός νόμου και την επομένη ακριβώς, αυτός που τον εισηγήθηκε, να ισχυρίζεται ότι χρειάζεται αλλαγές, οδηγώντας τους ανθρώπους σε ασάφειες, πολεμικό κλίμα, επιθετικότητα σε σημείο που κάποιοι να μην διστάζουν ακόμη και να αφαιρέσουν ζωή. Και ενώ φτάσαμε σ’ αυτό το έσχατο σημείο κατάπτωσης ομιλούμε για «γυναικοκτονία» ή «ανδροκτονία» ξεχνώντας τεχνηέντως ότι η ανθρώπινη φύση είναι μία και δοσμένη απ’ τον Θεό. Είπε ο μεγάλος Απόστολος μας και προστάτης μας, ο Παύλος, «άνδρες ή γυναίκες, Ιουδαίους ή Έλληνες, δούλους ή ελεύθερους» όλους ήρθε ο Χριστός για να σώσει και να φωτίσει χωρίς να ξεχωρίσει κανέναν, αφού όλοι είναι ίσοι άνθρωποι, που έχουν την ανάγκη της αγάπης και του φωτισμού και θα σωθούμε όλοι, εάν εφαρμόσουμε στην ζωή μας τους λόγους του Χριστού, λουσμένοι στο φως της Μεταμορφώσεως και εμπνευσμένοι από την αγάπη της Σταυρώσεως και της Αναστάσεως Του.
Την ίδια ημέρα ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος τέλεσε την Θ. Λειτουργία στον πανηγυρίζοντα Ι. Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος Κιάτου. Ο Θεοφιλέστατος κηρύττων αναφέρθηκε στην βοήθεια της Αγίας μας Εκκλησίας δια της Ορθοδόξου παραδόσεως Της στον αγωνιζόμενο για την αναγέννηση του Χριστιανό και στα μέσα, που Aυτή διαθέτει προς τούτο, αφήνοντας την θύρα των Ι. Ναών εύκαιρη για να προσευχηθεί αυτός, να λειτουργηθεί, «να ανοίξει» Εκκλησία, να ψάλλει παράκληση, να κάνει Ευχέλαιο ή Αγιασμό, κυρίως όμως να δέσει τις πνευματικές πληγές, που του προξένησε η αμαρτία, στο Μυστήριο της Εξομολογήσεως με το αγιασμένο πετραχήλι του Πνευματικού, ζητώντας από αυτόν που έχει πείρα και πνευματική διάκριση, να του δείχνει τον δρόμο της σωτηρίας. Και όταν, παρά την χρήση των ως άνω και άλλων μέσων που διαθέτει η Εκκλησία, αποτυγχάνει ή απελπίζεται ο πιστός τότε ο Πνευματικός τον χειραγωγεί και τον βάζει μπροστά στις Αγίες Εικόνες, που κάποιοι από τους εικονιζόμενους ήταν ληστές, φονιάδες, πόρνες «μεταποιημένοι» όμως δια της μετάνοιας και τον παρηγορεί με τους λόγους του Αγίου Νείλου του ασκητού: «Το άγιο Πνεύμα, τη ημετέρα συμπάσχον ασθένεια και ακαθάρτοις ούσιν ημίν επιφοιτά». Τούτο όμως η Εκκλησία πράττει σε κάθε εορτή της, όπως σήμερα που εορτάζει την Θεία του Κυρίου Μεταμόρφωση και πανηγυρίζει η πόλις σας. Έρχεσθε όλοι στον περικαλλή αυτόν Ναό και ευλαβικά υποκλίνεσθε στην εικόνα της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος αντλώντας απ’ αυτήν διδάγματα προς οικοδομήν, αφού ο Χριστός ό,τι έχει κατά φύσιν το έδωσε στους πιστούς Του κατά Χάριν, αξιώνοντας τους να μετέχουν στην δόξα του Θείου Φωτός υπό μια προϋπόθεση, ότι οι πιστοί τηρούν την εντολή του Θεού και Πατρός, που ακούστηκε στην Μεταμόρφωση του Χριστού: «Αυτού ακούετε»! Έτσι, όπως οι τρεις Μαθητές δεν υπολόγισαν κόπους, ιδρώτα, κούραση, τυχόν πλήγωμα των ποδιών τους στον ανηφορικό και τραχύ δρόμο για την κορυφή του όρους Θαβώρ, γιατί προπορεύοταν αυτών ο Κύριός τους, και αυτοί όντες πειθαρχικοί και υπάκουοι σε κάθε λόγο και νεύμα Του αδιαμαρτύρητα ανέρχονται χωρίς να γνωρίζουν ποιο ουράνιο και μεγαλειώδες όραμα θα απολάμβαναν, οφείλουμε και εμείς να υπακούμε στα Ευαγγελικά προστάγματά Του, έστω κι αν φαίνεται στην αρχή η οδός των εντολών Του κοπιαστική και δύσκολη, ώστε με την χάρη Του ν᾿ αξιωθούμε της λαμπρότητος της Μεταμορφώσεως, της αληθούς κατά Θεού δόξας. Ολοκλήρωσε δε το κήρυγμά του μεταφέρων ευχές και ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου προς όλους τους συμπανηγυριστές. Εκ μέρους του πανηγυρίζοντος Ι. Ναού, του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου, των μελών του Φιλοπτώχου Ταμείου και των Ενοριτών, ο Εφημέριος και Αρχιερατικός Επίτροπος Σικυώνος Πανοσ. Αρχιμ. π. Κλαύδιος Καλαράς ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Διονύσιο για τις ευχές του και τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Κεγχρεών κ. Αγάπιο για την συμμετοχή του στην πανήγυρη.