Είναι προφανές ότι για την Εκκλησία καμία μορφή πολέμου ή άσκησης απρόκλητης βίας εναντίον ενός άλλου προσώπου ή ολόκληρου έθνους και λαού δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τη διεθνή κοινότητα, πόσω μάλλον από μια Ορθόδοξη Εκκλησία, αν ληφθεί υπόψη ότι ο σημερινός πόλεμος στρέφεται κατ’ εξοχήν εναντίον ομοδόξων, κάτι που θα έπρεπε να αποτελεί σκάνδαλο για κάθε νουνεχή χριστιανό.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, όπως στην παρούσα συγκυρία, ο λόγος του Ιησού Χριστού «μακάριοι οι ειρηνοποιοί, ότι αυτοί υιοί Θεού κληθήσονται» (Ματθ. 5:9) παραμένει εξάπαντος καθοριστικός για τον χριστιανό, ο οποίος θέλει και πρέπει να είναι ενεργός πολίτης που νοιάζεται για την ειρήνη στον κόσμο και εργάζεται για την επικράτηση της δικαιοσύνης και της αγάπης του Θεού μεταξύ των ανθρώπων και όλης της δημιουργίας. Έχοντας όλα αυτά υπόψη, είναι προφανές ότι η ανάγκη ειρήνευσης στην περιοχή της Ουκρανίας θα πρέπει να αποτελεί το πρώτο και μοναδικό μέλημα όλων μας.

Πριν από καθετί, προσωπικές φιλοδοξίες, εθνι­κά ή κρατικά συμφέροντα, η αξία του κάθε ανθρώπινου προσώπου έχει την απόλυτη προτεραιότητα, και ειδικά εκείνων που βρίσκονται στο περιθώριο ή έχουν εγκαταλείψει το σπίτι τους παίρνοντας τον δρόμο της προσφυγιάς. Ο άνθρωπος, έχοντας, σύμφωνα με τη χριστιανική διδασκαλία, δημιουργηθεί κατ’ εικόνα Θεού, καλείται να πραγματώσει στην Ιστορία τον τριαδικό τρόπο υπάρξεως, ο οποίος διακρίνεται από την απροϋπόθετη αγάπη, την ελευθερία για αυτοδιάθεση, την αμοιβαιότητα και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και την κάθε ετερότητα. Ο πόλεμος και πολύ περισσότερο μια εντελώς αναίτια και άδικη εισβολή ενός κράτους σε ένα άλλο κυρίαρχο κράτος, πόσω μάλλον ένας πόλεμος μεταξύ λαών που μοιράζονται την ίδια πίστη και παρόμοιες ηθικές αξίες, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να δικαιολογείται στο όνομα καμίας ανώτερης εθνικής επιδίωξης ή κάποιων θρησκευτικών ιδεολογημάτων, καθώς το μοναδικό αποτέλεσμα κάθε πολέμου είναι η καταστροφή και ο θάνατος. Όπως επισημαίνεται από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης, και κλείνω με αυτό, «Έκαστος πόλεμος αποτελεί απειλήν καταστροφής της δημιουργίας και της ζωής».

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.