Κήρυγμα του Καθηγητή Χρήστου Οικονόμου στο Μητροπολιτικό Ναό Παναγίας Παντανάσσης Καθολικής στην εις πρεσβύτερο χειροτονία του διακόνου της Μητροπόλεως Λεμεσού Τυχικού.

«Η ιεροσύνη ως διακονία Θεού και ανθρώπων»

Στην αξία της ιεροσύνης και το πώς ο ιερέας με τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος γίνεται κοινωνός των δώρων του Θεού αντιπροσφέροντας όλο του το είναι στην διακονία του Θεού και των συνανθρώπων του, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, κ. Χρήστος Οικονόμου, στο κήρυγμα του το Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021, στο Μητροπολιτικό Ναό Παναγίας Παντανάσσης Καθολικής στη Λεμεσό στην εις πρεσβύτερο χειροτονία του Διακόνου της Μητροπόλεως Τυχικού.

Ο ελλογιμώτατος Καθηγητής, εξήρε τη σημασία και το μεγαλείο της ιερωσύνης ως χαρίσματος του Θεού συνδέοντας το με το ευαγγελικό ανάγνωσμα που διαβάστηκε κατά την ακολουθία της Θείας Λειτουργίας που ήταν αυτό του Σαββάτου της Θ΄ Εβδομάδας Λουκά.

Μεταξύ άλλων τόνισε ότι ο κάθε άνθρωπος βρίσκει μια δικαιολογία για να καθυστερήσει την πορεία του προς την σωτήρια και τη θέωση και ότι αυτό δεν πρέπει να γίνεται.

Ότι ο Θεός πλουτίζει τον κάθε ένα από εμάς φθάνει να τον πλησιάσουμε με τις σωστές προϋποθέσεις και στην απάντηση του Χριστού άφησε τους νεκρούς και θάψε τους εαυτών νεκρούς δεν εννοεί ο Χριστός την άρνηση των οικείων μας, αλλά την άρνηση της εξαρτήσεως και της υποταγής μας, πράγμα το οποίο εμποδίζει ή δυσκολεύει την πορεία του ανθρώπου προς τον πραγματικό προορισμού του που είναι η αγιότητα και η θέωση. Οι άνθρωποι οι οποίοι είναι πνευματικά νεκροί κινούνται στο βιολογικό επίπεδο, οι άνθρωποι οι οποίοι είναι πνευματικά ζωντανοί κινούνται στο υπερφυσικό επίπεδο.

Στην συνέχεια παραθέτουμε αυτούσιο το κήρυγμα του κ. Καθηγητή:

«Αν η αποστολή του κάθε χριστιανού είναι η ομολογία της πίστεως, η αποστολή του ιερέα είναι να πάσχει τα Θεία, Πανιερωτατε Πάτερ και Δέσποτα, Θεοφιλέστατοι, σεβαστοί πατέρες, αγαπητοί μου αδελφοί μετέχουμε σήμερα στην Πεντηκοστή του αγαπητού μας πατέρα Τυχικού, μια εμπειρία παρουσίας του Αγίου Πνεύματος από αυτές τις επιλογές που με ιδιαίτερη προσοχή κάνει ο Πανιερώτατος Λεμεσού και προσφέρει στην εκκλησία μια ολόκληρη χωρία ιεραρχών, ιερέων οι οποίοι διακονούν τον λαό του Θεού.

Ο κάθε χριστιανός λοιπόν έχει αποστολή την ομολογία πίστεως του, ώστε να καταξιωθεί της χάριτος του Τριαδικού Θεού και να γίνει μέτοχος της Βασιλείας του Θεού.

Ο ιερέας διάκονος, πρεσβύτερος και επίσκοπος έχει αποστολή να πάσχει τα Θεία να διακονεί τον Τριαδικό Θεό μπροστά στο φρικτό θυσιαστήριο, και να αναλώνει την ύπαρξη του και να διατηρήσει την παρακαταθήκη μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία.

Ο ιερέας διαθέτει τον εαυτό του, δίνει τα χέρια του, την ύπαρξη του, για να διακονεί τα Θεία. Διακονώντας όμως τα Θεία, διακονεί συγχρόνως και τον άνθρωπο, τον οποίο έχει αποστολή να θρέψει τον πεινασμένο, να ποτίσει τον διψασμένο, να επισκεφθεί τον φυλακισμένο, να σταθεί δίπλα και να φροντίσει τον ξένο, τον γυμνό, μια αποστολή λοιπόν η οποία κρατά τη συνοχή της κοινωνίας, μια αποστολή η οποία διακονεί ολόκληρη την ανθρωπότητα και αυτή η αποστολή λοιπόν είναι τεραστίων διαστάσεων που ανθρώπινος νους δεν μπορεί να την συλλάβει.

Πως ο άνθρωπος στέκει και τελεί το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, της αναίμακτου αυτού θυσίας της προσφοράς του ίδιου του Θεού για να ζήσει ο άνθρωπος.

Εκεί λοιπόν παρακαλεί να καταπέμψει το Πνεύμα το Άγιον σ’ αυτόν και τα Τίμια Δώρα ώστε να τραφεί ο κόσμος, ώστε να σωθεί ο κόσμος διότι σε κάθε τραγική επιδημία, και κάθε τραγική κατάσταση όπου βρίσκεται ο άνθρωπος με πολέμους, με πείνες, με κατακλυσμούς με φονικές καταστάσεις, ακόμη και αυτήν την εμπειρία του διχασμού της πατρίδας μας, της κατάληψής του τόπου, των σπιτιών και των οσίων μας, ο ιερέας στέκει δίπλα από τον κάθε πονεμένο άνθρωπο δίνει λοιπόν στήριγμα ψυχής και προσφοράς σώματος.

Αυτή η προσφορά λοιπόν το να στάζουν τα χεριά του το αίμα της θυσίας του Σταυρού είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο, γι’ αυτό το κάλεσμα σήμερα το οποίο έγινε στον αγαπημένο μας πατέρα Τυχικό είναι μεγάλων τεράστιων διαστάσεων, οπού οι άγγελοι γονατίζουν, οι μάρτυρες χορεύουν διγύρω και εδώ η παρουσία της Πανάγιας Παρθένου βρίσκεται να δέετε ώστε να είναι άξιος και είναι άξιος να προσφέρει αυτή τη θυσία μέχρι το τέλος της αναπνοής του.

Ο ιερέας λοιπόν είναι ο διάκονος του Θεού και του ανθρώπου, του ανθρώπου του κάθε ανθρώπου, του δίκαιου και του αμαρτωλού, του ανθρώπου του πονεμένου και του ανθρώπου του ευτυχισμένου, του πλουσίου και του πτωχού, διότι εκείνος ο οποίος δίνει πραγματική ανάπαυση όταν τον ακολουθήσουμε είναι μόνο ο Ιησούς Χριστός και αυτό το βλέπουμε σήμερα και στο ευαγγελικό μας ανάγνωσμα που ακούστηκε στο ναό.

Ο Χριστός δεν έχει που την κεφαλή κλίνει και όμως Αυτός είναι εκείνος που κυβερνά και προστατεύει τον κάθε άνθρωπο, έθνη, λαούς όλα τα δημιουργήματα Του μέχρι τη Δευτερά Παρουσία.

Όπου ενώ ήρθε ταπεινωμένος σε μια φάτνη και κατέληξε σε ένα σταυρό, όμως στην Δευτέρα Παρουσία θα επανέλθει θριαμβευτής και νικητής του θανάτου, και θα δώσει στον άνθρωπο τη δίκαια κρίση την οποία επιλέγει ο καθένας από εμάς μέχρι το τέλος της ζωής του.

Ο Χριστός λοιπόν δεν έχει, είπε σ’ αυτόν που του είπε να τον ακολουθήσει που την κεφαλή κλίνει και όμως πλουτίζει τον κάθε ένα από εμάς, όπως δίνει στέγη στον καθ’ ένα από εμάς ώστε να φυλαχτούμε «φυλαξον ημας υπό την σκεπή σου».

Είναι λοιπόν αυτή η κατάσταση κατ’ άνθρωπο που δεν έχει που την κεφαλή κλίνει, όμως ο Θεάνθρωπος έκλινε ουρανούς και κατέβει και έχει τη δύναμη να ανεβάσει τους εκ γης προς ουρανούς.

Αυτή λοιπόν η συνομιλία γίνεται σήμερα σε τούτο τον ιερό ναό σήμερα «που τα άνω τοις κάτω συνεορτάζει και τα κάτω της άνω συνομιλεί» ενώπιον του θυσιαστηρίου, διότι άλλος ένας άξιος ιερέας προστίθεται σ’ αυτήν την πορεία, σ’ αυτούς τους υπηρέτες και διακόνους του θυσιαστηρίου.

Μα και ο δεύτερος όταν τον κάλεσε ο Θεός για να τον ακολουθήσει δεν είχε την δύναμη αμέσως να ακολουθήσει την μαθητεία του Χριστού και ζήτησε να θάψει τον πατερά του.

Ο Χριστός του απάντησε άφησε τους νεκρούς να θάψουν τους νεκρούς τους, οι άνθρωποι οι οποίοι είναι πνευματικά νεκροί κινούνται στο βιολογικό επίπεδο, οι άνθρωποι οι οποίοι είναι πνευματικά ζωντανοί κινούνται στο υπερφυσικό επίπεδο στο υπερπέραν της χάριτος του Θεού.

Ασφαλώς δεν εννοεί εδώ την άρνηση των γονέων, δεν εννοεί την άρνηση των οικείων και των αγαπημένων προσώπων αλλά εννοεί την άρνηση της εξαρτήσεως και της υποταγής μας, πράγμα το οποίο εμποδίζει ή δυσκολεύει την πορεία του ανθρώπου προς τον πραγματικό προορισμού του που είναι η αγιότητα και η θέωση του και η είσοδος του στην Βασίλεια του Θεού στην πραγματική βίωση της αιωνιότητας.

Και ο τρίτος της ευαγγελικής περικοπής ζήτησε να πάει να χαιρετήσει τους δικούς του.

Ο κάθε άνθρωπος βρίσκει μια δικαιολογία για να καθυστερήσει την πορεία του προς την σωτήρια και αυτό είναι εκείνο το οποίο βιάζει ο Χριστός οι βιαστές είναι αυτοί που αρπάζουν την Βασίλεια του Θεού όχι οι νωχελείς όχι εκείνοι οι οποίοι βρίσκουνε χιλιάδες αιτιάσεις για να ακολουθήσουνε τον Χριστό.

Όταν όμως ακολουθήσει κάνεις τον Χριστό τονίζει ο ίδιος στο σημερινό ευαγγέλιο Του και βάλει το χέρι του στο άροτρο δεν μπορεί να γυρνάει πίσω αλλά θα πρέπει να κοιτάζει μπροστά στην πορεία του να και να μην την μεταβάλει μια μπροστά και μια πίσω αλλά να πορεύεται στον ύψιστο στόχο της ύπαρξης του που είναι η Βασιλεία του Θεού, η αιωνία ζωή και η αιώνια βίωσης της θέας του Τριαδικού Θεού.

Αυτή λοιπόν η πορεία είναι εκείνη την οποία έχουμε εμείς ως χριστιανοί και ο πατήρ Τυχικός και όλοι οι ιερείς οι οποίοι βρίσκονται μπροστά στο θυσιαστήριο, να θυσιάζουν και να θυσιαστούν.

Και αυτή λοιπόν την πορεία είμαι βεβαίως ότι θα την ακολουθήσει μέχρι της τελευταίας του αναπνοής ο πατήρ Τυχικός γιατί τυγχάνει να είναι μαθητής μας και γνωρίζουμε και το ήθος και την αρετή του και την πιστή του και ελπίζουμε ότι θα είναι ένας διάκονος λαμπρός σ’ αυτή την ευλογημένη Μητρόπολη η οποία πορεύεται εν χριστώ και έχει ως κριτήριο την αγάπη του Τριαδικού Θεού και αυτό θα είναι το πρώτο και το έσχατο κριτήριο καταξίωσης και του Ποιμενάρχη της κ των διακονών κ ιερέων της οι οποίοι βρίσκονται μπροστά στο θυσιαστήριο. Αμήν».

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.