Οι άγιοι απόστολοι Πέτρος και Παύλος ονομάζονται από την Εκκλησία μας πρωτοκορυφαίοι, διότι είναι και πρώτοι και κορυφαίοι και αποτελούν μοναδικά πρότυπα μέσα στην συνείδησή της.

Άγιοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος: από την άγνοια στην απόλυτη πίστη

Ο Παύλος ως «σκεύος εκλογής», διότι τον εξέλεξε ο Κύριος ως μετά την Πεντηκοστή απόστολό Του, ειδικά για τη μαρτυρία του ονόματός Του «εις πάντα τα έθνη». Και ο Πέτρος ως «πέτρα της πίστεως», πάνω στην οποία, όπως του είπε και ο Ίδιος ο Κύριος, θα στηρίξει την Εκκλησία Του. Ενώ όμως οι δύο αυτοί απόστολοι είναι όντως πρωτοκορυφαίοι, κεντρικά πρόσωπα στην μαρτυρία του Ευαγγελίου, αν προσέξει κανείς, θα δεί ότι στο ξεκίνημά τους παρουσίαζαν σημαντικά αρνητικά στοιχεία, τέτοια που δεν προιδέαζαν για μια τόσο μεγαλειώδη πνευματική πορεία.

Ο Παύλος δεν γνώριζε τον Κύριο

Ο Παύλος, δεν εγνώρισε καν τον Κύριο, δεν άκουσε τους λόγους Του, δεν είδε τα θαύματά Του, ούτε μετείχε του Μυστικού Δείπνου και της Πεντηκοστής. Και όχι απλώς δεν Τον γνώρισε, αλλά και ήταν ταγμένος στον διωγμό κατά του Χριστού, όπως ο ίδιος ομολογεί στην προς Γαλάτας επιστολή του: «Ηκούσατε γαρ την εμήν αναστροφήν ποτε εν τω ᾿Ιουδαισμώ, ότι καθ’ υπερβολήν εδίωκον την εκκλησίαν του Θεού και επόρθουν αυτήν», (α΄ 13). Όμως ο Κύριος του εμφανίσθηκε στη Δαμασκό με το πρόσωπό Του απαστράπτον, με την ίδια λαμπρότητα με την οποία εμφανίσθηκε στους μαθητές Του μετά την εκ νεκρών Ανάστασή Του. Ενώ λοιπόν ο Παύλος ξεκίνησε από την άγνοια του Χριστού και από τον διωγμό Του, έγινε πρωτοκορυφαίος απόστολος της Εκκλησίας μας, και όπως ομολογεί ο Κύριος «σκεύος εκλογής μοί εστιν ούτος του βαστάσαι το όνομά μου ενώπιον εθνών και βασιλέων υιών τε ᾿Ισραήλ» (Πραξ. θ΄ 15).

Ο Πέτρος δεν καταλάβαινε τα μηνύματα του Κυρίου

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον Πέτρο. Ο Πέτρος έδειχνε να μην κατα-λαβαίνει πλήρως τα μηνύματα που έδινε ο Κύριος στους μαθητές Του και στον ίδιο. Αυτό φαίνεται, όταν, αμέσως μετά την όμολογία του «συ ει ο Χριστός ο υιός του Θεού του ζώντος» (Ματθ. ιστ΄16), αντέδρασε στην προαναγγελία του Χριστού για το πάθος και την Ανάστασή Του. Τότε ο Κύριος του απήντησε: «ύπαγε οπίσω μου, σατανά· σκάνδαλόν μου ει· ότι ου φρονείς τα του Θεού, αλλά τα των ανθρώπων». Ο λόγος είναι φοβερός. Του λέει ότι είναι σκάνδαλο και φωνή του σατανά. Κι όχι μόνον αυτό. Στην κατεξοχήν στιγμή της επί της γης ζωής του Κυρίου, στη στιγμή του πάθους Του, έφθασε να Τον αρνηθεί και μάλιστα τρεις φορές, ισχυριζόμενος μεθ’ όρκου ότι δεν Τον γνωρίζει. Είναι εντυπωσιακό όμως ότι ο Κύριος δεν του τα καταλογίζει, αλλά και τον αποκαθιστά στο αποστολικό αξίωμα οδηγώντάς τον σε τριπλή ομολογία και δεν του στερεί την τιμή της πρωτοκαθεδρίας, όπως αναφέρεται στο Ευαγγέλιο: «λέγει αυτώ το τρίτον· Σίμων ᾿Ιωνά, φιλείς με; ελυπήθη ο Πέτρος ότι είπεν αυτώ το τρίτον, φιλείς με, και είπεν αυτώ· Κύριε, συ πάντα οίδας, συ γινώσκεις ότι φιλώ σε» (Ιω. κα΄ 17).

Πέτρος και Παύλος παράδειγμα για όλους τους Χριστιανούς

Και οι δύο πρωτοκορυφαίοι απόστολοι αξιώθηκαν οραμάτων και μυστικών θεαμάτων και εμπειριών. Τι παρήγορο που είναι αυτό για όλους τους χριστιανούς! Κι εμείς, αδελφοί μου, μπορεί να έχουμε παρελθόν αγνοίας του Κυρίου, μπορεί να μην Τον καταλαβαίνουμε, μπορεί ενδεχομένως στις κρίσιμες στιγμές να Τον έχουμε αρνηθεί, μπορεί κάποτε να Τον έχουμε διώξει από τη ζωή μας. Για όλους όμως έχει χώρο η βασιλεία του Θεού. Για όλους έχει τόπο η Εκκλησία. Για όλους υπάρχουν οι προϋποθέσεις της σωτηρίας, της χάριτος και της αγιότητας. Όσο δύσκολοι κι αν είμαστε, όσο αντίθετοι και πολέμιοι κάποιες φορές, και αρνητές σε δύσκολες στιγμές, όσο κι αν δεν κατανοούμε το πρόσωπο του Θεού, έχουμε ελπίδα όλοι μας. Ο Θεός δεν προσφέρεται μόνο στους γεννημένους καλούς. Δεν προσφέρεται μόνον σ᾿ αυτούς οι οποίοι έχουν τις φαινομενικές προϋποθέσεις. Προσφέρεται σ᾿ όλους. Η Εκκλησία δεν διστάζει να παρουσιάζει ως παραδείγματα αυτούς τους αγίους ανθρώπους που αρνήθηκαν και έδιωξαν τον Χριστό, να τους ανεβάσει ψηλά, να αναδείξει τη δύναμη του ελεους του Θεού, τη δύναμη της μετανοίας, και να προβάλει τη χάρι του ιερού πόθου που τους οδήγησε στο μαρτύριο, τη χάρι της πίστεως, τη χάρι της ομολογίας τους, τη χάρι του Πνεύματος του Θεού.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.