Κυριακής Ε Λουκά: «Ο πλούσιος και ο φτωχός Λάζαρος». Αγαπητοί μου αδελφοί, στο Ευαγγέλιο Κυριακής Ε Λουκά ο πλούσιος φορούσε πανάκριβα ρούχα και ζούσε μέσα στην πολυτέλεια. Στην εξώπορτα του σπιτιού του βρισκόταν ο πτωχός Λάζαρος που το σώμα του ήταν γεμάτο πληγές και προσπαθούσε να χορτάσει από τα ψίχουλα που έπεφταν από το τραπέζι του πλουσίου.

Ευαγγέλιο Κυριακής: Κατά Λουκά ΙΣΤ'(16) 19-31. Μελετήστε το Ευαγγέλιο Κυριακής και κάθε ημέρας από την ΕΚΚΛΗΣΙΑ Online.

Επίσης, έρχονταν οι σκύλοι και έγλυφαν τις πληγές του. Όταν πέθανε ο πτωχός Λάζαρος βρέθηκε στην αγκαλιά του Αβραάμ. Πέθανε όμως και ο πλούσιος και εκεί που βασανιζόταν στον Αδη είδε από μακριά τον Αβραάμ και το Λάζαρο. Τότε φώναξε και ζήτησε από τον Αβραάμ να τον βοηθήσει και να στείλει το Λάζαρο για να τον δροσίσει επειδή υπέφερε. Αλλά ο Αβραάμ του είπε ότι δε γίνεται γιατί στη ζωή του είχε όλα τα αγαθά ενώ ο Λάζαρος όχι. Εκτός από αυτό του είπε ότι ανάμεσα τους υπήρχε μεγάλο χάσμα ώστε να μη μπορεί να περάσει κανείς στις δύο πλευρές. Τότε ο πλούσιος παρακάλεσε τον Αβραάμ να στείλει το Λάζαρο και να συμβουλέψει τους οικείους του ώστε να μην έχουν και εκείνοι την ίδια κατάληξη.

Ο Αβραάμ τότε του απάντησε ότι έχουν το Μωυσή και τους Προφήτες και ας τους ακούσουν. Ο πλούσιος όμως επέμενε ότι αν πάει κάποιος από τους νεκρούς σε αυτούς, θα μετανοήσουν. Αλλά ο Αβραάμ του απάντησε ότι αν δεν ακούσουν το Μωυσή και τους Προφήτες ούτε και αν αναστηθεί κάποιος νεκρός θα πεισθούν.

Διαβάστε το σχετικό Ευαγγέλιο της Κυριακής 1 Νοεμβρίου 2020.

Από αυτή την παραβολή το κεντρικό νόημα δεν είναι η καταδίκη του πλούτου και η ανύψωση της φτώχειας αλλά, μας βοηθάει να καταλάβουμε ότι τα προβλήματα δεν είναι αδιάφορα για το Θεό αλλά ούτε ότι δεν αποτελούν τον πρωταρχικό στόχο Του. Ο φτωχός έχει την συμπάθεια του Θεού όχι γιατί είναι φτωχός αλλά γιατί στηρίζει την ελπίδα του στο Θεό και ο πλούσιος δεν καταδικάζεται γιατί έχει υλικά αγαθά, αλλά γιατί κινδυνεύει να παγιδευτεί στον πλούτο και να χάσει το νόημα της ζωής. Αλλά το νόημα της ζωής βρίσκεται στη σχέση του ανθρώπου με το Θεό. Η αληθινή ζωή πηγάζει από το Θεό. Όποιος είναι μακριά από το Θεό είναι ουσιαστικά νεκρός.

Οι λέξεις «φτωχός» και «πλούσιος» του ευαγγελίου έχουν περισσότερο θρησκευτικό παρά κοινωνικό περιεχόμενο δηλαδή, είναι η υπογράμμιση ενός κινδύνου αυτάρκειας. Η παραβολή θέλει να στρέψει την προσοχή μας και στο ότι η παρούσα ζωή συνδέεται με την μέλλουσα. Η κοινωνία με το Θεό στην παρούσα ζωή αποτελεί προϋπόθεση για να διατηρηθεί στη μέλλουσα. Τίποτε δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ως αγαθό όταν περιορίζεται στον κόσμο και δεν συνδέεται με την αιωνιότητα. Τα πλούτη , οι τιμές, η υγεία ακόμη και η ίδια η ζωή δεν αποτελούν αγαθά από μόνα τους , κάτι τους λείπει όταν δεν εντάσσονται στη γενικότερη σχέση Θεού-ανθρώπου.

π. Θ.Κ.

Διαβάστε και δείτε την ερμηνεία του Ευαγγελίου Κυριακής Ε Λουκά ο πλούτος καταστρέφει.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 5 (1 ψήφος)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.