Β΄ Κυριακή των Νηστειών 15 Μαρτίου: Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή, βλέπουμε το Χριστό να κηρύττει σ’ ένα μεγάλο πλήθος του λαού ευρισκόμενος σε κάποιο σπίτι στην Καπερναούμ. Και ο Ιησούς «ελάλει λόγον», όταν έρχονται τέσσερεις άνθρωποι «παραλυτικόν φέροντες». Επειδή, όμως, ήταν αδύνατον να φτάσουν ενώπιον του Χριστού, παίρνουν την παράτολμη απόφαση να ξηλώσουν ένα μέρος της σκεπής και να κατεβάσουν με σχοινιά τον παράλυτο, ο οποίος βρίσκεται πάνω σ’ ένα κρεβάτι, μπροστά στα πόδια του Ιησού για θεραπεία.

Β΄ Κυριακή των Νηστειών: Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ

Και ενώ ο Κύριος βλέπει μπροστά του έναν παράλυτο, δεν του προσφέρει την θεραπεία του σώματος αλλά προτιμά να του συγχωρήσει τις αμαρτίες: «Τέκνον αφέωνται σοι αι αμαρτίαι σου». Είναι προτιμώτερο για τον άνθρωπο να συμφιλιωθεί με τον Θεό μέσω της μετανοίας και εξομολογήσεως, παρά να ιαθεί από μια νόσο. Η αμαρτία χωρίζει τον άνθρωπο από τον Θεό. Η μετάνοια τον συμφιλιώνει. Το κυρίαρχο γεγονός, λοιπόν, στη ζωή του ανθρώπου είναι να γνωρίσει τον Θεό και να ενωθεί μαζί του. Αυτός είναι ο προορισμός του ανθρώπου: η θέωση. Και αυτός ο δρόμος περνά υποχρεωτικά από την μετάνοια, ώστε να μπορούμε να αντιληφθούμε σε όλο της το βάθος το μέγεθος της ευεργεσίας του Χριστού στον άνθρωπο, ότι δηλαδή με τη Ταφή και την Ανάστασή Του μας άνοιξε ξανά τις πύλες του Παραδείσου, τις οποίες η παρακοή των Πρωτοπλάστων είχε κλείσει.
Εκείνο, όμως, που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι η συμπεριφορά των τεσσάρων φίλων του παραλύτου. Αψηφώντας κάθε εμπόδιο οδηγούν μπροστά στον Ιησού τον άρρωστο φίλο τους. Η αγάπη τους είναι αδιαμφισβήτητη αλλά και η πίστη τους, ότι ο Ιησούς θα τον θεραπεύσει, είναι τέτοια που τους βοηθά να ξεπεράσουν κάθε δυσκολία. Και ο Κύριος προσβλέποντας στην δική τους πίστη κάνει το θαύμα!

Η στάση τους, όμως, είναι παράδειγμα προς μίμηση από εμάς. Ο παραλυτικός είναι ο άνθρωπος που ζει στην αμαρτία και δεν μπορεί να αντιδράσει προκειμένου να σωθεί. Περιμένει άλλοι να τον σηκώσουν. Κάποιοι πρέπει να προσευχηθούν επανειλημμένα γι’ αυτόν έως ώτου η προσευχή τους θα τον φέρει ενώπιόν του Κυρίου. Ο Θεός, σεβόμενος το αυτεξούσιο του πλάσματός του, δεν μπορεί να μας σώσει χωρίς την συγκατάθεσή μας. Οι άνθρωποι, λοιπόν, που έχουν παραλύσει από την αμαρτία περιμένουν εμάς να ενεργήσουμε. Η δική μας προσευχή ενεργοποιεί την παρέμβαση του Κυρίου. Έτσι, όσοι πραγματικά αγαπούν τον αδελφό τους προσεύχονται αλλά και ενεργούν θυσιαστικά για την σωτηρία του. Όταν ο Απόστολος Παύλος λέει ότι: «Θεού γαρ εσμεν συνεργοί» (Α΄ Κορ. 3,9) εννοεί ότι δεν πρέπει να κατηγορούμε κάποιον αδελφό για την κατάστασή του, αλλά οφείλουμε να προσευχόμαστε για το φωτισμό και την σωτηρία του.
Άλλωστε απόδειξη πνευματικής ανόδου είναι, όταν θεωρούμε «χρεωμένους» επάνω μας όλους τους αδελφούς που είναι μακρυά από την πίστη. Όμως, αυτή η αγάπη και προς τους εχθρούς ακόμη, είναι η ειδοποιός διαφορά του Χριστιανισμού από οποιαδήποτε άλλη διδασκαλία. Είναι η απόδειξη αγάπης προς το Θεό, αφού η επιδίωξη αγίας ζωής είναι σύμφωνη με τον λόγο του Κυρίου: «άγιοι γίνεσθε, ότι εγώ άγιος ειμι» (Α΄ Πετρ. 1, 16). Όπως ο Θεός αγαπά όλους τους ανθρώπους με τέλεια αγάπη, έτσι όρισε κι εμείς να αγαπούμε όλους τους ανθρώπους.

Το δραματικό σήμερα, όμως, όπως και στην περίπτωση του παραλυτικού, δεν είναι η απιστία των ανθρώπων εξαιτίας της αμαρτωλότητάς τους αλλά η έλλειψη κάποιων φίλων η συγγενών η μίας Εκκλησίας που να προσεύχεται γι’ αυτούς, να πιστεύει στη σωτηρία τους, να μεταφέρει τα ανθρώπινα ράκη κοντά στον Χριστό, για να γίνει το θαύμα. Η Εκκλησία πιστεύει και αγιάζεται όχι μόνο για τα μέλη της αλλά για όλο τον κόσμο. Οι Άγιοι αγωνίζονται και αγιάζονται από αγάπη για την σωτηρία τη δική μας, των ταπεινών και αμαρτωλών. Η δική μας αδιαφορία και αμαρτωλή κατάσταση σπρώχνει τους αγίους να εντείνουν τον αγώνα τους. Πόσο διαφορετικός, όμως, θα ήταν ο κόσμος μας, αν και εμείς με τη σειρά μας πιστεύαμε και αγιαζόμασταν για κάποιο φίλο μας, συγγενή η και εχθρό μας ακόμη!

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.