Έντονη κινητικότητα παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες αναφορικά με την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, με αρκετούς πλέον να εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι η υπόθεση αυτή θα έχει αίσιο τέλος μετά από τόσες δεκαετίες.

Της Δέσποινας Σωτηρίου
Το θέμα απασχόλησε την 23η σύνοδο της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Προώθηση της Επιστροφής των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσης ή την Αποκατάστασή τους σε περίπτωση Παράνομης Ιδιοποίησης (ICPRCP), που ξεκίνησε στο Παρίσι στις 18 Μαΐου και ολοκληρώθηκε στις 20 Μαΐου 2022.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν είναι και τα Γλυπτά του Παρθενώνα, όπου σύμφωνα με την ανακοίνωση της ατζέντας του διεθνούς οργανισμού, το Ηνωμένο Βασίλειο ενημέρωσε την UNESCO για την πρότασή του να οργανώσει συνάντηση μεταξύ της Ελληνίδας υπουργού Πολιτισμού και του Βρετανού υπουργού Πολιτισμού, κάτι που η ελληνική πλευρά έκανε αποδεκτό.

Ανησυχία και προβληματισμός για την Αγιά Σοφιά
Ωστόσο, η ίδια αισιοδοξία δεν υπάρχει και σε ό,τι αφορά την Αγιά Σοφιά, με τον διεθνή οργανισμό να μην έχει αποφανθεί ακόμα επισήμως αναφορικά με την μετατροπή της σε τζαμί, και να έχει αρκεστεί σε φραστικές καταδίκες.

Μάλιστα, ασαφές παραμένει ποια είναι η θέση της στις συνεχείς παρεμβάσεις Ελλήνων ευρωβουλευτών, οι οποίοι ζητούν από την UNESCO να ξεκαθαρίσει πώς σκοπεύει να αντιδράσει στις συνεχιζόμενες προσβλητικές ενέργειες βεβήλωσης του ιερού αυτού χώρου.

Η αλήθεια είναι ότι υπήρχαν κάποιες προσδοκίες ενόψει της 45ης Συνόδου της UNESCO τον Ιούνιο του 2022, η οποία, ωστόσο, αναβλήθηκε εκ νέου, χωρίς να έχει γίνει ακόμα γνωστό πότε και πού θα πραγματοποιηθεί.

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO είχε δώσει πέρσι στην Τουρκία προθεσμία έως την 1η Φεβρουαρίου 2022 για να υποβάλει ενημερωμένη έκθεση σχετικά με τις αλλαγές που έγιναν στην Αγία Σοφία και τη Mονή της Χώρας. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό αν η έκθεση έχει υποβληθεί.

Εικόνες βανδαλισμού
Την ίδια ώρα πληθαίνουν οι καταγγελίες αλλά και οι εικόνες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, οι οποίες δείχνουν τον βανδαλισμό του ιερού χώρου και παντελή απουσία φροντίδας του μνημείου.

Προ ημερών η εφημερίδα Τζουμχουριέτ κατέγραψε εικόνες βανδαλισμού και εγκατάλειψης της Αγίας Σοφίας, επισημαίνοντας την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO από το καλοκαίρι του 2021, οπότε και μετατράπηκε σε τζαμί.

Η εφημερίδα επισημαίνει στο άρθρο της πως, από τον Ιούλιο του 2021 μέχρι σήμερα, έχουν δημοσιοποιηθεί εικόνες βανδαλισμού στο εσωτερικό της Αγίας Σοφίας και προσθέτει πως τα πλήθη που συρρέουν καθημερινά σε αυτήν συμβάλλουν στην καταστροφή της.

Μάλιστα, η εφημερίδα έστειλε δημοσιογράφους στην Αγία Σοφία, προκειμένου να καταγράψουν στο ρεπορτάζ τους όλα όσα είδαν, με την Τζουμχουριέτ να προχωρά σε μία δυσοίωνη πρόβλεψη για το μνημείο – σύμβολο του Ελληνισμού, γράφοντας πως η «Η Αγία Σοφία δεν θα δει το 2050».

Οι εικόνες που είδαν φέτος το φως της δημοσιότητας προκάλεσαν σφοδρές αντιδράσεις από αρχαιολόγους και ιστορικούς, γράφει η εφημερίδα και, ασκώντας κριτική στον πρόεδρο της Τουρκίας, σημείωσε πως η Αγία Σοφία εργαλειοποιήθηκε για πολιτικούς λόγους, ενώ υποστηρίζει ότι το μνημείο πρέπει να παραμείνει μουσείο.

Γιατί οι Τούρκοι θύμωσαν με την Uber;
Την ίδια ώρα, η Uber προκαλεί την αντίδραση πολλών Τούρκων καθώς «επιμένει» να χαρακτηρίζει την Αγιά Σοφιά, μουσείο και όχι τζαμί.
Με αφορμή την εβδομάδα των μουσείων, η παγκόσμια εταιρεία παροχής υπηρεσιών μεταφοράς προσώπων, παρουσίασε ένα πρόγραμμα δωρεάν μεταφορών στα Μουσεία της Κωνσταντινούπολης, στο οποίο περιλαμβάνει και το «Μουσείο της Αγίας Σοφίας»

«Φάνηκε για άλλη μια φορά ότι η Δύση δεν μπορεί να χωνέψει ότι η Αγία Σοφία είναι τζαμί. Η Uber, η οποία εσκεμμένα παραποιεί την ταυτότητα της Αγίας Σοφίας, θα πρέπει να ζητήσει αμέσως συγγνώμη και να αφαιρέσει το τζαμί της Αγίας Σοφίας από το πεδίο της εκστρατείας της για τα μουσεία», γράφει χαρακτηριστικά η dogruhaber.com.
OPE.GR

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.