Μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού εορτάζουμε την μεγάλη Θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που ονομάζεται και «Πάσχα του καλοκαιριού» λόγω της μεγάλης αξίας που έχει το Πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου στην ζωή κάθε Ορθοδόξου Χριστιανού. Η Θεοτόκος Μαρία, η ταπεινή Κόρη της Ναζαρέτ, αξιώθηκε από τον Θεό, ανάμεσα από πλήθος γυναικών, να κυοφορήσει τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, κάι να γίνει η «θύρα» διά της οποίας κάθε άνθρωπος θα εισέλθει στην Βασιλεία των Ουρανών.

Το Απολυτίκιο της σημερινής εορτής αρχίζει με δύο αντιφάσεις ή δύο θέσεις αντίθετες προς την ανθρώπινη μικροσκοπική λογική. Η πρώτη είναι το «αειπάρθενον» της Θεοτόκου: «εν τη Γεννήσει την παρθενίαν εφύλαξας». Η Ορθόδοξη Θεολογία διδάσκει ότι η Παναγία υπήρξε προ τόκου, εν τόκω και μετά τόκον παρθένος. Αυτή η θέση έρχεται να συγκλονίσει την ανθρώπινη επιστημονική αλήθεια και να διατρανώσει μάζι με τον Αρχάγγελο Γαβριηλ ότι: «Θεός όπου βούλεται, νικάται φύσεως τάξις». Η δεύτερη αντιφατική θέση που ψάλλουμε στο σημερινό Απολυτίκιο είναι το «ακοίμητον» των πρεσβειών της Θεοτόκου: «εν τη Κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλιπες Θεοτόκε», δηλαδή ότι και μετά τον θάνατό Της η Παναγία δεν εγκατέλειψε τον κόσμο. Αυτό όμως και πάλι έρχεται να ταράξει την ανθρώπινη λογική, καθώς σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους ο θάνατος αποτελεί το τέλος της ανθρωπίνης υπάρξεως. Πως λοιπόν η Θεοτόκος δεν εγκατέλειψε τον κόσμο μετά τον θάνατό Της;

Εδώ έρχεται και πάλι η πίστη, αυτή η μεγάλη αρετή και δωρεά του Θεού, να απαντήσει κάθε απορία και να λύσει κάθε δεσμό που μας κρατά καρφωμένους και φυλακισμένους στα πλαίσια της λογικής. Εδώ έρχεται να απαντήσει ο Αναστάς εκ των νεκρών Κύριος, ο Οποίος με την Ανάστασή Του μας έδειξε ότι δεν υπάρχει τέλος, αλλά προσωρινός χωρισμός. Με την Ανάστασή Του μας έδειξε ότι όντως υπάρχει αιώνια ζωή, που μας περιμένει, και ότι οι κεκοιμημένοι μας δεν χάνονται, αλλά μεταβαίνουν σε τόπο αναμονής για την τελική Έλευση του Κυρίου και την δικαία Κρίση Του. Ακόμη, η Ανάσταση του Κυρίου μας διδάσκει ότι οι «δίκαιοι εις τον αιώνα ζώσι», δηλαδή οι καθαροί ενώπιον του Θεού, όπως η Υπεραγία Θεοτόκος, οι Άγιοί μας και κάθε ψυχή που έχει ευαρεστήσει τον Θεό, δεν εγκαταλείπουν τον κόσμο μας, αλλά συνεχίζουν να μας βοηθούν με τις πρεσβείες και τις μεσιτείες τους στον Θεό για εμάς. Κλείνοντας να τονίσουμε ότι η παραπάνω αναφορά μας στην Ανάσταση του Χριστού δεν μας εκτρέπει από τοθέμα της σημερινής εορτής αλλά αντίθετα εκφράζει την άρρηκτη σύνδεση της Αναστάσεως του Κυρίου με την Κοίμηση της Θεοτόκου, που επίσης ονομάζουμε «Πάσχα του καλοκαιριού».

Αγαπητοί μου αδελφοί,

Η φετινή εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου είναι διαφορετική απ’όλες τις άλλες. Μας βρίσκει στο μέσον μιάς πανδημίας που ήλθε να μας συγκλονίσει και να μας ταράξει, καθώς βλέπουμε την αδυναμία του ανθρώπου να αντιμετωπίσει την κατάσταση και να βρεί την θεραπεία. Παντού γύρω μας βλέπουμε πόνο και θλίψη. Οικογένειες να θρηνούν τους νεκρούς τους. Επιχειρήσεις να κλείνουν. Νοικοκυραίους να χάνουν τις δουλειές τους και να μένουν στο δρόμο. Ανθρώπους να πνίγονται από την απελπισία, την αβεβαιότητα και τις συνέπειες που η πανδημία επιφέρει. Όμως εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί έχουμε το πάναγνο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, που μας δίνει χαρά, κουράγιο και ελπίδα. Έχουμε την λατρευτή μας Παναγία, η οποία όπως ψάλλουμε στο Απολυτίκιο σήμερα δεν μας έχει εγκαταλείψει αδελφοί μου. Είναι εδώ για να μας βοηθάει να διερχόμαστε τα ανθρώπινα προβλήματα, τα αδιέξοδα και την αδυναμία μας να αντιμετωπίσουμε το κακό που διέπει τον κόσμο μας. Είναι εδώ για να πρεσβεύει και να μεσιτεύει για όλους εμάς, τα παιδιά Της, και από Εκείνην να παίρνουμε δύναμη, κουράγιο και απαντοχή.

Μέσα από την ψυχή μου εύχομαι σε όλους σας χρόνια πολλά και ευλογημένα, με την Χάρη της Υπεραγίας Θεοτόκου. Η Παναγία μας να προστατεύει τον κόσμο μας και να μας λυτρώνει πάντοτε από κάθε είδους προσβολής και κινδύνου. Αμήν!

Μετά πατρικής αγάπης και ευχών
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Ο Νέας Ιερσέης ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.