Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

Στα επιβατικά αυτοκίνητα το τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Ο υπουργός οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας απατώντας στα δημοσιεύματα περί προσωρινής αναστολής των τεκμηρίων διαβίωσης επισήμανε στο Mega ότι: «Αυτή τη στιγμή με τα δεδομένα που υπάρχουν στην οικονομία δεν υπάρχει τέτοια σκέψη, ούτε το έχουμε εξετάσει ως οικονομικό επιτελείο».

Μέχρι να συμβεί όμως αυτό οι ιδιοκτήτες οχημάτων και σκαφών είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν φορολογικά τα υπέρογκα τεκμήρια διαβίωσης και βέβαια όσοι έχουν οχήματα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. να καταβάλουν για 10 ολόκληρα χρόνια Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Άλλωστε σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ προκύπτει ότι πάνω από 1,9 εκατ. φορολογούμενοι «παγιδεύτηκαν» στα τεκμήρια και πλήρωσαν έξτρα φόρο για μεγαλύτερα εισοδήματα περίπου 6,5 δισ. ευρώ!

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.