Υπήρχαν δύο προτάσεις για τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 ωστόσο το οικονομικό επιτελείο κατέληξε σε μια περισσότερο γενναία εκδοχή που σίγουρα ευνοεί τους ιδιοκτήτες των καινούριων αυτοκινήτων.

Η συγκεκριμένη πρόταση αφορά σε αύξηση των ορίων εκπομπών CO2 σε ποσοστό 30% οπότε οι αλλαγές στις χρεώσεις να πραγματοποιούνται σε πολύ υψηλότερα όρια. Δηλαδή αυτή τη στιγμή για εκπομπές από 91 έως και 100 γρ. CO2 οι ιδιοκτήτες για να βρουν το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας που θα καταβάλλουν θα πρέπει να πολλαπλασιάσουν το ακριβές ποσό των ρύπων του οχήματός τους με 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο. Αν οι ρύποι ενός οχήματος είναι 91 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι 82 ευρώ.

Με το νέο σύστημα η χρέωση του 0,63 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να μην ισχύει για τα οχήματα που εκπέμπουν από 91 έως 100 γραμμάρια αλλά από 117 έως και 130 γραμμάρια! Συνεπώς ακόμη και αν στο όχημα που θα ταξινομηθεί για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 οι μέσες εκπομπές CO2 αυξηθούν κατά 30% και ανέλθουν σε 130 γραμμάρια με παράλληλη μείωση του συντελεστή χρέωσης κατά 30% ο ιδιοκτήτης του όχι μόνο δεν θα επιβαρυνθεί παραιτέρω αλλά θα πληρώσει χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας καθώς σε ένα όχημα που εκπέμπει 91 γραμμάρια τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας τα Τέλη θα ανέρχονται σε 57,33 ευρώ αντί για 82 ευρώ! Δηλαδή η πτώση θα κυμαίνεται σε 30%.

Με το προηγούμενο μοντέλο που εξέταζε το ΥΠΟΙΚ σε κάποιες περιπτώσεις τα Τέλη Κυκλοφορίας με WLTP θα κόστιζαν πολύ περισσότερο από τα αντίστοιχα Τέλη του ίδιου οχήματος που έχει ταξινομηθεί έως τα τέλη του 2020.

Τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας επίσης θα αναπροσαρμοστούν και πλέον θα περιλαμβάνει και τα οχήματα που εκπέμπουν έως 116 γραμμάτια CO2 αντί έως 89 γρ. CO2.

Ακολουθούν τα ΙΧ με εκπομπές από 117 έως και 130 γραμμάρια αντί 91 – 100 γραμ. CO2

Στη συνέχεια η επόμενη κλίμακα που αλλάζει ο συντελεστής θα είναι για τα οχήματα που εκπέμπουν από 131 έως και 156 γραμμάρια CO2 αντί 101-120 γραμ. CO2.

Ακολουθούν τα ΙΧ με εκπομπές από 157 έως και 182 γραμμάρια αντί 121-140 γραμ. CO2.

Κατόπιν έρχονται τα οχήματα με εκπομπές από 183 έως και 208 γραμμάρια αντί 141-160 γραμ. CO2.

Ακολουθούν τα ΙΧ με εκπομπές από 209 έως και 234 γραμμάρια αντί 161-180 γραμ. CO2.

Κατόπιν έχουμε εκπομπές από 235 έως και 260 γραμμάρια CO2 αντί 181-200 γραμ. CO2.

Κατόπιν έχουμε εκπομπές από 261 έως και 325 γραμμάρια CO2 αντί 201-250 γραμ. CO2.

Μετά ακολουθούν τα οχήματα με εκπομπές από 326 γραμμάρια και άνω αντί για 251 γραμ. CO2.

Με μία κίνηση ΜΑΤ το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται κυριολεκτικά να αφήσει άφωνους όλους τους επικριτές του καθώς εξετάζει στα Τέλη Κυκλοφορίας 2021 να αυξήσει περαιτέρω τα όρια των εκπομπών CO2 με την ταυτόχρονη μείωση των συντελεστών χρέωσης ώστε οι αυξήσεις των μέσων όρων των εκπομπών ρύπων που θα προκαλέσει η εφαρμογή του WLTP να μην επιβαρύνουν κανέναν ιδιοκτήτη καινούριου και καθαρού οχήματος!

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.