Μένει να απαντηθεί γιατί το ιστιοφόρο δεν επανήλθε σε όρθια θέση μετά το χτύπημα του υδροστρόβιλου όπως και γιατί ο χώρος του κάτω καταστρώματος, που στεγάζει το tender, δεν ήταν πλήρως κλειστός - Τι λένε ειδικοί - Συνεχίζεται η έρευνα για την κόρη του Μάικ Λιντς

Άλυτος γρίφος παραμένουν οι ακριβείς αιτίες του ναυαγίου του πολυτελούς ιστιοφόρου στο Παλέρμο. Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, ανασύρθηκε και η πέμπτη σορός, εκείνη του μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, ενώ εκείνο που προκάλεσε εντύπωση και άνοιξε νέο πεδίο προβληματισμών ήταν η τοποθέτηση του κατασκευαστή του μοιραίου γιοτ που μίλησε για έναν μακρύ κατάλογο λαθών.

Την ίδια στιγμή, μένει να απαντηθεί γιατί το ιστιοφόρο δεν επανήλθε σε όρθια θέση μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου όπως και γιατί ο χώρος του κάτω καταστρώματος, που στεγάζει το tender, δεν ήταν πλήρως κλειστός όταν το πλοίο ανετράπη.

Ένα από τα ασφαλέστερα πλοία στον κόσμο, πρακτικά αβύθιστο, χαρακτήρισε νωρίτερα το ιστιοφόρο ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης εταιρείας στην οποία ανήκουν τα περιουσιακά στοιχεία της Perini Νavi Viareggio, η οποία κατασκεύασε το Bayesian, το 2008.

Μιλώντας στην Corriere della Sera για τα αίτια της ναυτικής τραγωδίας στο Παλέρμο, υπογράμμισε τα εξής:

«Όλα όσα έχουν γίνει, αποκαλύπτουν έναν πολύ μακρύ κατάλογο λαθών. Οι άνθρωποι δεν έπρεπε να βρίσκονται στις καμπίνες, το σκάφος δεν έπρεπε να είναι αγκυροβολημένο. Και γιατί το πλήρωμα δεν γνώριζε για την κατάσταση αναταραχής; Οι επιβάτες ανέφεραν ότι η καταιγίδα έφτασε απροσδόκητα, από το πουθενά. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Όλα ήταν προβλέψιμα. Έχω τους μετεωρολογικούς χάρτες εδώ μπροστά μου. Τίποτα δεν ήρθε ξαφνικά».

«Oι δυσμενείς καιρικές συνθήκες ήταν πλήρως αναγνωρίσιμες σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Ήταν αδύνατο να μην τις ξέρει κανείς» συμπλήρωσε ο Κονσταντίνο.

Όπως δήλωσε ο κατασκευαστής του μοιραίου ιστιοφόρου, «ένα πλοίο της Perini άντεξε τον τυφώνα Κατρίνα, κατηγορίας 5. Σας φαίνεται δυνατόν ότι δεν μπορεί να αντέξει έναν ανεμοστρόβιλο απ’ εδώ; Είναι καλή πρακτική, όταν το πλοίο είναι αγκυροβολημένο, να υπάρχει φρουρός στη γέφυρα, και αν ήταν εκεί δεν θα μπορούσε να μην είχε δει την καταιγίδα να έρχεται. Αντ’ αυτού, το σκάφος πήρε το νερό με τους επισκέπτες να βρίσκονται ακόμη στις καμπίνες τους. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια γωνία 40 μοιρών και όσοι βρίσκονταν στην καμπίνα βρέθηκαν με την πόρτα ανοιχτή: μπορείτε να φανταστείτε έναν άνδρα 60-70 ετών να σκαρφαλώνει έξω; Κατέληξαν σε μια παγίδα. Οι καημένοι κατέληξαν σαν ποντίκια».

Μιλώντας στην Daily Mail, μια διακεκριμένη προσωπικότητα της βιομηχανίας ιστιοπλοΐας ανέφερε ότι ένα γιοτ όπως το Bayesian θα έπρεπε να έχει επανέλθει σε όρθια θέση λίγο μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.

Αυτό πρέπει να κάνει ένα καλοσχεδιασμένο γιοτ με το σωστό βάθος καρίνας, είπε ειδικότερα. Την Τετάρτη, σε συνάντηση μελών ομάδας διάσωσης που συμμετείχε στις έρευνες για τους αγνοούμενους επιβάτες, δύτες ανέφεραν ότι η καρίνα του γιοτ δεν είχε χαμηλώσει πλήρως.

Σύμφωνα με τον ιταλικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό RAI, η καρίνα -η οποία δίνει σε ένα γιοτ σταθερότητα και ισορροπία στην πλεύση- κατέβηκε σε βάθος 4 μέτρων, αντί για το πλήρες βάθος που είναι 7,5 μέτρα.

Δηλαδή, το ιστιοφόρο διέθετε καρίνα που μπορούσε να ανασηκωθεί ώστε να προσεγγίζει σε ρηχά νερά. Όσο ανασηκωνόταν η καρίνα, όμως, τόσο μεγαλύτερος ήταν ο κίνδυνος για την ευστάθεια του γιοτ.

Έχει επίσης αναφερθεί ότι ο χώρος του κάτω καταστρώματος, που στεγάζει το tender, δεν ήταν πλήρως κλειστός όταν το πλοίο ανετράπη.

Σύμφωνα με μαρτυρίες, κάποιοι είχαν επιστρέψει στο γιοτ από μια βόλτα στη στεριά αργά εκείνο το βράδυ. Ωστόσο, δεν είναι -ακόμα- γνωστό αν επρόκειτο για αποστολή του πληρώματος για μεταφορά επιβατών ή για δείπνο στην ξηρά.

«Είχαν εν μέρει βάλει το tender στη θέση του», ενημέρωσε τη RAI ένας από τους ειδικούς, «αλλά δεν είχαν ασφαλίσει σωστά τον χώρο».

«Το Bayesian πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi που παρουσίασε το γιοτ το 2008.

Μιλώντας ανώνυμα στην ιταλική κρατική τηλεόραση, ο μηχανικός επεσήμανε πιθανά λάθη, από ανοιχτά φινιστρίνια μέχρι το γεγονός ότι οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν.

Ποιος είναι ο καπετάνιος

Την ίδια στιγμή δεν θα μπορούσε να μην εξεταστεί ποιος είναι ο καπετάνιος.

Έμπειρος ναυτικός ο καπετάνιος, αλλά αιφνιδιάστηκε από τη κακοκαιρία που βύθισε μέσα σε λίγα λεπτά το πολυτελές σκάφος Bayesian στα ανοιχτά της Σικελίας τη Δευτέρα.

Αυτή είναι η εικόνα που μεταφέρουν τα δημοσιεύματα για τον κυβερνήτη Τζέιμς Κάτφιλντ, έναν από τους διασωθέντες του ναυαγίου.

Σε δηλώσεις του σε ιταλική εφημερίδα από νοσοκομείο του Παλέρμο όπου νοσηλεύεται, ο Κάτφιλντ είπε ότι «δεν το περιμέναμε», αναφερόμενος στην κακοκαιρία που βύθισε το πλοίο.

Την Τρίτη, όπως αναφέρει το πρακτορείο Ansa, ο καπετάνιος ανακρίθηκε για πάνω από δύο ώρες, με τους εισαγγελείς να επικεντρώνονται στις συνθήκες του ναυαγίου.

Ο 51χρονος ναυτικός, με καταγωγή από τη Νέα Ζηλανδία, εργάζεται σε πλοία από νεαρή ηλικία.

Ο αδελφός του λέει ότι «είναι πολύ καλός ναυτικός», «πολύ σεβαστός» στη Μεσόγειο, την οποία γνώριζε καλά. Στο παρελθόν ο Κάτφιλντ εργαζόταν σε Τούρκο δισεκατομμυριούχο.

Παλαιότερα, είχε εργαστεί στη ναυπηγική βιομηχανία ενώ νεότερος αγωνίστηκε και ως ιστιοπλόος.

Το πολυτελές σκάφος χτυπήθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας από υδροστρόβιλο λίγες εκατοντάδες μέτρα από την ακτή του Πορτίτσελο στη βόρεια Σικελία. Μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί έξι νεκροί, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται για άλλο ένα άτομο που αγνοείται.

Ο Κάτφιλντ είναι ένας από τους διασωθέντες. Παραμένει σε νοσοκομείο, χωρίς να κινδυνεύει η ζωή του.

Οι σκηνές «αποκάλυψης» που περιγράφει γιατρός μετά την τραγωδία

Ο δρ Φάμπιο Τζένκο, διευθυντής των ιατρικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης του Παλέρμο, δήλωσε στο BBC ότι η ομάδα του έλαβε κλήση λίγο μετά τις 05:00 (τοπική ώρα) από την ακτοφυλακή, τους ειδοποιούσε για «τρεις επιζώντες του ναυαγίου – δύο γονείς και ένα παιδί».

Λίγα λεπτά αργότερα η κατάσταση άλλαξε, όταν ο γιατρός και η ομάδα του ενημερώθηκαν ότι υπήρχαν «τουλάχιστον 10 έως 20 άτομα που εμπλέκονται στο ναυάγιο».

Δεκαπέντε από τα 22 άτομα που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν.

Στον απόηχο της βύθισης του Bayesian, ο γιατρός περιγράφει συνθήκες απόλυτου πόνου:

«Είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιες περιπτώσεις. Έχουμε χειριστεί καταστάσεις στη Λαμπεντούζα, περιοχή όπου σημειώνονται πολλά ναυάγια με μετανάστες. Μπροστά στον θάνατο και μπροστά τη ζωή, δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ πλούσιων και φτωχών».

Οι τελευταίες εξελίξεις με την ανάσυρση νεκρών

Ανασύρθηκε νωρίτερα το πρωί και η πέμπτη σορός από τους αγνοούμενους που εντοπίστηκαν εχθές στο εσωτερικό του μοιραίου Bayesian, το οποίο βυθίστηκε λίγο πιο έξω από το λιμάνι του Πορτιτσέλο, στο Παλέρμο.

Με βάση τα τελευταία στοιχεία, οι επιβεβαιωμένοι νεκροί του ναυαγίου που συγκλόνισε τη διεθνή κοινή γνώμη και έχει προκαλέσει δεκάδες ερωτηματικά είναι πλέον έξι (συμπεριλαμβανομένου του σεφ που είχε βρεθεί νεκρός τις πρώτες ώρες μετά τη βύθιση του Bayesian) ενώ αγνοείται ένα ακόμη άτομο.

Σύμφωνα με το Reuters, η σορός που ανασύρθηκε σήμερα ανήκει στον Μάικ Λιντς. Εχθές ανασύρθηκαν από το ναυάγιο οι σοροί του προέδρου της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ, του δικηγόρος της Clifford Chance Κρις Μορβίλο, και των δύο συζύγων τους, ενώ αγνοούμενη παραμένει μόνο η 18χρονη κόρη του Λιντς, Χάνα, αναφέρει σε σημερινό άρθρο το Sky News.

Υπενθυμίζεται ότι η πολύτελής θαλαμηγός, στην οποία ο Βρετανός μεγιστάνας Λιντς είχε προσκαλέσει συνεργάτες και φίλους για να γιορτάσει την πρόσφατη απαλλαγή του από κατηγορίες απάτης, βρέθηκε μέσα σε λίγα λεπτά στο βυθό της θάλασσας όταν χτυπήθηκε από ξαφνική κακοκαιρία τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας.

Έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας

Καθώς σήμερα συνεχίζονται οι προσπάθειες των σωστικών συνεργείων να εντοπίσουν τον ένα αγνοούμενο που απομένει, οι ιταλικές Αρχές συνεχίζουν να εργάζονται για να διαλευκάνουν το μυστήριο της βύθισης του Bayesian.

Τέσσερις Βρετανοί επιθεωρητές βρίσκονται επίσης στο Πορτιτσέλο και έχουν ήδη αρχίσει μια προκαταρκτική αξιολόγηση των γεγονότων.

Σύμφωνα με τα διεθνή ΜΜΕ, μεταξύ άλλων διερευνάται το ενδεχόμενο να μη λήφθηκαν από το πλήρωμα τα απαιτούμενα μέτρα για την προστασία των επιβατών, δεδομένης της προειδοποίησης για σφοδρή κακοκαιρία την μοιραία νύχτα.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.