: Ο Δημήτρης Ιγγλέσης, δάσκαλος δημοτικού, με επιστολή του στο ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE εξηγεί τους λόγους που αδυνατεί να διδάξει τα νέα θρησκευτικά αλλά και τη σημασία της συμμετοχής στο συλλαλητήριο ενάντια στα θρησκευτικά

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ:

Το συλλαλητήριο για τα θρησκευτικά της Κυριακής πρέπει να είναι η απάντηση όλων μας σε τούτη την καρικατούρα που προβάλλεται ως ιδεατό μέσο της θρησκευτικής αγωγής των παιδιών μας.

αναφέρει μεταξύ άλλων ο δάσκαλος κ. Δημήτρης Ιγγλέσης.

Διαβάστε την επιστολή:

«Αδυνατώ να διδάξω τα νέα Θρησκευτικά. Όχι γιατί δεν διαθέτω το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο αλλά γιατί βρίσκω ελλιπή, κενά ουσιαστικού περιεχομένου τα νέα σχολικά εγχειρίδια.

Αναμφισβήτητα διαθέτουν ένα εκπληκτικό παιδαγωγικό περιτύλιγμα, στομφώδες, δύσληπτο για το μέσο νου, αποπροσανατολιστικό όμως της ουσίας που δεν περιέχουν. Αναφέρονται οι μεγάλοι »παιδαγωδοί» συγγραφείς σε μια σταδιακή χαρτογράφηση και αναγνώριση των βασικών εξωτερικών χαρακτηριστικών της θρησκείας.

Ειδικότερα για τη βαθμίδα της δημοτικής εκπαίδευσης επισημαίνεται ότι πρέπει το μάθημα μέσω του νέου βιβλίου να αξιοποιεί τις προσλαμβάνουσες έννοιες, παραστάσεις και εικόνες των παιδιών, να έχει παιγνιώδη και συμμετοχικό χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα να αφουγκράζεται τα ερωτήματα της ηλικίας αυτής.

Πώς όμως θα γίνει αυτό όταν οι πληροφορίες, τα σύμβολα, τα έθιμα, οι εικόνες, ακόμα και τα χρώματα είναι διαφορετικά από εκείνα που το παιδί γνωρίζει στα πρώτα του βήματα, στην απαρχή της θρησκευτικής του αγωγής στους κόλπους της οικογένειας;

Η εκκλησία, ο πρώτος χώρος που το παιδί θα γνωρίσει μαζί με την οικογένειά του και την παρότρυνσή της τις μορφές και τα θρησκευτικά σύμβολα, διαθέτει μια διαφορετική θεώρηση των παραπάνω συμβόλων.

Το πρώτο πράγμα λοιπόν που θα συμβεί σε αυτή την αγνή, άδολη ηλικιακή ομάδα είναι η σύγχυση, που με τη σειρά της θα φέρει αδυναμία πρόσληψης γνώσης, αφού οι προσλαμβάνουσες από τις δύο πηγές παρέχουν αντιφατικά μηνύματα.

Με απόλυτη σύγχυση λοιπόν, το παιδί του δημοτικού, αδύναμο να κατανοήσει βασικές έννοιες που είναι μέρος της ζωής του, της καθημερινότητάς του, φτάνει στο Γυμνάσιο. Εδώ το μάθημα είναι μια μελέτη της θρησκείας και του πολιτισμού με αναφορές σε συστήματα-παραδείγματα νοηματοδότησης του ανθρώπινου βίου.

Δίνεται περισσότερη έμφαση στην ιστορία, την τέχνη και τον πολιτισμό που σάρκωσαν ο Χριστιανισμός και οι παραδόσεις. Δεν γνωρίζουν οι μαθητές όμως τον Χριστιανισμό και την Ορθοδοξία. Διότι οι ρίζες του δέντρου είναι βαθιές και η γνώση τους απαιτεί ορθή ευθύγραμμη διδασκαλία, την οποία θα ακολουθήσει η γνώση και η επικοινωνία με τους »χυμούς» και τη διαφοροποίησή τους μέσα στο χώρο και το χρόνο.

Αδυνατώ να διδάξω ένα μάθημα που αλλοιώνει και παραγκωνίζει το βίωμα και την καθημερινή εμπειρία του παιδιού, που δημιουργεί σύγχυση στον τόσο ευάλωτο ψυχισμό του.

Αδυνατώ να συμπράξω σε ένα τεράστιο παιδαγωγικό λάθος που σερβίρεται με ένα ουτοπικό παιδαγωγικό περιτύλιγμα γεμάτο στομφώδες λόγο και ανέφικτη στοχοθεσία.

Το συλλαλητήριο της Κυριακής ενάντια στα θρησκευτικά, πρέπει να είναι η απάντηση όλων μας σε τούτη την καρικατούρα που προβάλλεται ως ιδεατό μέσο της θρησκευτικής αγωγής των παιδιών μας.»

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.