Τη δική του εμπειρία για όσα λαμβάνουν χώρα με τη ρωσική εισπήδηση στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, έδωσε στη διάρκεια της εσπερίδας για το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και τον πόλεμο.

Όπως τόνισε, στη δήθεν «Αφρικανική Εξαρχία» η Ρωσική Εκκλησία εφαρμόζει μια καινοφανή και πρωτόγνωρη πρακτική. Οι κληρικοί, που προσέρχονται σε αυτό το εκκλησιολογικώς και κανονικώς ανυπόστατο μόρφωμα, ορκίζονται -και δεν υπόσχονται ή δεν δηλώνουν απλώς- ότι θα εργάζονται με ευσυνειδησία, διότι εν γνώσει τους εργάζονται χωρίς Επίσκοπο.

“Μεταφέρω μερικά σημεία από τον όρκο τον κληρικών:

– «Έχοντας επίγνωση ότι ένας ιερέας δεν μπορεί να επιτελέσει το έργο του χωρίς επίσκοπο, απευθύνομαι στην ανώτατη αρχή της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία δεν έχει καμιά σχέση με τους σχισματικούς. Δεσμεύομαι να παραμείνω πιστός στον Πατριάρχη Μόσχας και στον επίσκοπο που αυτός θα ορίσει, μέχρι την ημέρα του θανάτου μου, όντας σε υπακοή, όπως επιτάσσουν οι κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
– Εάν παραβιάσω τον όρκο πίστης μου στην κανονική Εκκλησία και καταλήξω σε κοινωνία με σχισματικούς, είθε ο Κύριος να με τιμωρήσει.
– Ολοκληρώνοντας τον επίσημο όρκο μου, ασπάζομαι το Ιερό Ευαγγέλιο και τον Σταυρό του Σωτήρα μου. Αμήν» .

Όπως πολύ χαρακτηριστικά τόνισε ο Μητροπολίτης κ. Γρηγόριος, “δεν νομίζω ότι χρειάζεται να σχολιάσω κάτι περισσότερο για να καταλάβετε το πνεύμα της πλάνης. Βεβαίως, η πρακτική αυτή εδράζεται στον υποκάρδιο πόθο των Αφρικανών κάθε ενορία να αποτελεί μιαν ανεξάρτητη και αυτόνομη νησίδα μέσα στην τοπική Εκκλησία και στη Μητρόπολη, διότι οι πιστοί μιας ενορίας που ανήκουν σε μια φυλή δεν θέλουν να έχουν καμία σχέση με τους πιστούς της άλλης ενορίας που ανήκουν σε διαφορετική φυλή. Προφανώς, ο εισαγόμενος ρωσικός εθνοφυλετισμός έρχεται να συναντήσει τον τοπικό αφρικανικό εθνοφυλετισμό”.

Ο Μητροπολίτης Καμερούν τόνισε ότι είναι καταφανές πως το σχέδιο της Ρωσικής Εκκλησίας είναι καλά οργανωμένο και σίγουρα βασίζεται σε επεξεργασμένες παρατηρήσεις, αλλά και πληροφορίες εκ των έσω.

“Η Αφρική είναι ένας χώρος πολύπλοκος που κουβαλάει όλα εκείνα τα απότοκα της αποικιοκρατίας, της καταπίεσης και της στυγνής οικονομικής, και όχι μόνο, εκμετάλλευσης αιώνων”, τόνισε.

“Όλα αυτά και πολλά άλλα, δημιουργούν μια ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση στους Αφρικανικούς λαούς, που τους καθιστά ευάλωτους στα θέλγητρα της Ρωσικής Εκκλησίας. Τα εύκολα χρήματα, η εξουσία, η ισχύς δεν είναι σίγουρα κάτι που μπορεί εύκολα να αρνηθεί ένας άνθρωπος που δεν έχει ισχυρά ηθικά ερείσματα, πολύ περισσότερο ένας Aφρικανός που τα έχει στερηθεί σε όλη του τη ζωή”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε δε ότι η Ρωσική Εκκλησία προσπαθεί να εδραιώσει την παρουσία της στην Αφρική αλλά και να προσελκύσει κληρικούς και πιστούς στην παρασυναγωγή που έχει οργανώσει υποσχόμενη χρήματα, υποτροφίες για σπουδές και χίλια δυο άλλα.

“Είναι ένας κλασικός πολιτικάντικος τρόπος για να αγρεύσει κανείς οπαδούς και να τους οδηγήσει στην κάλπη. Από τη στιγμή που οι οπαδοί θα δώσουν την ψήφο τους όλα θα έχουν τελειώσει. Οι υποσχέσεις θα μείνουν στη σφαίρα του θεωρητικού ή στην καλύτερη περίπτωση θα εκπληρωθούν σε ένα απειροελάχιστο ποσοστό.

Η τακτική αυτή, δυστυχώς, έχει αποτέλεσμα γιατί το δέλεαρ είναι ισχυρό και η δικαιολογία είναι ότι τα τωρινά ψήγματα αποτελούν την αρχή της εκπλήρωσης των υποσχέσεων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν πλήρως στο μέλλον. Η προσωπική μου πεποίθηση είναι ότι όλα αυτά αποτελούν ακάλυπτες επιταγές χωρίς αντίκρισμα”, τόνισε ο Μητροπολίτης Καμερούν.

Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του Μητροπολίτη Καμερούν, η προσπάθεια να ξεσηκωθεί ο Αφρικανικός Κλήρος εναντίον του Πατριάρχου Αλεξανδρείας και των επισκόπων και να αποσπαστεί, άρχισε πολύ πιο νωρίς από όσο νομίζουμε ότι συνέβη.

Μια μεγάλη ομάδα κληρικών και εμφανιζομένων ως κληρικών και λαϊκών από την Ρωσία και από διάφορα άλλα κράτη του πρώην Ανατολικού μπλοκ, μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, “βομβάρδισαν” κατά δεκάδες προσωπικές σελίδες Αφρικανών Ιερέων και Ενοριών με χιλιάδες αιτήματα φιλίας και σχόλια θαυμασμού και, στη συνέχεια, συζητήσεις και αρνητικά σχόλια για τους κανονικούς Επισκόπους και αποστολές λειτουργικών δώρων και οικονομικών ενισχύσεων στους Ιερείς.

Για τον λόγο αυτό όταν ήλθε το «πλήρωμα του χρόνου» όλοι αυτοί οι Ιερείς :

α. Εστράφησαν εναντίον του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας

β. Οργανώθηκαν και ταξίδεψε μια ομάδα στην Μόσχα

γ. Επέστρεψαν ως Συντονιστές και οργάνωσαν την αποστασία.

δ. Δύο Συντονιστές (οι οποίοι λαμβάνουν μεγαλύτερο μισθό) αγόρασαν αυτοκίνητα και είχαν θανατηφόρα ατυχήματα. Στην κηδεία τους ανακοινώθηκε για πρώτη φορά ότι θα επιτραπεί να συμμετάσχουν μόνο ιερείς της λεγομένης Ρωσικής Εξαρχίας. (Όσοι γνωρίζουν τα αφρικανικά ήθη και έθιμα των κηδειών μπορούν να κατανοήσουν πόσο ανοίκειο είναι κάτι τέτοιο για την παράδοσή τους).

ε. Εδόθησαν αρχικά εκατοντάδες υποσχέσεις και ειπώθηκαν υψηλά ποσά μισθών από αυτά ελάχιστα υλοποιήθηκαν.

στ. Πολλοί λαϊκοί και κληρικοί πίστεψαν ότι θα πάνε στην Ρωσία και θα σπουδάσουν κανονικά, άσχετα αν έχουν το επίπεδο σπουδών που θα τους το επέτρεπε. Αυτό που έγινε είναι ότι οι σπουδές μετετράπησαν σε ένα ταχύρρυθμο σεμινάριο λειτουργικών πρακτικών θεμάτων από το οποίο όλοι κρίθηκαν κατάλληλοι για χειροτονία και χειροτονήθηκαν από τον καθηρημένο πρώην Κλιν Μοναχό Λεωνίδα.

ζ. Παρ’ όλο που πολλοί Ιερείς, οι οποίοι έχουν προσχωρήσει, στην λεγομένη, Ρωσική Εξαρχία έχουν ένα υψηλό επίπεδο sπουδών και με Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά, ιδίως, απόφοιτοι της Θεολογικής Σχολής της Κένυας, εν τούτοις, όμως, ουδείς εξ αυτών μπορεί να εξηγήσει και να γίνει κατανοητός για ποιον θεολογικό λόγο υπάρχει το Ουκρανικό ζήτημα ; Kαι σε ποια σημεία του κανονικού δικαίου στηρίζουν τις ενστάσεις τους; Καμμιά απάντηση παρ’ όλο που οι Ρώσσοι τους έχουν δώσει κάποιο υλικό και κάποιες επεξηγήσεις από την πλευρά την δική τους.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γρηγόριος, αυτό γίνεται διότι στην ψυχοσύνθεσή τους αυτά τα πολύπλοκα θέματα για τους Αφρικανούς είναι πάρα πολύ απλά: «ιστορίες των Λευκών» ( les histoires des blancs). Οπότε, το θέμα της αυτομολήσεως στην Ρωσική Εξαρχία λειτουργεί για καθαρά οικονομικούς και όχι θεολογικούς λόγους άρα τα όσα λέγουν οι Ρώσσοι και ανυπόστατα και ψευδή είναι.

“Υπάρχει δε έντονη η προσπάθεια να ντυθεί το όλο εγχείρημα με χρώμα «φυλετικών διακρίσεων», κάτι το οποίο πιάνει, κατά το δη λεγόμενον, στην Αφρική. Μέχρι σήμερα υπάρχουν λευκοί Επίσκοποι και Ιερείς σε όλες τις Χριστιανικές ομολογίες, συμπεριλαμβανομένων και των Παλαιοημερολογιτών, στον Αφρικανικό Ιουδαϊσμό, στο Αφρικανικό Ισλάμ, στον Αφρικανικό Βουδισμό, στους Μορμόνους και στους Μάρτυρες του Ιεχωβά της Αφρικής και σε όποια σέκτα μπορείτε να φανταστείτε.

Δεν είναι μόνο το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας το οποίο χρησιμοποιεί Επισκόπους και Ιερείς και από την Ινδοευρωπαϊκή φυλή. Να κατανοήσουμε και το εξής: όλοι όσοι ήλθαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία και ζήτησαν να υπηρετήσουν ως Ιερείς όλοι ήταν εθελοντές και στις αιτήσεις τους και στις συνεντεύξεις τους και κατά την διάρκεια των σπουδών τους δήλωναν ότι: ανακάλυψαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία και Θεολογία και Λατρεία την Αλήθεια και την Παράδοση της αδιαιρέτου Εκκλησίας των πρώτων αιώνων και από ένθεο ζήλο και από την χαρά αυτής της ανακαλύψεως θέλουν να γίνουν ιεραπόστολοι ανάμεσα στους συμπατριώτες τους. Δεν βγήκαμε ποτέ στον δρόμο να αναζητήσουμε υποψηφίους ιερείς. Κάποιοι ιερείς και από το Καμερούν προσχώρησαν στην Ρωσική Εξαρχία γράφοντας μου ένα γράμμα δύο σειρών το οποίο έλεγε: «Παραιτούμεθα από την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία για προσωπικούς ανεξαρτήτους λόγους» στην συνέχεια τέσσερις υπογραφές, εκ των οποίων η μία πλαστογραφημένη.

Στην Αφρική οι περισσότερες, κατά πλειοψηφία, Παλαιοημερολογιτικές ομάδες ακολουθούν κατ’ οικονομία το Νέο Εορτολόγιο, διότι είναι αδύνατον να εξηγήσουν στην Αφρική το Παλαιοημερολογιτικό ζήτημα. Οι Ρώσοι ακολουθούν μια παρόμοια πολιτική”, σημείωσε ο Μητροπολίτης Καμερούν κ. Γρηγόριος.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.