ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Ελληνική σχισματική «επισκοπή» μπήκε στην ουκρανική σχισματική ουκρανική Εκκλησία του αυτοαποκαλούμενου “Πατριάρχη” Φιλάρετου!

Δεκάδες παλαιοημερολογίτες Ιεράρχες, μοναχοί και Ιερείς έχουν προστεθεί στην εκκλησία του Φιλάρετου, όπως μας εξηγεί Ιεράρχης της ελλαδικής εκκλησίας που έχει θέσει το ζήτημα υπόψη πολλών Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Η έναρξη της όλης διαδικασίας έγινε στις 23 Οκτωβρίου 2021 όταν η «επισκοπική σύνοδος» της UOC-KP, υπό την προεδρία του Φιλαρέτου Ντενισένκο, δέχθηκε στη δικαιοδοσία του τον «Μητροπολίτη» Αιγίνης και Πόρου Πεζοναυτών Αυξεντίου, μαζί με την επισκοπή του.

Η «συνοδική» απόφαση της UOC-KP αναφέρει ότι «η επισκοπή αυτή δεν ανήκει στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία, αλλά είναι ξεχωριστή εκκλησία των Παλαιοημερολογιτών» και «έχει 70 κληρικούς, 50 μοναχούς που εργάζονται σε 10 μοναστήρια». Ο «Μητροπολίτης» Αυξέντιος έλαβε τον τίτλο της Χερσονήσου και του Αιγίνσκι και την επόμενη κιόλας μέρα «συνέλαβε» τον Φιλάρετο και τον «επισκοπό» της UOC-KP στη νέα του ιδιότητα.

Ποιοι είναι λοιπόν οι Έλληνες Παλαιοημερολογίτες, των οποίων οι εκπρόσωποι έγιναν δεκτοί από τον Φιλαρέτο Ντενισένκο;
Όλη η διαδρομή : Στις 10 Μαρτίου 1924 ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Α’ (Παπαδόπουλος) εισήγαγε στην Εκκλησία της Ελλάδος το Νέο Ιουλιανό ημερολόγιο ή το λεγόμενο «νέο στυλ». Στην απόφαση αυτή αντιτάχθηκε έντονα ένας αρκετά μεγάλος αριθμός Ελλήνων ιεραρχών, ιερέων και λαϊκών. Κάποιοι από αυτούς (οι πιο ριζοσπαστικοί) πίστευαν ότι οι «νοβοστιλνίκι» έπεσαν σε διάσπαση. Άλλοι υποστήριξαν ότι το «νέο στυλ» είναι παραβίαση των κανόνων της Εκκλησίας. Και τα δύο κόμματα σχημάτισαν την «Αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία», η οποία ωστόσο το 1937 χωρίστηκε σε δύο κλάδους: Του Φλωρίνης (που πήρε το όνομά του από τον ιδρυτή του κλάδου Μητροπολίτη Φλωρίνης Χρυσόστομο Καβουρίδη) και του Ματθαίου (που πήρε το όνομα του ιδρυτή του κλάδου Αρχιεπισκόπου Ματθαίου Καρπαφάκη. Αθήνα).

Αργότερα, όπως συνηθίζεται στους σχισματικούς, οι φλωρινίτες χωρίστηκαν σε πολλές νέες δομές.

Εξάλλου, στις 22 Οκτωβρίου 1985 εμφανίστηκε από τη Φλωρινιτική «σύνοδο» η λεγόμενη «Σύνοδος του Αυξεντίου» λόγω αφορισμού του «επισκόπου» Αυξέντιου Πάστρα και αφού ο Αυξέντιος χειροτονήθηκε από τους επισκόπους του ΡΩΚΟΡ, πολύ σύντομα άρχισαν να μεταφέρονται σε αυτόν ενορίες Ρώσων ομογενών. Για παράδειγμα, το 1986 30 ενορίες και μοναστήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γαλλία πέρασαν από τη δικαιοδοσία της ROCOR στον Αυξέντιο.

Η Σύνοδος του Αυξεντίου κλονίζεται από εσωτερικές διαμάχες εδώ και αρκετές δεκαετίες. Συγκεκριμένα, τη δεκαετία του ’90 του περασμένου αιώνα αντιμετώπισε το οξύ πρόβλημα της έλλειψης «επισκόπων». Ωστόσο, δεν υπήρχε κανείς να τους «χειροτονήσει», αφού οι «επίσκοποι» της «Συνόδου του Αυξεντίου», που δεν ζούσαν στην Ελλάδα, αρνήθηκαν να εγκρίνουν και να «χειροτονήσουν» τους υποψηφίους που πρότεινε ο «αρχιεπίσκοπος» Μάξιμος (ο τότε επικεφαλής της δομής).

ΑΡΧΙΜ ΠΕΤΡΟΣ ΔΟΥΜΑΝΗΣ

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.