Ι.Μ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.Σεραφείμ τελέστηκε το Σάββατο 21 Μαΐου 2022 η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον εορτάζοντα Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Πειραιώς, όπου τίθενται σε προσκύνηση τεμάχια Ιερών Λειψάνων των Αγίων Χαραλάμπους, Ιωάννου του Νηστευτού και Παρθενίου Επισκόπου Λαμψάκου, προερχόμενα από την Ιερά Μονή Αγάθωνος.

Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος αναφερόμενος στο βίο και τα έργα των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, σημείωσε πως «επέτυχαν το μεγαλύτερο και ιερότερο σκοπό της ζωής», ενώ τονίζοντας πως «έχουμε τη μεγάλη τύχη να έχουμε αυτόν τον Θεόν», «πράο και ταπεινό, μειλίχιο και ευγενή. Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν επιβάλλει τον εαυτό Του, αλλά καλεί σε συνέργεια» υπογράμμισε ότι «αυτός ο Ακατάληπτος και Άπειρος Θεός θέλει την ανθρώπινη συνέργεια στην πραγμάτωση του σχεδίου της Θείας Οικονομίας και επιζητεί και επιδιώκει αυτή τη σχέση, γιατί η κοινωνία με τον Θεό δεν είναι γνώση… είναι σχέση, είναι μετοχή, είναι μέθεξη». «Ο Άγιος Κωνσταντίνος και η Αγία Ελένη το επέτυχαν. Προσέφεραν τη ζωή τους ως συνεργάτες του Παναγίου Κυρίου», πρόσθεσε.

Αναφέροντας ορισμένα βιογραφικά στοιχεία της Αγίας Ελένης, επεσήμανε πως «καταδιώχθηκε, μπήκε στις φυλακές από το ειδωλολατρικό κατεστημένο και ταυτόχρονα την χώρισαν από το σύζυγό της για την ταπεινή της καταγωγή, αλλά ο υιός της επρόκειτο να αποβεί ο μονοκράτωρ της ιστορικής εκείνης μεγίστης και τεράστιας εποχής».

«Οι αγώνες του τεράστιοι», είπε μιλώντας για ιστορικά γεγονότα από την πορεία του Μεγάλου Κωνσταντίνου, συμπληρώνοντας: «Πέτυχε να αποβεί ο ένας και μοναδικός ηγεμόνας ολόκληρης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και τότε έκανε μια επιλογή Θεόθεν εμπνευσμένη. Μετέφερε την Αυτοκρατορία, την έδρα, την πρωτεύουσα από την παλαιά Ρώμη, στην πόλη του Μεγαρέως Βύζαντος. Εκεί που ενώνονται οι ήπειροι της Ευρώπης και της Ασίας και την ονόμασε πόλη του Κωνσταντίνου, Κωνσταντινούπολη, που επί χίλια χρόνια έμελλε να αποβεί ο τηλαυγέστατος φάρος του Πολιτισμού και της εις Χριστόν αληθείας, ο κυματοθραύστης που έθραυσε τα βαρβαρικά φύλα και ταυτόχρονα διεκράτησε της αμωμήτου Πίστεως. Είναι δικό του έργο η Κυριακή αργία. Είναι δικό του έργο η σύγκληση της Α΄ Αγίας Οικουμενικής Συνόδου κατά την οποία οι Θεοφόροι Πατέρες, οι 318, εδογμάτισαν τη μοναδική αλήθεια ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος… για να αποβεί ο άνθρωπος Θεοειδής. Αυτό, λοιπόν, το υπέροχο και μοναδικό δόγμα της πίστεως οφείλεται σε αυτόν τον ηγεμόνα». Τον ηγεμόνα που αγάπησε την αλήθεια και που είχε εμπνευστεί «από το όραμα του Τίμιου και Ζωοποιού Σταυρού. ‘’Εν τούτω Νίκα’’ του είχε πει ο ουρανός και έμελλε με αυτό το σύμβολο να σηματοδοτήσει και να νοηματοδοτήσει τη χιλιόχρονη αυτοκρατορία των Ρωμαίων που έγιναν πλέον Έλληνες».

Κάνοντας λόγο για την Αγία Ελένη τόνισε πως «όλη η Εκκλησία οφείλει σε εκείνη το γεγονός ότι μόρφωσε εις Χριστόν τον υιόν της» και πως πύργωσε στα Ιεροσόλυμα μεγαλώνυμους Ναούς «που μέχρι και σήμερα διαγγέλλουν το αιώνιο μήνυμα ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος ‘’και εσκήνωσεν εν ημίν’’». «Απόδειξη αυτού του γεγονότος, της Αγίας Α΄ Οικουμενικής Συνόδου», επεσήμανε ο Σεβασμιώτατος, «είναι οι Θεοφόροι Άγιοι. Είναι τα παιδιά του Θεού που δύο χιλιετίες πραγματώνουν ακριβώς αυτό το μεγαλείο και γίνονται έμπειροι του Θεού, μέτοχοι των ακτίστων Θείων ενεργειών, κοινωνοί του Παναγίου και Ζωαρχικού Πνεύματος».

Αφού υπενθύμισε πως με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ.Συμεών βρίσκονται ανάμεσά μας τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Χαραλάμπους, Ιωάννου του Νηστευτού και Παρθενίου Επισκόπου Λαμψάκου, προερχόμενα από την Ιερά Μονή Αγάθωνος, υπογράμμισε πως «οι Άγιοι αποδεικνύουν το δόγμα της Αγίας Α΄ Οικουμενικής Συνόδου που συνεκάλεσε ο Μέγας Κωνσταντίνος». «Το αποδεικνύουν με την ζωή τους, με τα θαύματα που επιτελούν, με τη Χάρη που αντλούμε καθώς προσεγγίζουμε τα Ιερά τους Λείψανα που γίνονται αγωγοί θείας φύσεως», είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος. Έκανε, μάλιστα, ιδιαίτερη αναφορά στην θαυμαστή παρέμβαση του Αγίου Χαραλάμπους στην πόλη των Φιλιατρών, το 1942, όπου ο Άγιος διέσωσε την εκτέλεση των Φιλιατρινών από τάγμα ναζιστών Γερμανών, τονίζοντας με έμφαση πως μπροστά μας «δεν έχουμε λείψανα ενός νεκρού που κάποτε έζησε, αλλά ενός ζώντος, ο οποίος και τώρα ζει και υπάρχει εν τω Αναστάντι Χριστό».

Τέλος, σημειώνοντας πως οι Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη αγωνίστηκαν «για να έχουμε εμείς σήμερα ακαινοτόμητη, αδιαλώβητη την πίστη», ευχήθηκε «το μήνυμα των Αγίων Ισαποστόλων να εμπνεύσει τον αγώνα της ζωής μας, να καθορίζει τη σκέψη μας, τις πράξεις μας, την όλη πολιτεία μας».

Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε, στο κέντρο της πόλεως, η λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και των Ιερών Λειψάνων των Αγίων Χαραλάμπους, Ιωάννου του Νηστευτού και Παρθενίου Επισκόπου Λαμψάκου, τα οποία θα παραμείνουν προς προσκύνηση και αγιασμό των πιστών στον Μητροπολιτικό μας Ναό έως τις 30 Μαΐου.

Γραφείο Αιρέσεων Ι.Μ.Πειραιώς

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.