Αναφέρει το Πατριαρχείο Μόσχας:

Ο πίνακας «Ο Αμβρόσιος Μεδιολάνων εμποδίζει στον αυτοκράτορα Θεοδόσιο την είσοδο στο Ναό» του Α. Ιβανόφ παρουσιάσθηκε στο κοινό στις 17 Οκτωβρίου 2017 στην Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ, κατόπιν τριετούς συντηρήσεως και ολοκληρωμένων ερευνών. Σημειωτέον ότι η ιστορία του πίνακα έχει άμεση σχέση με την Ρωσική Εκκλησιαστική Αποστολή στην Κίνα, διότι παλαιότερα ήταν τμήμα του εσωτερικού διακόσμου του Ιερού Ναού Υπαπαντής του Κυρίυ στο Νότιο Μετόχιο της Ρωσικής Εκκλησιαστικής Αποστολής στο Πεκίνο.

Στην έκθεση παρέστησαν ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας Πρωθιερέας Νικόλαος Μπαλασώφ, εκπρόσωποι του Πατριαρχικού Μετοχίου της Αυτονόμου Ορθοδόξου Εκκλησίας της Κίνας στη Μόσχα.

Στο χαιρετισμό του ο πατήρ Νικόλαος ενημέρωσε τους παρόντες για ορισμένες πτυχές της δράσεως της Ρωσικής Εκκλησιαστικής Αποστολής στο Πεκίνο καθώς και για την τρέχουσα κατάσταση και τις προοπτικές πορείας της Αυτονόμου Ορθοδόξου Εκκλησίας της Κίνας. Ιδιαιτέρως τονίσθηκε η σημασία της πνευματικής διαστάσεως στις σχέσεις Ρωσίας – Κίνας τόσο στο παρελθόν, όσο και σήμερα.

Στην έκθεση ακόμη παρέστη ο συντονιστής της κα Σ. Στεπάνοβα.

Πνευματικοί ύμνοι που αφορούσαν τον Άγιο Αμβρόσιο Μεδιολάνων απέδωσε η χορωδία του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Τολματσί.

Το μνημειώδες έργο του Ανδρέα Ιβανόφ (1775–1848), εκπροσώπου της «ιστορικής σχολής» παρεδόθη στη συλλογή της Πινακοθήκης Τρετιακόφ από την οικογένεια Ε. Αρέντ, χήρας του γνωστού καρδιολόγου Α. Αρέντ.

Με τις γενομένες το διάστημα 2015–2017 συντήρηση και ολοκληρωμένες έρευνες αποκατεστάθησαν οι αρχικές ζωγραφικές ιδιότητες του πίνακα και ανεκαλύφθησαν ενδιαφέροντα στοιχεία τινα της ιστορίας της δημιουργίας του και της περαιτέρω περίπλοκης πορείας.

Ο ζωγράφος αποτύπωσε το στιγμιότυπο από το βίο του Αγίου Αμβροσίου Μεδιολάνων, ο οποίος εμπόδισε την είσοδο στο Ναό και τη Θεία Κοινωνία στον αυτοκράτορα Θεοδόσιο, κατόπιν σφαγής των Θεσσαλονικέων, την οποία είχε διατάξει. Χάρις στις επιστημονικές έρευνες στα αρχεία διεπιστώθη ότι το έργο με σπάνιο για τη Ρωσική Τέχνη θέμα ο Ανδρέας Ιβανόφ εξετέλεσε στα πλαίσια λοιπών διαταγών για τον Ιερό Ναό Υπαπαντής του Κυρίου στο Πεκίνο.

Με την ίδρυσή της, κατόπιν Συνοδικής αποφάσεως στις αρχές του 18ου αι., η Κινεζική Αποστολή προηγήθηκε χρονικά όλων των λοιπών εξωτερικών αποστολών της Ρωσικής Εκκλησίας. Ο πέτρινος Ιερός Ναός στο Νότιο Μετόχιο (Nángàng qū) εκτίσθη το 1729, ενώ τα εγκαίνια και η καθιέρωση του Ναού προς τιμήν της Υπαπαντής του Κυρίου ετελέσθησαν το 1736.

Συνολικά για τον Ιερό Ναό Υπαπαντής του Κυρίου Πεκίνου ο ζωγράφος έκανε 18 έργα, των οποίων αγνοούμε την τύχη. Τον 20ο αιώνα η Ρωσική Εκκλησιαστική Αποστολή υπέστη απηνείς διωγμούς με πολλούς Ιερούς Ναούς να καταστραφούν και τα κειμήλια μεγάλης καλλιτεχνικής και θρησκευτικής αξίας να απωλεσθούν. Το κτίριο όπου στεγαζόταν ο Ιερός Ναός Υπαπαντής του Κυρίου σωζόταν μέχρι 1986 όταν κατεδαφίσθη για να οικοδομηθεί στη θέση αυτού το κτίριο του Ανώτατου Δικαστηρίου της ΛΔΚ.

Πίνακας της Ρωσικής Εκκλησιαστικής Αποστολής στην Κίνα εκτίθεται στην Τρετιακόφ

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.