Το εσπέρας του Σαββάτου 6 Ιουνίου ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ. Γεράσιμος χοροστάτησε στον Εσπερινό που τελέσθηκε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Φουρνής Μεραμβέλλου.

Στην ομιλία του προς τους πιστούς ο Σεβασμιώτατος ανεφέρθη στην μεγάλη Εορτή της Πεντηκοστής, στο κομβικό αυτό γεγονός για την Εκκλησία του Χριστού κατά το οποίο το Άγιο Πνεύμα φανερώνεται και επικάθηται επί τας κεφαλάς των Αποστόλων εν είδει πυρίνων γλωσσών, όπως περιγράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις των Αποστόλων. «Κατά την αγία και μεγάλη ημέρα της Πεντηκοστής εκπληρώνεται η υπόσχεση που δίδει ο Αναληφθείς Ιησούς στους μαθητές Του, ότι δηλαδή δεν θα τους αφήσει ορφανούς επάνω στη γη αλλά θα τους στείλει το Άγιο Πνεύμα. Και λαμβάνοντας οι Απόστολοι του Χριστού την δύναμη, την χάρη και την φώτιση του επελθόντος εις τον κόσμον Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος, αναλαμβάνουν δράση, περιέρχονται στα πέρατα της οικουμένης και κηρύττουν τον αληθινό Θεό, βαπτίζοντες εις το Όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος».

Εν συνεχεία ο Σεβασμιώτατος προέβη στην περιγραφή και θεολογική ερμηνεία και ανάλυση της εικονογραφίας της Πεντηκοστής: «Η εικόνα της Πεντηκοστής, κατά τη Βυζαντινή, την Ορθόδοξη τεχνοτροπία, είναι η εικόνα της Εκκλησίας. Παρουσιάζει κατ’ αρχήν το υπερώο, όπου έμεναν οι Απόστολοι μετά την Ανάληψη του Κυρίου. Οι Άγιοι Απόστολοι παρουσιάζονται καθισμένοι ημικυκλικά. Το ημικύκλιο θέλει να δείξει ότι η Εκκλησία είναι ανοιχτή. Θέλει και περιμένει όλους να έλθουν στους κόλπους της! Επιδιώκει να μεταμορφώσει εν Χριστώ τους πάντες και τα πάντα! Στην κορυφή του ημικυκλίου, ανάμεσα στους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο, υπάρχει μια θέση κενή· είναι η θέση του Χριστού, ο οποίος αοράτως βρίσκεται πάντοτε μέσα στην Εκκλησία. Η παρουσία άλλωστε του Παύλου, ο οποίος, όπως είναι γνωστό, δεν βρισκόταν στο υπερώο μαζί με τους άλλους Αποστόλους κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, αφού τότε δεν ήταν καν Χριστιανός, θέλει να δείξει ότι η Εκκλησία ζει τον λεγόμενο λειτουργικό χρόνο, ένα διαρκές παρόν, και όπως ο Θεός, είναι ξένη προς σχήματα του είδους χθες – σήμερα – αύριο.

Όλοι οι Απόστολοι παρουσιάζονται ήρεμοι, με γλυκιά έκφραση και στοχαστικό βλέμμα. Η ηρεμία τους και η γλυκύτητα αυτή μαρτυρεί την παρουσία των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος. Για πρώτη φορά εμφανίζονται με φωτοστέφανο, το οποίο δείχνει ότι δέχθηκαν ήδη την έλλαμψη και τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος. Πάνω στο φωτοστέφανο διακρίνονται οι πύρινες γλώσσες του Παρακλήτου. Στα χέρια τους κρατούν ειλητάρια, που είναι σύμβολα του χαρίσματος της διδασκαλίας που έλαβαν από το Θείο Πνεύμα.

Στο πάνω μέρος της εικόνας εικονίζεται ο ουρανός με τη μορφή ενός τμήματος κύκλου, από τον οποίο εκπέμπονται δώδεκα ακτίνες φωτός, που κατεβαίνουν στους Αποστόλους. Κάτω από το κάθισμα που κάθονται οι Απόστολοι, μέσα σε ημικύκλιο, σε σκοτεινό φόντο, εικονίζεται ένας γέροντας με στέμμα στο κεφάλι. Συμβολίζει τον κόσμο, ο οποίος γέρασε μέσα στην αμαρτία, μακριά από τον Θεό. Το σκοτεινό φόντο συμβολίζει το πηχτό σκοτάδι που επικρατεί μακριά από τον Θεό. Το στέμμα, την αμαρτία που βασίλευε στον κόσμο».

Την Κυριακή 7 Ιουνίου (της Πεντηκοστής) τελέσθηκε στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος, πόλεως Αγίου Νικολάου ο Όρθρος και η πανηγυρική Θεία Λειτουργία, ιερουργούντος του Σεβασμ. Μητροπολίτου κ. Γερασίμου.

Τον Θείο Λόγο κήρυξε προς το ευσεβές εκκλησίασμα ο Σεβασμιώτατος, ομιλώντας περί του γεγονότος της Αποκαλύψεως του Τριαδικού Θεού, αλλά και της επιφοιτήσεως και της επιδημίας του Αγίου Πνεύματος που εορτάζουμε την ημέρα της Πεντηκοστής. Και υπεγράμμισε: «Με την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος, του ομοουσίου με τον Πατέρα και τον Υιό τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος, το οποίο, «όλον συγκροτεί τον θεσμόν της Εκκλησίας», έχουμε την επίσημη παρουσία της Εκκλησίας μέσα στον κόσμο. Η Πεντηκοστή είναι η ημέρα των γενεθλίων της Εκκλησίας! Βέβαια η Εκκλησία υπήρχε προ πάντων των αιώνων, εφ’ όσον η κεφαλή Της, ο Θεός, είναι προαιώνιος. Αλλά ως ιστορικό σχήμα «αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την έκφραση» έχει την αρχή της στην ημέρα της Πεντηκοστής».

Και συμπλήρωσε: «Το Πνεύμα το Άγιον είναι η δύναμη, η ψυχή, ο νους και η συνείδηση της Εκκλησίας. «Βρύει προφητείας, ιερέας τελειοί», διδάσκει σοφία αληθινή σε αγράμματους, συγχωρεί κι εξαλείφει αμαρτήματα, μετουσιώνει στοιχεία υλικά (άρτο και οίνο) σε Σώμα και Αίμα Χριστού, αναδεικνύει τους ανθρώπους σε τέκνα του Θεού, μεταβάλλει τη γη σε ουρανό, την φθορά σε αφθαρσία, την προσωρινότητα σε αιωνιότητα, τον κόσμο της πτώσεως σε καινή κτίση!».

Περατώνοντας την ομιλία του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε: «Όλοι εμείς οι χριστιανοί όπως και οι Απόστολοι φωτισθήκαμε από την χάρη του Αγίου Πνεύματος κατά την ημέρα της Πεντηκοστής· γιατί και εμείς είμαστε πνευματοφόροι αφού έχουμε λάβει ως βαπτισμένοι χριστιανοί τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Πρέπει όμως να το επανεκκινήσουμε στην πνευματική μας ζωή, να ανοίξουμε το διακόπτη ώστε να ενεργοποιήσουμε τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος και να επωφεληθούμε της παρουσίας Του στη ζωή μας».

Παρέστησαν ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνιος Ζερβός και η Περιφερειακή Σύμβουλος κ. Μαρία Μυλωνάκη.

Το εσπέρας της Κυριακής 7 Ιουνίου ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ. Γεράσιμος χοροστάτησε στον Εσπερινό που τελέσθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Πνεύματος, Ενορίας Παναγίας Οδηγήτριας Κριτσάς, κατά τη διάρκεια του οποίου ανεγνώσθησαν οι Ευχές της Γονυκλισίας.

Στο κήρυγμά του ο σεβαστός Ποιμενάρχης ανεφέρθη στην υμνολογία της Εορτής του Αγίου Πνεύματος, αναλύοντας το Δοξαστικό του Εσπερινού που αποδίδει το νόημα της Εορτής με τον πιο περιεκτικό και εκφραστικό τρόπο.

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 0 (0 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.