Πατριαρχείο Σερβίας

Ο Πατριάρχης Σερβίας κ.κ. Πορφύριος απηύθυνε ομιλία στον πέμπτο κατά σειρά διμερή διαθρησκειακό διάλογο μεταξύ Σερβίας και Ινδονησίας που φέτος φέρει τον τίτλο “Διάλογος για την ειρήνη: ανεκτικότητα και πολιτισμός”, που πραγματοποιήθηκε στις 12 Νοεμβρίου στην αίθουσα τελετών του Παλατιού της Σερβίας στο Βελιγράδι.
Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, η Ινδονησία διεξάγει διαθρησκευτικούς διαλόγους με χώρες από όλο τον κόσμο. Ο πρώτος διμερής διαθρησκευτικός διάλογος μεταξύ Σερβίας και Ινδονησίας, που διοργανώθηκε στο Βελιγράδι το 2011, αξιολογήθηκε από τους Ινδονήσιους ως τον πιο επιτυχημένο. Συνεχίστηκε το 2013 στην Τζακάρτα, με τη συμμετοχή του Μακαριστού Πατριάρχη Σερβίας κυρού Ειρηναίου. Ο τρίτος διμερής διαθρησκειακός διάλογος μεταξύ Σερβίας και Ινδονησίας πραγματοποιήθηκε στο Βελιγράδι το 2015. Με την ευκαιρία αυτή, η Ινδονησία υποστήριξε τη Δημοκρατία της Σερβίας, διότι, κατά τη διάρκεια της διάσκεψης στο Παρίσι, καταψήφισε την ένταξη του Κοσσυφοπεδίου στην UNESCO. Ο τέταρτος διαθρησκειακός διάλογος διεξήχθη το 2019 στη Γιογκιακάρτα και φέτος στη Δημοκρατία της Σερβίας, και συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Συνεργασίας με Εκκλησίες και Θρησκευτικές Κοινότητες του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

Ομιλία του Πατριάρχη Σερβίας
«Ο διαθρησκειακός διάλογος συχνά παρερμηνεύεται και γι’ αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να χαράξουμε ένα μονοπάτι όπου θα συναντήσουμε ανθρώπους που δηλώνουν πίστη στον Θεό με διαφορετικό τρόπο, με ανθρώπους που εμπλουτίζουν τη γνώση μας για τον κόσμο που μοιραζόμαστε μαζί τους. Αυτός ο δρόμος -ή μάλλον η διασταύρωση μονοπατιών- είναι η βασική προϋπόθεση κάθε συνομιλίας, και πολύ περισσότερο του διαθρησκευτικού διαλόγου, που έχει ως αποτέλεσμα την κατανόηση και την αποδοχή του άλλου», είπε μεταξύ άλλων ο Μακαριώτατος.

«Ο διάλογος μεταξύ των θρησκειών δεν είναι προσηλυτισμός» και «δεν ανέχεται την αποκλειστικότητα», τόνισε. «Στον αληθινό διαθρησκειακό διάλογο, η ταυτότητά μας ως πιστοί αναγνωρίζεται και γίνεται αποδεκτή από τον άλλο», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αναγνωρίζεται ότι κάθε άνθρωπος είναι δώρο Θεού».

«Στόχος του διαθρησκευτικού διαλόγου είναι να μάθουμε κάτι νέο, να ξεπεράσουμε αμφιβολίες και παρεξηγήσεις και να υπάρχει στην κατανόηση. Μέσα από το διάλογο, παρατηρούμε τις διαφορές αλλά και τις ομοιότητες των πιστών. Μέσα από τον διάλογο κατανοούμε τις διαφορές μας και χαιρόμαστε για τις ομοιότητές μας».

«Ο διάλογος χτίζει γέφυρες», τόνισε και συμπλήρωσε: «Μέσω του διαθρησκευτικού διαλόγου, καταρρίπτουμε τις προκαταλήψεις. Αναζητούμε απάντηση στο σημείο συνάντησης, δείχνουμε την επιθυμία μας να κατανοήσουμε, να αποδεχθούμε το άτομο».

«Ο διαθρησκειακός διάλογος είναι ένας τόπος αμοιβαιότητας, εκτίμησης, σεβασμού προς τους άλλους, και ένας χώρος όπου οι άλλοι δείχνουν εκτίμηση και σεβασμό προς εμάς.Είναι σημαντικό σε αυτή τη συνάντηση, όπως κάναμε στις τέσσερις προηγούμενες (συναντήσεις), να δείξουμε καλή θέληση και μέσω της αμοιβαίας κατανόησης να στείλουμε ένα μήνυμα ειρήνης και να οικοδομήσουμε γέφυρες συνεργασίας όπως στην εκπαίδευση, τον πολιτισμό και, αυτή τη στιγμή στην τόσο αναγκαία ειρήνη για ολόκληρο τον κόσμο και για κάθε άνθρωπο, παιδί του Θεού, έχοντας την επίγνωση ότι ο Θεός είναι ο Θεός της ειρήνης και ότι η ειρήνη έρχεται όταν στραφόμαστε σε Αυτόν», επεσήμανε.

«Μάλλον σε κάποιους ακούγεται παράξενο ότι οι εμπνευστές αυτού του διαθρησκευτικού διαλόγου είναι η Σερβία και η Ινδονησία – δύο χώρες από τα δύο άκρα του κόσμου. Ωστόσο, αυτή ακριβώς η πλατφόρμα συνομιλίας δείχνει ότι δεν υπάρχουν αποστάσεις μεταξύ των ανθρώπων εάν υπάρχει επιθυμία να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον, έχοντας ως επίγνωση ότι ο άνθρωπος δημιουργήθηκε κατ’ εικόνα Θεού, και ότι κάθε άνθρωπος είναι άξιος του σεβασμού, της αποδοχής και της κατανόησής μας», είπε χαρακτηριστικά.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.