Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Μισσός στο ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE

«Ιερές» διαδικτυακές πλοηγήσεις

Μέρες τώρα πολλοί μου λένε συνεχώς για κάποια στιγμιότυπα από ομιλίες του Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου π. Μεθοδίου για σύγχρονες αγιασμένες μορφές του μοναχισμού. Μπήκα λοιπόν στον πειρασμό και ανεζήτησα τα εν λόγω αποσπάσματα στο YouTube.

Αρχικά η μηχανή αναζήτησης έβγαλε μια σειρά αποτελεσμάτων. Άρχισα λοιπόν να τα ακούω το καθένα ξεχωριστά και σταμάτησα σ’ ένα στο οποίο καταφέρεται με την γνωστή «σοβαρότητα» στηριγμένη σε πατέρες της Εκκλησίας για τον Όσιο Παϊσιο, τον Άγιο Πορφύριο και τον Φιλόθεο Ζερβάκο.

Οφείλω να ομολογήσω ότι ανατρίχιασα με το μένος του π. Μεθοδίου όταν αναφέρεται στους σύγχρονους αυτούς Αγίους και Οσίους. Μάλιστα σε όλους επισύρει την γνωστή κατηγορία για οικουμενισμό, νεοημερολογητισμό και υπακοή στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Έψαξα και για τα αποφθέγματα τους για τον Οικουμενικό Πατριάρχη και εν ολίγοις το θέμα είναι ότι όλοι αναφέρονταν σ’ αυτό επαινετικά, επειδή συγκέντρωνε όλα τα προσόντα για να αναδειχθεί αρχιποιμήν της Εκκλησίας μας.

Ως προσωπικότητα εξάλλου διαθέτει άριστη μόρφωση και τα τυπικά του προσόντα είναι επαρκέστατα. Ο π. Μεθόδιος όμως μηδενίζει την αγία βιοτή αυτών των σύγχρονων Αγίων ορμώμενος από ένα και μόνο γεγονός.

Οπότε αν και ονομάζεται Μεθόδιος δεν έχει μέθοδο στα επιχειρήματα του. Μπορεί να γίνεται αισχρή εμπορευματοποίηση των Αγίων μας από ορισμένους αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ευθύνονται οι Άγιοι.

Όλοι γινόμαστε Άγιοι κατά χάριν αφού ο Μόνος Άγιος είναι ο Πανάγαθος Κύριος.

Ας μην λησμονεί ο άγιος Καθηγούμενος της Παλαιάς Αδελφότητας των αποκεκηρυγμένων ότι δεν υπάρχει τίποτα ποιο επονείδιστο από την Πνευματομαχία. Το γεγονός ότι έχει έρθει σε ρήξη με τον Οικουμενικό Πατριάρχη δεν έχει σχέση με τους Αγίους. Οφείλει να δώσει σαφείς εξηγήσεις και να μην παραπλανά τους χριστιανούς με διαδικτυακές ομιλίες.

Τα σοβαρά ζητήματα επιλύονται με ειλικρινή διάλογο κι όχι με παράπλευρους λόγους. Κανείς εξάλλου δεν μπορεί να μηδενίσει κάποιες μεγάλες μορφές που διέλαμψαν με την άσκηση και την οσιότητα τους.

Επίσης ο μόνος καρδιογνώστης και Δικαιοκρίτης είναι ο Πανάγαθος Θεός. Όμως και ο κόσμος έχει ένστικτο και πολλές φορές αλάνθαστο, ειδικά σε θέματα θρησκείας. Οι Άγιοι του αιώνα μας παρηγόρησαν πολλές ψυχές όσο ζούσαν επί της γης, αλλά περισσότερες μετά την κοίμηση τους.

Είναι επομένως απαράδεκτο ο καθείς να γίνεται τιμητής χρησιμοποιώντας τα μέσα του διαδικτύου, τα οποία παρεμπιπτόντως καταδικάζει ως όργανα του σκότους.

Ο ίδιος ο Κύριος ομίλησε για τους πρώτους και τους εσχάτους στην Βασιλεία του, καθώς και για τις μεγάλες ανατροπές που θα συναντήσουμε ενώπιον του θρόνου της Δικαίας Κρίσης του. Το μόνο που ζητεί από μας είναι ενότητα και όχι σχίσματα.

Ας μην διαφεύγει και στον Ηγούμενο Μεθόδιο ότι ο Χιτών του Κυρίου ήταν άρραφος και την ρήση « Ουαί τω ανθρώπω δι ου το σκάνδαλον έρχεται ».

Έτη πολλά και ευλογημένα παρά Κυρίου.

Ευχέτης προς Κύριον δια πρεσβειών των Αγίων μας

Αρχιμανδρίτης, Αθανάσιος Μισσός

Παρέμβαση για τις ύβρεις Μεθοδίου κατά των Αγίων Παϊσίου, Πορφυρίου από Αρχιμ. Αθανάσιο Μισσό

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 4.33 (6 ψήφοι)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.

3 Σχόλια

Νεότερο
Καλύτερο Νεότερο Παλαιότερο
1
ΣΚΑΛΤΣΑΣ ΒΑΣ.

Άν ο π.Μεθόδιος,δέν πεισθή από τήν σαφή τοποθέτηση τού π.Αθανασίου Μισσού,τότε
1)Αποτελεί πιστή εφαρμογή τού ρητού <>
2) Αποδεικνύει περίτρανα ότι διακατέχεται από μία σατανική αλαζονεία καί έναν απύθμενο φαρισαισμό.
Αυτό που μπορούμε νά κάνουμε σέ αυτήν τήν περίπτωση είναι μόνο η προσευχή καί μόνον αυτή γιά φωτισμό του πρός μετάνοια

2

Καλύτερα ο γέροντας Μεθόδιος να ακολουθεί τους Πατέρες της Εκκλησίας, παρά τον κάθε νεοημερολογίτη ιερέα

3

"Οικουμενικό Πατριάρχη... επειδή συγκέντρωνε όλα τα προσόντα για να αναδειχθεί αρχιποιμήν της Εκκλησίας μας". Το πιστεύει αυτό που λέει ο πατήρ Αθανάσιος η μας κάνει πλάκα? Οι σχισματικοί και οι οικουμενιστές είναι οι δύο πλευρές του ιδίου νομίσματος. Βρήσκονται εκτός Εκκλησίας = Σωτηρίας.