Έχουμε ταυτίσει την Εκκλησία με τη συντήρηση, με το παρελθόν, με την παράδοση. Και σωστά βέβαια, μόνον που όλοι οι ιερωμένοι δεν είναι ίδιοι.

Μπορεί πολλές φορές από άμβωνα να έχουμε ακούσει από πολιτική προπαγάνδα έως και αντιεπιστημονικές απόψεις, αλλά δεν συμβαίνει με όλους.

Η Εκκλησία γενικά βρίσκεται στον συντηρητικό αστερισμό αλλά αν το καλοσκεφτείς δεν ήταν αυτός ο λόγος του Ιησού, που ήταν πλάι στον αδύναμο, στον φτωχό, στον άρρωστο και πάντα απέναντι από την εξουσία, τον πλούτο, τους τοκογλύφους…

Μια από τις φωτεινές εξαιρέσεις είναι ο παπα-Γιάννης Βάθης από τα Σελλιά Ρεθύμνου.

Ο ίδιος μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ, εντυπωσιάζει με το λόγο του και δεν φοβάται να πει τα πράγματα με το όνομά τους, παρασύροντας τον ακροατή.

Η Μαρία Ρεπούση έφτασε στο σημείο να γράψει στο facebook ότι «είχαμε να δούμε παπά στην Αριστερά από την εποχή του ΕΑΜ». Σίγουρα δεν είναι ο μόνος, αλλά ίσως να είναι από τους ελάχιστους που μαζί με τις πράξεις υψώνει και τη φωνή του.

«Ο κορονοϊός δεν είναι τόσο επικίνδυνος όσο ο ιός της οικογένειας Μητσοτάκη! Γιατί να πρωτομιλήσω; Να σας πω για τους εργαζόμενους στον τουρισμό; Τί βοήθεια δόθηκε σ’ αυτούς τους ανθρώπους; Τα 800 ευρώ για τρεις μήνες; Φοβούνται μην παχύνει ο κόσμος, όπως είπαν, και δεν τους δίνουν λεφτά;» είχε πει σε μια συνέντευξή του ο παπα-Γιάννης Βάθης.

Τα Σελλιά, όπου βρίσκεται η ενορία του παπα-Γιάννη Βάθη, είναι μία αγροτική περιοχή στα νότια του νομού Ρεθύμνου, με τους περισσότερους κατοίκους να βιοπορίζονται από τη γη τους. «Κι εγώ είμαι περισσότερο αγρότης, από παπάς», λέει ο ίδιος που δηλώνει περήφανος που είναι αριστερός.

Εμείς του βρήκαμε και του κάναμε μερικές ερωτήσεις μετά από δύο χρόνια νεοφιλελεύθερης διακυβέρνησης… Και οι απαντήσεις του στο documentonews.gr ήταν καταλυτικές, χωρίς να μασάει τα λόγια του.

Όπως μας λέει, ο κλήρος, η Εκκλησία πρέπει να αφήσει «τα λαμπρά και τα αστραφτερά που προκαλούν και σκανδαλίζουν το κόσμο». Για τις σχέσεις Εκκλησίας -Κράτους δεν βλέπει να αλλάζει κάτι, αφού «το πολιτικό σύστημα της δεξιάς δεν θέλει να χάσει μέρος του συντηρητικού ακροατηρίου».

Όσον αφορά για τον ίδιο το Χριστό, -αν ζούσε στη σημερινή εποχή – όπως μας λέει «θα ήταν πάλι με τους αδικημένους».

Ακολουθεί όλη η συνέντευξή του:

Ερώτηση: Συνήθως οι περισσότεροι ταυτίζουν την εκκλησία και τους ιερωμένους με τον συντηρητισμό, τη μη ανοχή. Για εσάς που βρίσκεται ο λόγος και οι πράξεις του ιερωμένου;

Παπα-Γιάννης Βάθης: O λόγος και οι πράξεις του ιερωμένου προς τους ανθρώπους πρέπει να είναι όπως τα δίδαξε ο Χριστός «Επείνασα γαρ και εδώκατε μοι φαγείν, εδίψησα, και εποτίσατε με, ξένος ήμην και συνηγάγετέ με, γυμνός και περεβάλετέ με, ησθένησα και επισκεψασθέ με, εν φυλακή ήμην και ήλθετε προς με» αυτό αποτελεί οδοδείκτη για τον καθένα μας ιδίως για τους ιερωμένους για ένα έργο ανθρώπινο και χριστιανικό .

Ας αφήσουμε λοιπόν τα λαμπρά και αστραφτερά που προκαλούν και σκανδαλίζουν το κόσμο που για άλλη μια φορά είναι γονατιστός απέναντι σε μια αδίστακτη πολιτική που κάνει τους μικρούς μικρότερους και τους μεγάλους μεγαλύτερους. Παρακολουθώ πολλούς ιεράρχες που λένε πως κάνουν κοινωνικό & φιλανθρωπικό έργο και το βράδυ το ανεβάζουν σε όλα τα εκκλησιαστικά site, ας προβληματιστούμε λοιπόν αν ο δρόμος που ακολουθεί η εκκλησία είναι δρόμος Χριστού η προσωπικής λατρείας και αν τα έργα τα δικά μας, των χρυσοποίκιλτων αρχιερέων μπορούν να συναντηθούν με τα έργα του ταπεινού βρέφους της Βηθλεέμ!!

Ερώτηση: Ποια θα πρέπει να είναι η σχέση της Εκκλησίας και των ιερωμένων με το Κράτος;

Παπα-Γιάννης Βάθης: Οι σχέσεις Εκκλησίας- Κράτους δυστυχώς θα συνεχίσουν να παραμένουν σε εκκρεμότητα, το πολιτικό σύστημα της δεξιάς δεν θέλει να χάσει μέρος του συντηρητικού ακροατηρίου που έχει η Εκκλησία, από την άλλη οι υποχρεώσεις πολλών αρχιερέων με τη δεξιά δημιουργούν ένα εναγκαλισμό ακόμα πιο σφιχτό μεταξύ των σχέσεων Εκκλησίας- Κράτους… Νομίζω ότι πρέπει να υπάρξει διάλογος με τη παρουσία του εφημεριακού κλήρου που είναι η ραχοκοκαλιά της Εκκλησίας…

Ερώτηση: Η στάση του Χριστού, ο λόγος του, όπως μας ήρθε ως σήμερα, ποια σχέση έχει με το σήμερα; Που θα βρισκόταν αν ήταν ανάμεσά μας;

Παπα-Γιάννης Βάθης: Ο λόγος του Χριστού 2000 χρόνια είναι λόγος διαχρονικός, λόγος αγάπης προς όλους τους ανθρώπους χωρίς διαχωρισμούς.. στο πέρασμα Του πλησίασε τους κατατρεγμένους τους αδικημένους και τους αμαρτωλούς της εποχής με τρόπο που πολλές φορές ξάφνιασε ακόμα και τους μαθητές του.

Σήμερα μας αποτυπώνει μέσα σε μια μόνο φράση «λέγουσι μα ου ποιούσι» πολλές φορές ρωτώ τον εαυτό μου εάν η Εκκλησία στάθηκε στο ύψος της στο προσφυγικό πρόβλημα, αν στάθηκε κοντά στους ανθρώπους που παράτησαν τα πάντα για μια καλύτερη ζωή, που άφησαν τη πατρίδα τους χωρίς τη θέληση τους και πολλοί πνίγηκαν στα παγωμένα νερά του Αιγαίου, ή έκανε πλάτες στο πολιτικό σύστημα… Τι έγινε τον Χειμώνα στο Καρά Τεπέ στη Λέσβο και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου; Κανείς δεν λέει τίποτα για τους ξεχασμένους της γης, εντέλει οι Ιεράρχες είχαν δάκρυα μόνο για τη Μακεδονία ?

Βέβαια θα ήταν λάθος μου να μην πω ότι μέσα στην Εκκλησία έχει άξιους και ικανούς… αλλά είναι λίγοι!! Οι περισσότεροι είναι βουτηγμένοι στο σκοτάδι του συντηρητισμού και της μισαλλοδοξίας, έχουν άποψη εκεί που δεν τους αφορά π.χ σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία και απορώ πως ένας άγαμος κληρικός ιεράρχης έχει άποψη γι αυτό το θέμα και παράλληλα σιωπούν σε θέματα που τους αφορούν όπως είναι το κλείσιμο των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών… Αν λοιπόν ο Χριστός ήταν σήμερα κοντά μας πάλι με τους αδικημένους θα ήταν και όχι με τους κατά δήλωση τους «εις τόπον και τύπον Χριστού».

Ερώτηση: Συχνά η Εκκλησία γυρίζει την πλάτη στο νεωτερισμό, τις νέες ιδέες, απόψεις. Μήπως θα πρέπει να δει τη σχέση της με τις διαφορετικές απόψεις και το διαφορετικό τρόπο ζωής αλλιώς; Θυμάμαι στην Ολλανδία, είχαν ανοίξει τις εκκλησίες σε όλες τις μειονότητες…

Παπα-Γιάννης Βάθης: Η Εκκλησία θα πρέπει να ανοίξει τις πόρτες της στους ανθρώπους, και να συμπορευθεί με την πραγματικότητα… να κοιτάξει κατάματα τα προβλήματα των ανθρώπων ανεξαρτήτου θρησκεύματος, να κάνει τομές ακόμη και στα θέματα λατρείας, δηλ. ο πιστός μπορεί να καταλάβει το ευαγγελικό ανάγνωσμα;

Να κοιτάξει το θέμα μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, και να σταματήσει όταν έχει δυσκολίες όπως η πανδημία και άλλα που δεν θέλω να αναφέρω τώρα να θέτει μόνο θέματα πίστης.. γιατί ο κόσμος καταλαβαίνει, παρακολουθεί αντιλαμβάνεται και προπαντός έχει κρίση…

documento εφημεριδα

Εκκλησία Online
Αποστολή
Αξιολόγηση επισκεπτών 2 (1 ψήφος)

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.