ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Η αυστηροποίηση των περιοριστικών μέτρων στην Αττική αλλάζει την εικόνα του λιανεμπορίου. Πολλά καταστήματα βάζουν λουκέτο, ενώ τα νέα δεδομένα δημιουργούν γκρίνιες και στα ανοικτά. Ο λόγος για τα σούπερ μάρκετ που κλήθηκαν στην πρωτεύουσα να λειτουργήσουν με πιο αυστηρούς όρους, γεγονός που δημιουργεί… ουρές.

Στελέχη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ σημειώνουν ότι ο κόσμος εξυπηρετείται μεν, αλλά διαπιστώνεται συνωστισμός έξω από τα καταστήματα μετά τα πρόσφατα μέτρα, τόσο αναφορικά με το ωράριο λειτουργίας, που περιορίζεται το Σάββατο στις περιοχές υψηλού κινδύνου, όσο και με τον επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά τετραγωνικό, που περιορίστηκε σε 1 άτομο ανά 25 τ.μ. από 1 άτομο ανά 10 τ.μ. που ίσχυε μέχρι την Κυριακή 17/1. Επισημαίνεται επίσης ο περιορισμένος χρόνος των δύο ωρών για αγορές από το κατάστημα.

Το θέμα αποτέλεσε πεδίο έρευνας για το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που μέτρησε τη δυνατότητα των αλυσίδων να εξυπηρετούν τους καταναλωτές υπό το νέο πλαίσιο. Διαπίστωσε ότι αυτή η δυνατότητα μειώνεται κατά 70%. Το μεγαλύτερο ποσοστό, 60%, έχει να κάνει με τη μείωση του μέγιστου αριθμού πελατών ανά κατάστημα.

Οι συνέπειες από τη νέα τάξη πραγμάτων, με βάση τα στοιχεία του Ινστιτούτου, συνοψίζονται σε ουρές, καθυστέρηση εξυπηρέτησης αλλά και θυμό, εκτιμώντας ότι αργά ή γρήγορα αυτή η αναστάτωση θα μεταφραστεί και σε αγοραστική συμπεριφορά…

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Η πανδημία επηρεάζει όλους τους ακτοπλοϊκούς ομίλους, άλλους περισσότερο, άλλους λιγότερο. Όταν η πανδημία συμπίπτει και με ένταση του ανταγωνισμού, υποχρεώνεσαι εκ των πραγμάτων να πάρεις μέτρα.

Κάπως έτσι σκέφθηκε ο όμιλος Grimaldi και προχώρησε σε αναδιοργάνωση των δρομολογίων του στις γραμμές της Αδριατικής. Στόχος του να απελευθερώσει ένα μεγάλο και πολυτελές πλοίο, το Cruise Europa, από την Αδριατική, το οποίο και στέλνει ως ναυαρχίδα στη μάχη που δίνει κόντρα στους συμπατριώτες του ανταγωνιστές στις γραμμές της Σαρδηνίας.

Η πτώση της επιβατικής κίνησης στην Αδριατική (-69%) τον βοηθά σε αυτές τις κινήσεις, καθώς το Cruise Europa που φεύγει, αντικαθίσταται από άλλο πλοίο με ανάλογη χωρητικότητα σε φορτηγά, μικρότερη όμως σε επιβάτες.

Εν κατακλείδι, μαζί και με κάποιες άλλες αλλαγές ο ιταλικός όμιλος διατηρεί στην Αδριατική επτά πλοία όπως και παλιότερα, με μικρότερη όμως χωρητικότητα, κατά 2.000 γραμμικά μέτρα σε φορτηγά και 200 καμπίνες λιγότερες για τους επιβάτες. Ο ιταλικός όμιλος, σχολιάζοντας την εξέλιξη αυτή, έκανε λόγο για υπεύθυνη στάση, αλλά δεν έμεινε εκεί. Έσπευσε να ρίξει τα «καρφιά» του στους Ελληνες ανταγωνιστές του σε Αιγαίο και Αδριατική, την κοινοπραξία ΑΝEΚ-Attica Group, υποδεικνύοντας ότι και θα πρέπει να κάνει κάτι ανάλογο στις γραμμές της Κρήτης.

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.