Στις 10:30 σήμερα το πρωΐ, Δευτέρα 13η Νοεμβρίου 2023, στον ιστορικό Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Αρναίας έλαβε χώρα η Β΄ για τη φετινή Εκκλησιαστική Χρονιά Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου. Άπαντες οι Κληρικοί μας, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Επισκόπου προσήλθαν για να μετάσχουν στην Κοινωνία του Αγίου Πνεύματος, στο πνεύμα δηλαδή της ενότητος, της αδελφοσύνης και της αγάπης που υποστασιάζει την Εκκλησία.

Γενομένης Προσευχής, τον λόγο πήρε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ο οποίος αναφέρθηκε σε τρέχοντα Διοικητικά Θέματα και κατ’ εξοχήν στην προετοιμασία και καλή λειτουργία των Κατηχητικών Σχολείων ανά την Ιερά Μητρόπολη, αφού οι νέοι βλαστοί είναι της Εκκλησίας μας το καύχημα. Επίσης προσκάλεσε τους Κληρικούς μας να τελούν ανελλιπώς τις Ακολουθίες του Νυχθημέρου, με αποκορύφωμα την Αναστάσιμη Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία και διεξοδικά ανέλυσε το πως για φέτος η Ορθοδοξία μας και το Αναλόγιό της θα γιορτάσει τη μεγάλη ημέρα της του Κυρίου Σαρκώσεως, ήτοι την ημέρα των Χριστουγέννων. Ζήτησε την προετοιμασία του Λαού του Θεού με την ανάλογη Νηστεία, τη συμμετοχή στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως και κυρίως την με παιδαγωγικά και πνευματικά μέσα ψυχοσωματική συμμετοχή νεολαίας και ώριμων πιστών στο γεγονός της αναπλάσεως του κόσμου στο Πρόσωπο και με το Πρόσωπο του Σαρκωθέντος Λόγου του Θεού, του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

Κατόπιν παρουσίασε τον ελλογιμώτατο ομιλητή, κ. Μιχαήλ Τρίτο, Καθηγητή και Προκοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., με τον οποίο τον συνδέει άρρηκτη φιλία, από το 1973, οπότε ως φοιτητές και οι δύο σπούδαζαν την Ιερά Επιστήμη, στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το θέμα το οποίο ανέπτυξε ο γνωστός για την Θεολογική του επάρκεια και ρητορική δεινότητα εισηγητής ήταν﮲«Ο Ιερεύς ενώπιον των προκλήσεων της απιστίας!», θέμα το οποίο ο κ. Καθηγητής το ανέπτυξε σε εξαίρετο έσχατο πόνημά του, το οποίο και εξέδωσε με μεγάλη επιτυχία.

Ο έμπειρος ομιλητής το θέμα του το ανέλυσε επιστημονικώτατα, με εξαίρετες Ευαγγελικές, Παλαιοδιαθηκικές, Αγιοπατερικές και ιδίως πρακτικές σπουδαίες αναφορές από Θεολογικά Κείμενα του 19ου , 20ου αιώνος και εντεύθεν. Οι ενότητες που παρουσιάστηκαν γλαφυρά και εκτενώς ήταν:

Πίστη και Επιστήμη. Ξετυλίχτηκε με πλούσιες αναφορές σε πρόσωπα και φιλοσοφήματα η σχέση Θρησκείας και Επιστήμης. Θέμα το οποίο, ως μη ώφειλε, ταλάνισε τους παρελθόντες αιώνες ως και το σημερινό ανθρώπινο μυαλό. Το τελικό συμπέρασμα ήταν ότι ουδέποτε πίστη και επιστήμη κονταροχτυπιούνται, αφού η επιστήμη, ως η τέχνη, η έρευνα και η αναφορά σε κάθε επιστητό, στην τεχνολογία και σ’ ό,τι εμπίπτει στις ανθρώπινες αισθήσεις δεν μπορεί να εκτοπίσει τη θρησκεία. Και βέβαια η θρησκεία, η μάλλον καλύτερα η Εκκλησία του Χριστού, η Ορθοδοξία, ουδέποτε ανεμείχθη στις δυνατότητες και τα επιτεύγματα της λογικής, αλλά με την άνωθεν σοφία παρήγαγε και εστερέωσε τον Πολιτισμό και τις Ανθρωπιστικές Τέχνες, τις οποίες ενστερνίστηκε, κάνοντας φυσικά τον κατά Θεό ερανισμό της!
Το Πρόσωπο του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Σ’ αυτήν την ενότητα παρουσιάστηκαν όλες οι Θεολογικές, Αγιογραφικές, Αγιοπατερικές και Φιλολογικοϊστορικές αναφορές περί του Θεανδρικού Προσώπου του Ενανθρωπήσαντος Υιού και Λόγου του Θεού, που κατοχυρώνουν τον λόγο της Εκκλησίας πάνω στην ιστορικότητα του Προσώπου του Χριστού μας, όπως την άκουσαν, όπως την είδαν, όπως κοινώνησαν μαζί της ‘’οι Υπηρέτες γενόμενοι’’ της Προσωπικότητας που διαχώρισε τον κόσμο στα δύο.
Η Θεότητα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Σ’ αυτήν την ενότητα παρουσιάστηκαν όσα οι Διακονήσαντες τον Χριστό μας κατέγραψαν ως προσωπικές εμπειρίες, λόγω της μετοχής τους στο κήρυγμα, στη θαυματουργία, στον Σταυρό και στην Ανάσταση του Κυρίου Ιησού.
Η μετά θάνατον Ζωή. Εδώ αρχικά έγινε εκτενής αναφορά σε όσα η λογικοκρατία και ο ορθολογισμός επί του θέματος κηρύσσουν, τονίζοντας ότι και η φύση και ο άνθρωπος πορεύονται από το μηδέν στο πουθενά και φυσικά πως τα πάντα είναι στο σύμπαν, μη εξαιρουμένης και της ανθρώπινης προσωπικότητας είναι θέμα της τύχης. Κατόπιν παρουσιάστηκαν εναργέστατα τα διδάγματα της Εκκλησίας και η εμπειρία Της από την Ανάσταση του Χριστού μας, την εμπειρία από την Μαρτυρική και αιματοβαμμένη βιοτή ‘’όσων έζησαν Χριστόν και Τούτον Εσταυρωμένον και Αναστάντα’’, γευόμενοι από σήμερα τις Αιωνιότητος και της Βασιλείας των Ουρανών. Και τέλος,
Η μοναδικότητα του Χριστινισμού έναντι των άλλων Θρησκειών. Στην τελευταία ενότητα ο ομιλητής μίλησε για τις όψεις του Ισλάμ, του Ιουδαϊσμού, του Βουδισμού, του Κομφουκιανισμού, του Ταοϊσμού και όλων των Ανατολικών Θρησκειών που αναφέρονται στο ανθρώπινο πρόσωπο και στην Φύση. Η σύγκριση με το χαρισματικό, φιλάνθρωπο και αγαπητικό πνεύμα του Χριστιανισμού φανέρωσε το κάλλος, την μοναδική ποιότητα και προσέγγιση των υλικών και πνευματικών στοιχείων του ανθρώπου και της κτίσεως ολάκερης που ανθίζουν από τον Αναστημένο Τάφο του Σωτήρος Χριστού!
Μετά την εισήγηση του κ. Καθηγητού αναπτύχθηκε υπέροχη συζήτηση μεταξύ του ιδίου, του Σεβασμιωτάτου και μεγάλου μέρους Κληρικών μας, πράγμα που απέδειξε το άριστο της επιλογής του προσώπου στη Β΄ Ιερατική Σύναξη της Μητροπόλεως μας!

Επισφράγισμα του ωραίου κλίματος που δημιουργήθηκε κατά την Σύναξη, απετέλεσε η από μέρους του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας επίδοση σε 21 Κληρικούς μας των Βεβαιώσεων Πιστοποίησης του Επιμορφωτικού Προγράμματος «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ (εξομολογητική)» του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, το οποίο διεξήχθη από 23/09/2023 μέχρι 18/10/2023, υπό την επίβλεψη του Παν. Αρχιμ. π. Θεολόγου Αλεξανδράκη, του και εκλεκτού Διευθυντού του. Τα σεμινάρια παρακολούθησαν δια ζώσης και διαδικτυακώς οι Κληρικοί μας, τους οποίους συντόνισε ο Γενικός μας Αρχιερατικός Επίτροπος Παν. Αρχιμ. π. Δωρόθεος Ζέρβας.

Εκκλησία Online
Γράψε το σχόλιό σου

Αφήστε μια απάντηση

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.