Ο Πατριάρχης της Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ την Κυριακή του Παραλύτου ιερούργησε στο ιστορικό παρεκκλήσι Αγίου Γεωργίου στην Πατριαρχική Κατοικία, και στον θείο λόγο του μίλησε για τη θεραπεία του 38χρονου παραλύτου στην Προβατική κολυμβήθρα, την Βηθεσδά, στα Ιεροσόλυμα. Ο Μακαριώτατος υπογράμμισε τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται η θεραπεία του ασθενούς με τη βαθιά μετάνοιά του.

Της Σβετλάνα Λεβίτσκι

“Ο Ιησούς γνώριζε όχι μόνο τα βάσανά του αλλά και τη μετάνοιά του. Ο 38χρονος από τη Βηθεσδά είχε μετατρέψει τα βάσανα του σώματος σε μετάνοια ψυχής κάτι που τον καθιστά μεγάλο δάσκαλο για όλους όσους υποφέρουν. Ο παράλυτος μετέτρεψε την οδύνη του σώματος σε μετάνοια και υγεία της ψυχής”, τόνισε ο Μακαριώτατος.

“Η βαθιά και μακροχρόνια μετάνοιά του, του έδωσε μια μεγάλη αρετή: μια ταπεινή υπομονή”, είπε ο Μακαριώτατος και πρόσθεσε: “Αυτός ο 38χρονος ασθενής δεν επαναστάτησε εναντίον του Θεού, ρωτώντας Τον γιατί υπέφερε. Δεν έκρινε τους γύρω του που μπορούσαν να τον βοηθήσουν και δεν το έκαναν. Πέρασε πολλά χρόνια με ταπεινή υπομονή και αδιάκοπη ελπίδα. Πάντα είχε την ελπίδα ότι ο Θεός θα τον βοηθούσε να γιατρευτεί”.

“Βλέπουμε λοιπόν στη ζωή αυτού του ανθρώπου ότι η παράλυση του σώματος έκανε την ψυχή του πνευματικά ενεργή και μέσω της μετάνοιας, της υπομονής και της ελπίδας έγινε ο άνθρωπος στον οποίο ο Θεάνθρωπος, ο Ιησούς Χριστός, πήγε να τον θεραπεύσει”, υπογράμμισε.

Η σύνδεση της αμαρτίας με την ασθένεια
“Βλέπουμε σε αυτό το ευαγγέλιο ότι υπάρχει άμεση σύνδεση μεταξύ αμαρτίας και ασθένειας, αλλά και ότι υπάρχει η πιθανότητα τα βάσανα να οδηγήσουν τον άνθρωπο στην μετάνοια. Και ακόμα κι αν ο άνθρωπος δεν θεραπευτεί από την σωματική ασθένεια, κερδίζει την υγεία της ψυχής του, διότι γιατί με τη μετάνοια η ψυχή γίνεται υγιής. Με την μετάνοια γνωρίζει την επιθυμία για συγχώρεση και θεραπεία, και με την υπομονή αποκτά τη σωτηρία, που σημαίνει την ένωση του ανθρώπου με τον αιώνιο και άφθαρτο Θεό”, εξήγησε ο Πατριάρχης Ρουμανίας.

Ο Μακαριώτατος επεσήμανε επίσης ότι “ο παράλυτος μάς διδάσκει, εκτός από την ταπεινή υπομονή, και το μάθημα της ευγνωμοσύνης, καθώς αμέσως μετά την θεραπεία το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να πάμε στην εκκλησία για να ευχαριστήσουμε τον Θεό”.

Το χριστιανικό Βάπτισμα
“Οι Άγιοι Πατέρες είδαν στην Προβατική κολυμβήθρα, την προεικόνιση του χριστιανικού Βαπτίσματος, με τη διαφορά ότι εκεί υπήρχε μερική Χάρη, ενώ στο χριστιανικό Βάπτισμα δίνεται ολόκληρη”, είπε χαρακτηριστικά ο Μακαριώτατος και πρόσθεσε: “Τότε υπήρχε μόνο ένας άνθρωπος που θεραπεύτηκε, και είναι ο πρώτος που μπήκε στην Προβατική κολυμβήθρα”.

“Όλοι όσοι βαφτίζονται (χριστιανικό Βάπτισμα) θεραπεύονται από την ασθένεια του προπατορικού αμαρτήματος, της ανυπακοής του Αδάμ στον Θεό, καθώς και θεραπεύονται από όλες τις προσωπικές αμαρτίες που διαπράττονται έως το βάπτισμα”, επεσήμανε ο Πατριάρχης Δανιήλ.

“Η τέλεια θεραπεία είναι η ίδια η Εκκλησία του Κυρίου. Αυτή η περικοπή του Ευαγγελίου μας δείχνει ότι το Μυστήριο του Βαπτίσματος και η Θεία Κοινωνία της Εκκλησίας είναι τόπος θεραπείας”, κατέληξε ο Μακαριώτατος.

OPE

Εκκλησία Online

Προσθήκη σχολίου

Το email είναι ήδη εγγεγραμμένο στην ιστοσελίδα. Παρακαλώ συνδεθείτε ή ξαναπροσπαθήστε.

Δώσατε λάθος όνομα ή κωδικό

Sorry, you must be logged in to post a comment.